Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DIR-655 DÅRLIG, eller bare meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt veldig dårlig erfaring med D-Link DIR-655. Jeg ser den har blitt anbefalt på mange nettsteder som beste trådløse router. Flere har også anbefalt meg å kjøpe den når jeg har sett etter ny router.

Et eksempel på at den ikke duger for meg, er noe som skjedde for ikke lenge siden. Jeg overfører en fil på 500MB til iPoden min via det trådløse nettverket, mens jeg sender den, får INGEN i huset som er koblet til denne routeren brukt nettet. Internett browseren står helt stille og det er ingen respons. Akkurat det samme skjer hvis jeg skal overføre noe fra en pc til pc, alt står stille.

Er det feil på routeren min, eller er dette helt vanlig for alle som har en slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nok bare deg!

Jeg har hatt denne routerene i 4 måneder, har hatt ingen problemer med det. heller ikke ved installeringen

Bare ham fordi det ikke gjelder deg?

Har hatt hatt denne ruteren i snart en mnd, og har stort sett vært fornøyd. Sammenlignet med min gamle DI-624+ (grøss) er den en drøm. Da den gamle måtte restartes stort sett hver dag, er denne mye mer stabil. Det hender riktignok rimelig ofte at forbindelsen kutter noen sekunder for så å komme tilbake igjen, men dette er ikke et stort problem for meg. Hadde kanskje vært verre dersom jeg spilte online-games. Ser allikevel gjerne at problemet kan gjøres noe med så tips tas imot med stor takk.

Men for å komme til saken - Har hatt en rolig periode på torrentfronten i det siste, men de siste par dagene har jeg kjørt full opp- og nedlasting 24h i døgnet. Klienten er konfigurert til ca 80% av maks ut-kapasitet, slik som det er anbefalt. Har da opplevd at den andre trådløse maskinen i nettverket får de samme symptomene som du beskriver. Ingen respons i browseren, selv om maskinen er koblet til nettverket og har fått ip-adresse fra ruteren. Har ingen problemer med browsingen på maskinen som laster ned/opp. Vet ikke om det er det samme problemet med en annen maskin som har en kablet forbindelse, men har grunn til å tro at det ikke er det. Min søster satt nemlig på den stasjonære med kablet nettverk da dette skjedde, og regner med at hun var på nett.

Som løsning på problemet forsøkte jeg en gang å restarte ruteren via webgrensesnittet og det løste problemet, men en annen gang hjalp ikke dette. Forsøkte å fornye ipadresse og div. på maskinen, men uten hell. Restartet da maskinen og det hjalp. Så om ruteren er utelukkende årsak til problemet er jeg ikke helt sikker på, men tror allikevel det.

Edit: Kan nevne at min firmware er versjon 1.11EU

Endret av ostebonden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...