Gå til innhold

Får ikke lese/skrive til extern harddisk

Thereds

Anbefalte innlegg

Mitt problem er som følger :

Når jeg prøver å lese/skrive til en extern usb disk så låser maskinen seg helt.

Har testet en 2,5" hd som får strøm fra usb-en, pluss en 3,5" som har extern strømforsyning. Har testet på flere maskiner og begge de diskene fungerer problemfritt, både ved lesing og skriving av små og store filer. Men på min pc så låser alt seg etter kopiering av noen få megabyte. Har prøvd å koble de til forskjellige usb innganger men det hjelper ikke.

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og oppdatere driverne til hovedkortet. viss dette ikke funker kan du også prøve og feilsøke disken for sektorfeil. En siste mulig årsak kan være virus og spyware som har lusket seg inn på maskinen din. Jeg foreslår også og ta en full scan med Anti virus og spyware programvare.

Lenke til kommentar

Prøver du og skrive fra den ene eksterne 3.5" til den andre eksterne 2.5"? Jeg fikk i alle fall ett problem med det, så for meg så endte jeg opp med og kun bruke en om gangen. Viss jeg forstår deg rett.

Så viss det er det du prøver på, så vil jeg anbefale og kun bruke en om gangen, og eventuelt skrive til intern hdd, for og så kopiere det til den andre eksterne hdd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...