Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

beste tekst-oversttelsesside/programmet for mange språk?

Anbefalte innlegg

Hallo

Har vert innom freetranslation, translation-guide, babelfish mm, der man har mulighet til å skrive inn tekster på et språk, og få det oversatt til andre språk. Har hatt veldig ulikt resultat på de forskjellige sidene...

Finnes det sider eller programmer (helst gratis) som er veldig bra til å oversette tekster? Siden må ha ganske god støtte for forskjellige europeiske språk, og ikke med for mange gramatiske feil...

forslag?

edit: fint om den har støtte for polsk og italiensk, da jeg har venner som ikke er så gode i engelsk som jeg skriver med...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke oversett fulle setninger, det er bra om man også har en viss forståelse for hvordan setninger er oppbygd på det språket man skal oversette til.

Bruk slike sider bare for å oversette et par ord om gangen, ellers blir det bare grøt. Du må også tenke over hva du skal skrive når du skal oversette noe, bruk enkle oppbygninger, sjekk om de stemmer etter du har oversatt dem.

Følger du dette går det helt fint å bruke freetranslation for eksempel, slik jeg leverte inn innleveringer i tysken og fikk alt rett.

Lenke til kommentar

er ikke så veldig viktig at det er perfekt... er bare for at jeg skal kunne komunisere med folk som ikke kan engelsk...

edit: dessuten har freetranslation en temmelig få ordbøker (kan ikke velge så mange til-fra språk, og polsk og eksisterer ikke der...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...