Gå til innhold

Kommentartråd til: Kabinett av "skjermstativ"

Anbefalte innlegg

Her kan dere poste kommentarer og svare på spørsmål til denne tråden.

Hvor kan man få tak i pc-skruer og spacere til hovedkort innen kort tid.

Om dere vil donere bedre hw så bare si i fra

Som front og bakplate har jeg sett på planker, men hvordan skal jeg gjøre det med pci-kortene?

Jeg tenkte at den øverste delen skal bli lokk, hvordan tror dere det er best å feste den i bunndelen?

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en fin front og en liten IR-mottager så er jo dette en fin HTPC da. :D

Dersom du hengsler på innsiden, dvs slik at hengslene ligger flatt mellom hver del, og får deg noen slike hangslefestere som ''bas'' har på sin ''Racing Cockpit WIP (Xbox 360)'' så blir det nok pent. (Kanskje du burde ha noen litt mindre enn bas har da...

Lenke til kommentar

Har sett at biltema har dataskruesett (Art nr 23-281), foreløpig er alt festet med 4cm treskruer, noe som er litt upraktisk.

Tenkte på å bestille monteringsbånd/patentbånd/spikerbånd (Art nr 19-380) til å feste hdd/cd-rom samtidig, og kanskje en fargeboks eller to. Noen som vet hvor mye farge som vil gå til for å spraye innside+utside+psu? Kan man bruke spraylakken som er på biltema til det? (Kjemikalier -> Universal -> Spraylakk -> Hobbylakk.) www.biltema.no søk etter art nr for å finne varen.

Lenke til kommentar

Biltema lakk går fint det. Bruker det selv. Men de skjermstativene du skal lakke er vel belagt med falsk tre, eller klarlakket tre? Ville uansett vere en fordel å pusse det ned litt med sandpapir, eller i det minste vaske det med whitespirit. Alt fett må vekk, og en god flate for grunningsfeste.

Hvor mye lakk det går kommer ann på finishen du vil ha. Jeg kjører somregel 2 lag med grunning (5-10 min mellom hvert) Så pusser jeg det ned med fint papir, går over 3-4 ganger med hovedlakk. Pusser, og så 2 lag klarlakk. Etter det kan man polere. Da får man en grei finish. Kan ta ett av hvert, men varer ikke like lenge og fjerner ikke eventuelle ujemnheter.

Vil tippe en boks på hver, sikkert lurt å ha en ekstra av hovedfargen. Gjør jo ikke å ha litt tilovers. Husk å blås ut lakk i dysen ved å spray med boksen opp ned til det bare kommer gass, da får du hvertfall bruke dem igjen etter en stund.

Men se opp for rennemerker på slike store flater. Det er alt for lett å få.

Ett spørsmål, hva skal du lage front og bakside av?

Lenke til kommentar

Gå for en 4 mm finer plate eller 2-3 mm alu plate. Bare skjær ut for PCI og andre porter. Bare merk med et HKbrett fra en annen PC. Skjær ut, stikksag kan brukes på begge type plater med rett type blad. Du kan jo legge inn ett plexi-vindu på siden av DVDstasjonene dine, hadde blitt stilig.

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar

Hmm, da må man plutselig begynne å kjøpe ting... Meningen var at det skulle være "gratis" (Med unntak av evt lakk). Men skal tenke litt mer på det der, vil helst ikke bruke alu da det ødelegger tre-pc konseptet. Funderer, pci området kan jo bare være åpent, og så skru på en bit av patentbåndet og feste pci-kortene i den, og så ha en trebit ovenfor der igjen.

Har tenkt på vindu ja, men det igjen: koster penger. Eller kan man få det "billig" noe sted?

Lenke til kommentar

Aha, hadde ikke fått med meg att det skulle vere gratis jeg. :p

Vel, kanskje du har noen plater liggende av ett eller annet slag.

PC med åpninger = støv. Snakker dessverre av erfaring her. :D

Du finner nok på noe, lykk til. Gleder meg til å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Aha, hadde ikke fått med meg att det skulle vere gratis jeg. :p

Vel, kanskje du har noen plater liggende av ett eller annet slag.

PC med åpninger = støv. Snakker dessverre av erfaring her. :D

Du finner nok på noe, lykk til. Gleder meg til å se hvordan det går.

Skal rappe en nylonstrømpe av mormora mi og tette alle sånne åpninger, så tror ikke det blir noe problem. Men vet godt hva du mener med støv, hadde en pc med luftinntak nede i front og veggtilvegg teppe før... Ikke bra :p

Lenke til kommentar
Kanskje litt seint nå, men jeg ville hatt to hengsler istedenfor én. Det er kanskje ikke så mye belastning, men det så litt pinglete ut det der.

Ellers ser det veldig bra ut! Ville vært hakket bedre med hengsler du nesten ikke ser, da.

Stå på!

Goscinny :xmas:

Det er en hengsel på den ene siden, det er den som skal holde fast lokket i datamaskinen, skal sette på thumbscres på den, på andre siden er det to hengsler ;)

Lenke til kommentar
Se det ja. Artig prosjekt.

Blir den stående på høykant?

Jeg har tenkt litt på å lage føtter til den, men er ikke sikker. Tanken har vært at der vi har hatt lan i det siste så er det ganske stort bord, så da kan den her ligge i midten med en nettverkskabel og strømkabel i. Så styres resten fra en av oss på lanet (sannsynligvis meg, min pc=mitt ansvar)

Jeg har også lekt litt med tanken på plexiglassplater foran og bak, og da er spørsmål:

Hvor får man tak i det, og hvordan skjærer man ut nødvendige hull? Tenkte også på å kjøpe en boks med lakk som får glasset til å se frostet ut. Hadde ikke det vært litt stilig? Om jeg først skal kjøpe plexiglass så kanskje man skulle kjøpt en plate til å ha på i lokket også.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Plexiglass får man tak i av ein haug med glassmestere. Søg på gulesider etter nokon i nerheita. Elles så har jo clas ohlson nokon fine, men veit ikkje om desse er store nokk. Hull er bare og bore/skjære sjølv. Ver litt forsiktig så det ikkje sprikk. Så er det berre å gå over med fint pussepapir der du har kappa så skal det sjå fint ut.

Lenke til kommentar

Ser ut som du har fått gjort endel. Blir nok bra med bilder snart. :D

Siden du skal lage server/LANmaster av den må du jo modde inn en stor hub da. ;)

Ser du lurer på frostet plexi. Har da en liten kommentar på frosting med sandpapir. Det blir FORT svart, og det går ikke bort. Fingeravtrykk blir der for godt og man får det ikke bort, ikke uten å pusse mer, noe som er ugunstig. Løsningen kan være å ha to like plater, froste to sider, som man så fester sammen med lim i hjørnene. Da slipper man masse styr med urene overflater som ikke kan rengjøres. Men blir selvfølgelig litt dyrere.

Men hadde blitt knall med frostet plexi og ett vindu på toppen da!

Endret av Ashaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...