Gå til innhold

PS3: to partisjoner (ntfs og fat32) på en eksterne hdd?

Softshake

Anbefalte innlegg

Sliter litt med den eksterne hdd'en min i forhold til ps3

må bare beklage hvis dette står tydelig noe annet sted, men har søkt både i forumet og på google (hvis jeg har vært tett n00b med søkingen, så bare slå meg eller no)

Har en ekstern hdd (500gb) med to partisjoner. En ntfs på 120gb, og en fat32 på resten.

Når jeg kobler denne hdd'en til ps3, skjer det ingen ting. Ser at hdd'en starter opp og sånn, men ps3'en reagerer ikke i det hele tatt.

Begge partisjonene fungerer svært bra både i xp, vista, og os x

Er det slik at ps3en ikke takler hdd'er som har to forskjellige filsystemer? Eller er bare oppsettet mitt galt?

ntfs-partisjonen er den som blir assigna det første drive-letteret forresten om det har noe å si.

Begge partisjonene er primary. (står det i Partition Magic. vet ikke så mye om hva dette betyr)

Har bare en ekstern hdd, og er avhengig av å kunne flytte filer som er større enn 4gb på den, og avhengig av å kunne bruke den med ps3, og kan dessverre heller ikke bruke HFS+, da jeg benytter denne disken blant annet på maskiner som jeg ikke kan legge inn støtte for dette filsystemet på.

Fins det noen løsning for meg?

takker på forhånd for alle svar

Endret av Softshake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ntfs-partisjonen er den som blir assigna det første drive-letteret forresten om det har noe å si.

Begge partisjonene er primary. (står det i Partition Magic. vet ikke så mye om hva dette betyr)

Forsøk å sett ntfs-partisjonen som secondary, og/eller bytt "plass" på drive-letteret.

Lenke til kommentar

Forsøk å sett ntfs-partisjonen som secondary, og/eller bytt "plass" på drive-letteret.

prøvde å bytte drive-letter på de i Windows, og de får nå disse bokstavene hver gang de kobles til her, men på ps3en er det fremdeles ikke tegn til gjenkjennelse :(

noen fler som har noen tanker?

harddisken er forresten satt sammen av dette kabinettet her:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&a...mp;QSID=4719283

og en Samsung s-ata disk på 500gb

kan det være at man må bruke jumpersettings til hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...