edge Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Heisann, Skal etterhvert ha ny TV på rommet, så derfor vender jeg meg hit. Prisklassen er, som i topic, <10 000, gjerne litt under Kommer til å sitte +/- 3 meter fra skjermen, så størrelsen bør ligge på 32-40 tommer(tror jeg ). Hadde først og framst sett meg ut denne Samsungen, men så fant jeg denne Sonyen også ballet det seg bare opp. Så derfor spør jeg forumets guruer; hvilken TV i min prisklasse har dere å anbefale? Personlig heller jeg nå litt mot Sonyen, men er greit å vite helt bestemt hva en bør gå for Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Anyone? Tror taket har sunket til 7-8k, så sonyen er nok litt ute av bildet, men lurer fortsatt. Skal forresten brukes med X360(1080i) og Toshiba HD-EP35 HD DVD-spiller(720p/1080i alt etter hva som duger best). Anyone? Lurer på Tatung 32MCAK og en Logitech Harmony 555, for å styre det meste. Endret 8. februar 2008 av edge Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det er drøssevis av tråder om dette fra før av og de fleste ender med å anbefale Panasonic PV70 37" plasma. Den er på ukens tilbud på Netshop mener jeg å huske. Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Etter at lånekassen mottok gjeldsbrevet mitt er jeg igjen oppe i 10k-klassen. Sikter meg inn mot en Toshiba REGZA 37x3030DG til 9k på komplett. Skal muligens brukes som dataskjerm og, så full HD er strengt tatt ikke å forakte. Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvis du skal sitte 3 meter unna en full HD skjerm i bruk som PC kan det bli vanskelig å se. Jeg er litt nærsynt og synes en HD ready 40 tommer (med 1:1 pixelmapping) blir litt vanskelig. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Etter at lånekassen mottok gjeldsbrevet mitt er jeg igjen oppe i 10k-klassen. Sikter meg inn mot en Toshiba REGZA 37x3030DG til 9k på komplett. Skal muligens brukes som dataskjerm og, så full HD er strengt tatt ikke å forakte. Med normal sitteavstand og full HD på en 37" bør du kjøpe kikkert i tillegg om du skal bruke den som vanlig PC-skjerm. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Ved bruk som PC-skjerm er det mest spilling og DivX-filmer det skal gå i. Kommer forøvrig til å sitte 2-3 meter unna. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Da er full HD helt bortkastet IMHO. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Helt sikkert sant, men vil ha det nevertheless. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 For all del, verden er full av mennesker som bruker penger på ting de ikke kan se (eller høre, jfr. retningsbestemte signalkabler og annet tøv). Jeg bruker heller pengene på noe jeg faktisk ser forskjell på og som har betydning for mitt bruksområde. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Skal ta meg en tur på elkjøp/expert og se om jeg ser forskjellene, hvis ikke kan det hende det blir 37" plasma fra Panasonic Hovedårsaken til at jeg ville ha full HD var HD DVD/Blu-Ray Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg tør banne på at du ikke vil merke forskjell på normal sitteavstand selv med HD-kilder. Det var linket til en svensk test her for noen uker siden som viste at selv ekspertene ikke klarte å se forskjell. Jeg finner den ikke igjen i farten men kanskje noen andre har tatt vare på linken. Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Etter diskusjoner med meg selv har jeg kommet fram til at jeg skal drite i full HD. Lurer på om jeg bare skal gå for Tatung V32MCAK, og bruke resten på filmer Noen formeninger om den løsningen? Lenke til kommentar
HBK Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Etter diskusjoner med meg selv har jeg kommet fram til at jeg skal drite i full HD. Lurer på om jeg bare skal gå for Tatung V32MCAK, og bruke resten på filmer Noen formeninger om den løsningen? Hold deg unna Tatung, veldig varierende kvalitet på de skjermene. Gå heller for Panasonic eller Sony ( da gjerne S3000 til 6500,-) Vil du ha 37", kan alltids Toshiba vurderes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå