Gå til innhold

Amd 6400+ vs Intel E6750

Simenrf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilken er best når det gjelder spillytelse?

er amd dårlig for tida siden det er billigere enn intel?

På ren CPU-ytelse så stiller de temmelig likt, dvs. at Intel slår AMD her med fattige 5 poeng i 3DMark06 cpu-score.

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.htm...1&chart=419

Siden AMD X2 6400+ ennå ikke finnes i listen regnes denne ut manuelt til 2380 poeng mot Intel`s E6750 med 2385. Dvs. at de stiller temmelig likt. I spill vil det vel variere litt, men det er bare å sjekke videre mot de spillene som er lagt inn i test-tabellen. Foreks. så vil AMD X2 6400+ være ca. 7 % raskere enn Intel E6750 i Unreal Tournament 2004. Prisen tatt i betraktning ville jeg vel valgt AMD. Skal du overklokke ville jeg gått for Intel.

Lenke til kommentar
vel jeg skal ikke overklokke, så da er vel AMD best hvis man ikke skal det? eller?

Siden du kan velge CPU ennå går jeg ut fra at du ikke har valgt hovedkort. Jeg ville funnet fram til et godt mellomklasse hovedkort for hver av dem, og så bestemt meg ut fra det. Kanskje finner du et HK til den ene eller andre som er på tilbud og kan spare noen lapper der også. Ytelsesmessig er det hipp som happ hvilken CPU du velger av disse. Av praktiske årsaker ville jeg valgt AMD, noe jeg begrunner med at kjøleløsningen for AMD er vesentlig enklere å forholde seg til enn den for Intel. Da mener jeg festeanordningen for kjøler til den enkelte CPU. Intelfrelste her på forumet får ha meg unnskyldt, men kjøleløsningen som benyttes til Intel`s 775 socket er tragisk med hensyn til montering. Skal man være sikker på at den blir montert riktig så må hovedkortet ut av maskinen under monteringen. Det slipper man med AMD.

NB: Det finnes et tredje valg i denne prisklassen, den nye E8400 fra Intel,: https://prisguiden.no/product.php?productId=87253 Den gruser begge de tidligere nevnte ganske klart uten at jeg har sett noen tester. Du vil samtidig få en CPU som avgir mindre varme og miljømessig er et klart bedre valg. Den er ikke kommet i salg ennå, men det vil skje ut på nyåret.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
vel jeg skal ikke overklokke, så da er vel AMD best hvis man ikke skal det? eller?

Siden du kan velge CPU ennå går jeg ut fra at du ikke har valgt hovedkort. Jeg ville funnet fram til et godt mellomklasse hovedkort for hver av dem, og så bestemt meg ut fra det. Kanskje finner du et HK til den ene eller andre som er på tilbud og kan spare noen lapper der også. Ytelsesmessig er det hipp som happ hvilken CPU du velger av disse. Av praktiske årsaker ville jeg valgt AMD, noe jeg begrunner med at kjøleløsningen for AMD er vesentlig enklere å forholde seg til enn den for Intel. Da mener jeg festeanordningen for kjøler til den enkelte CPU. Intelfrelste her på forumet får ha meg unnskyldt, men kjøleløsningen som benyttes til Intel`s 775 socket er tragisk med hensyn til montering. Skal man være sikker på at den blir montert riktig så må hovedkortet ut av maskinen under monteringen. Det slipper man med AMD.

Enig i at festeordningen til Intel er helt tragisk, men når det først er på så gjør det jo forsåvidt ingenting. Med tanke på at 6400 er billigere, og AM2(+) kort er generelt billigere kontra P35, tror jeg at jeg ville valgt 6400 og et AM2+ hk om jeg ikke skulle overklokket.

Lenke til kommentar

Nå ville jeg vel egentlig valgt E8400 nå som den har kommet, da den ivhertfall gruser samtlige av de andre Intel prosessorene... Og om 6400+ stod rimelig likt med E6750, ja så er det vel ikke veldig tvil om hva E8400 vil gjøre. :)

At Intel sin festeordning til prosessorkjølere er horribelt dårlig er de nok liten tvil om.

Lenke til kommentar
vel nå har jeg bare ett budsjett på 8000 kr, så E8400 kan jeg nok bare glemme!

beklager at jeg kommer her med et off topic men skal ha meg ny pc skal bygge den selv og allt det og jeg har et budsjett på ca 10.000kr pluss minus, og jeg skal da det beste hk som er ut for oppgradering i framtiden, og jeg klarer ikke og besteme meg for intel eller amd, eneste jeg liker med amd er prisen, men jeg har planner om og oveklokke skal ha 6 120mm vifter, grafikk kort har jeg nesten valgt ati 3870, det er billig og bra men prosseoren hvem skal jeg velge amd duo eller intel duo ? skal ha 3GHz prosesor som skal overklokkes, har noen noen bra forslag på oppsett med hovedkort og prosesor ? og hva som kansje er forsjelen på de to? beklager alle skrive feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...