Gå til innhold

Kabinett av "skjermstativ"

Anbefalte innlegg

Har ryddet stort i huset, og kastet masse skrap, og fant noen gamle "stativer" for å forhøye crt-skjermer 10cm over bordet, sånn at man kan kjører tastatur og mus under den. Hmm, om man setter to oppå hverandre, hmm et trekabinett jo.

Bunn med litt komponenter i: post-89820-1198719750_thumb.jpg post-89820-1198719834_thumb.jpg

Toppen med gpu og lan-kort på: post-89820-1198719924_thumb.jpg

Men et litt stort kabinett, så kantene måtte sages av, og da ble det sånn:

Fremsiden: post-89820-1198719961_thumb.jpg

Baksiden:post-89820-1198719987_thumb.jpg

Trenger litt hjelp dog:

Jeg tenkte at den øverste delen skal bli lokk, hvordan tror dere det er best å feste den i bunndelen?

Jeg tankte litt på å ha noen skinner bak som kan vris, så man skyver lokket ned mot PC-en i 45grader, og så når den er helt inne så vipper man den ned, og låser den foran med en skrue eller noe. Hva trenger man da? Bedre forslag?

Hvor kan man få tak i pc-skruer og spacere til hovedkort innen kort tid. Er for øyeblikket i en liten by noen mil utenfor karlstad i sverige. (Ikke langt unna grums for de som vet hvor det er)

Som front og bakplate har jeg sett på planker, men hvordan skal jeg gjøre det med pci-kortene?

HW: ABIT BX-133raid, PIII 933mhz, 640mb 133mhz sd-ram, nVidia GeForce 4400ti, WD 15gb hdd og en q-tec 400w. Om dere vil donere bedre hw så bare si i fra ;)

Kommentarer postes her

På grunn av mobbing av psuen skal dere få se undersiden av den også

post-89820-1198833485_thumb.jpgpost-89820-1198833511_thumb.jpg

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten update: Den bråket jo som en middels stor industristøvsuger, så har klippet litt ledninger og koblet psuviftene til 5 volt og cpu-viften til 7 volt, har ikke noe problemer med å kjøre en 70mm litt sakte når originalviften var på 30mm og 5000rpm. Har pusset kantene på lokkene sånn at de passer sammen. Den har også blitt sagd ned sånn at den ikke blir så høy (bilder i første post.) Er usikker på hvor/hvordan man skal feste harddisk og cd-rom. Har jo de bitene fra kanteen som jeg sagde av, men er usikker på hvordan de kan brukes.

Hjelp meg og kom med tips her

Lenke til kommentar

Ny update: Var på ica i dag og kjøpte hengsler, men har festet de på utsiden, de skal lakkeres sammen med resten av PC-en. Jeg fant ingen som kunne sitte på innsiden, men har festa to hengsler med skruer på ene siden, og med en hengsel med thumbscrew på andre siden, thumscrewene er bestilt fra komplett og kommer vel etter hvert. Hadde ikke liten nok borr, så de står til tørking med trelim.

post-89820-1198885558_thumb.jpg

post-89820-1198885582_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Limet har størknet og den andre siden har blitt skrudd fast, den var sykt "smooth" å åpne, dere aner ikke :p Ble sittende å vippe den opp og ned noen ganger :love::blush:

Noen som har forslag til hva jeg kan bruke til fram/bakplate?

Donasjoner til ny hw ønskes :D Harddisker, lenger/tynnere ide-kabler, vifter, viftekontrollere, alt tas i mot med glede. Og til deg som skal mobber psuen, send meg en ny da vel :p

Treigt med kommentarer det var da

post-89820-1198956008_thumb.jpg

post-89820-1198956020_thumb.jpg

post-89820-1198956033_thumb.jpg

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Liten update:

Bildene kommer senere:

Jeg har vært på clasern og kjøpt dataskruer og patentbånd. Så nå er hk festet med spacere og alt til kainettet, og ikke pare med 4cm lange treskruer. Pakken fra komplett har kommet også, så lokket er nå festet med tommelskruer. Jeg har 4 til overs som man sikkert kan gjøre noe spennende med,

Jeg lurer litt på festing av strømforsyningen. Skal jeg vente med den og feste den v.h.a press mot bakdelen (ja det skal bli en bakdel... en eller annen gang :p )

Jeg har også tenkt at fargeskjemaet skal være svart på utsiden av kabinettet og ikke gjøre noe med innsiden, sånn at man ser at det er tre liksom.

Har fått tak i et AM2 system nå, så da går S939 systemet inn i byggekabinettet, og da begynner det å ligne en server :D

Jeg så også at "frosting" effekten kunne oppnås med sandpapir, som jeg har nevnt så hadde det vært kult å ha frem/bakdel i frostet plexiglass/polykarbonat, og et vindu på toppen. Polykarbonat kaller flere for "uknuselig", mer ripebestandig og billigere, og om denne skal brukes som lanserver så kan det jo være greit om den klarer å motstå litt ripr på glasset.

Harddiskene skal festes med patentbånd, men jeg ahr ei noen drill for øyeblikket, noen som vet om man kan lime fast patentbånd emd trelim?

De på clas ohlson ante ikke hvor man skulle få plexiglass eller polycarbonat, eller hvem av de som var best å jobbe med, si deres meninger i kommentartråden

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...