Gå til innhold

Ny TV - 32-40", 10 000 som tak.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal etterhvert ha ny TV på rommet, så derfor vender jeg meg hit. Prisklassen er, som i topic, <10 000, gjerne litt under :tease:

Kommer til å sitte +/- 3 meter fra skjermen, så størrelsen bør ligge på 32-40 tommer(tror jeg :tease: ).

Hadde først og framst sett meg ut denne Samsungen, men så fant jeg denne Sonyen også ballet det seg bare opp.

Så derfor spør jeg forumets guruer; hvilken TV i min prisklasse har dere å anbefale? Personlig heller jeg nå litt mot Sonyen, men er greit å vite helt bestemt hva en bør gå for :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Anyone? Tror taket har sunket til 7-8k, så sonyen er nok litt ute av bildet, men lurer fortsatt.

Skal forresten brukes med X360(1080i) og Toshiba HD-EP35 HD DVD-spiller(720p/1080i alt etter hva som duger best).

Anyone?

Lurer på Tatung 32MCAK og en Logitech Harmony 555, for å styre det meste.

Endret av edge
Lenke til kommentar
Etter at lånekassen mottok gjeldsbrevet mitt er jeg igjen oppe i 10k-klassen. Sikter meg inn mot en Toshiba REGZA 37x3030DG til 9k på komplett. Skal muligens brukes som dataskjerm og, så full HD er strengt tatt ikke å forakte.

Med normal sitteavstand og full HD på en 37" bør du kjøpe kikkert i tillegg om du skal bruke den som vanlig PC-skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg tør banne på at du ikke vil merke forskjell på normal sitteavstand selv med HD-kilder. Det var linket til en svensk test her for noen uker siden som viste at selv ekspertene ikke klarte å se forskjell. Jeg finner den ikke igjen i farten men kanskje noen andre har tatt vare på linken.

Lenke til kommentar
Etter diskusjoner med meg selv har jeg kommet fram til at jeg skal drite i full HD. Lurer på om jeg bare skal gå for Tatung V32MCAK, og bruke resten på filmer :p

Noen formeninger om den løsningen?

Hold deg unna Tatung, veldig varierende kvalitet på de skjermene.

Gå heller for Panasonic eller Sony ( da gjerne S3000 til 6500,-)

Vil du ha 37", kan alltids Toshiba vurderes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...