tundra Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 har windows server 2003, hva gjør man for at brukerne skal bli automatisk logget ut fra arbeidsstasjonene? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 har windows server 2003, hva gjør man for at brukerne skal bli automatisk logget ut fra arbeidsstasjonene? Kan du utdype scenariet litt? Vil du logge dem ut hver gang du er i BOFH-humør, eller ved spesielle intervaller, fast tidspunkt eller annet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 såvidt jeg husker kan du stille inn i AD når brukerne kan være logget på systemet. jeg regner med at de blir logget ut automatisk hvis de fremdeles er på når dette tidspunktet går ut. les mer i artikkelen HOW TO: Limit User Logon Time in a Domain in Windows Server 2003 på Microsoft sin hjemmeside. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg tenkte ikke at de skulle logge ut en viss tid på døgnet, men heller slik at de skulle bli automatisk utlogget etter så så lang inaktivitet, f.eks. 10-15 minutter. Og da mener jeg ikke at maskinen skal låse seg, men at det skulle bli logget helt ut slik at det bare er for en annen bruker uten administratorrettigheter å logge inn. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 hvis de holder på med et dokument når de går fra maskinen for å hente kaffe, gå på do els så er det jo ganske lite praktisk om de automatisk blir logget av mens de er borte. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 http://windowsxp.mvps.org/winexit.htm Bare husk å ikke sette verdien så lavt at brukerne mister data. Kan også være greit å informere brukerne om dette Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 i administrative templates til OOffice-programmene kan en stille inn slik at feks Word lagrer filene automatisk med gitte intervaller. bør brukes i tilfeller som dette. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 winexit fungerer finfint men er det noen måte å få dette installert og konfigurert på arbeidsstasjonene uten å fysisk være tilstede. F.eks. å lage en MSI-pakke som jeg sender ut fra serveren? Jeg har MakeMSI, men aner ikke hvordan jeg bruker det, eller om dette kan brukes..., er det noen som har tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå