Tangeter Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Kjøpte helt ny rig med p5n-e sli asus hovedkort, q6600, gtx 8800 og crucial ballistix 6400 ram (4gb). Men likevel, av en eller annen grunn, så er maskinen ekstremt treg. Det tar ca 2-3 minutter å komme seg inn og hvis jeg kjører noe tungt så blir det vanskelig å kjøre. Et eksempel er f.eks at jeg skulle kopiere over noe fra en ekstern hdd også begynte systemet å bli skikkelig tregt ala windows 95, musen og skriving hadde tom forsinkelse. Har vært slikt siden jeg formaterte. Og foresten, cpu bruk går skjeldent over 27%, selv under de værste periodene. Så jeg spør, finnes det en optimizer for quad core? Er hovedkortets driver utdatert (aner ikke hvordan man ser det)? Skal jeg gripe fatt i en hammer for å meie ned hele jævla dritten? Endret 26. desember 2007 av ghost_ronin Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Kunne kanskje virke som et harddiskproblem.. Alt av drivere er oppdatert og slikt? Lenke til kommentar
nitor Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 La meg gjette: du bruker Vista? Det er mange, inkludert meg, som har store problemer med Vista og skriving til harddisk. Tror jeg leste noe om at det skal komme en fiks i SP1. Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 La meg gjette: du bruker Vista? Det er mange, inkludert meg, som har store problemer med Vista og skriving til harddisk. Tror jeg leste noe om at det skal komme en fiks i SP1. ifølge ham er det ikke bare skrivinga til en annen harddisk som var problemet, men at han oppfattet hele systemet som tregt. som sagt så trenger vi svar på om han har oppdatert alt av drivere og eventl mere systeminfo om hvilket operativsystem som blir brukt og hvilken harddisk det er snakk om osv. Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Har xp sp2. Mer info senere, noen som har en ide om hva jeg skal bruke (et program) for å finne ut av hvilke drivere som er utdatert? Har Everest Ultimate inne om det går. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 - Sjekk at du har installert chipsetdriverene for hovedkortet ditt (ellers går alt veldig tregt) - Sjekk at du har drivere installert for skjemkortet (eller hakker grafikken og scrolling på websider osv.) -Stigma Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Har du installert XP på nytt etter at du byttet ut alle delene? Selv om XP starter etter hardwareskifte, kan det godt hende at den ikke funker som den skal. Som regel, må operativsystemer reinstalleres etter spesielt hovedkortutbytting. Endret 27. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Formaterte og installerte på nytt etter at jeg bygget. Noen av dere som vet om en enkel måte å få listet opp hva som er utdatert på pcen? Dere skjønner sikkert om jeg ikke gidder sjekke opp hver enkelt store driver for å se om den er oppdatert eller ikke. Men skal prøve det med chipsettet. Hvor jeg finner den da er et helt annet spørsmål. Endret 27. desember 2007 av ghost_ronin Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Chipset finner du på hovedkortprodusentens sider :-) Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Det er meget mulig at det kan være noe hardware som krangler. Stress hardware i diverse tester. 3dmark, sandra, hdtack Jeg har lignende oppset i vista 64 bit, det er i allefall raskt og stabilt som bare det. Ingen bsod så langt Synes ikke dette minner meg om manglende chipsettdrivere. Mange ganger jeg ikke har instalert det med en gang, og ytelsen ble ikke så lammet. Endret 27. desember 2007 av a_sondre Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Tror jeg stresset den i 3dmark rett etter at jeg fikk inn delene. Fikk en sum på 11875. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ville formatert og innstalert en helt clean XP install. Deretter ville jeg innstalert alle de nyeste driverene(som du finner på produsentens hjemmeside), til bl.a chipsett, skjermkort, lydkort, LAN, osv osv. Hvis ikke det fungerer, kan du som han over nevnte å kjøre ulike benchmarks for å finne ut hva som sinker dine viktige gjøremål på PC-en. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg hadde lignende problemer med Asus P5K hovedkort, det er et kjent problem rundt SATAII disker. Ville sjekket ditt kort opp mot Asus sitt forum, og sett om det kanskje er lignende problemer med ditt hovedkort også! Lenke til kommentar
frowen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Høres ut som om hovedkort-driverne er kranglete. Husker jeg hadde samme problemer da jeg ikke hadde lagt inn riktige drivere. Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Laster ned fra asus nå, men går utrolig treigt. Selv med 12mbit ligger jeg på 10kbit, ingenting annet som går, ikke brannvegg, pg eller noe. Har hørt at det kan ha noe med bios å gjøre. Noen tanker rundt det foresten? Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Laster ned fra asus nå, men går utrolig treigt. Selv med 12mbit ligger jeg på 10kbit, ingenting annet som går, ikke brannvegg, pg eller noe. Har hørt at det kan ha noe med bios å gjøre. Noen tanker rundt det foresten? det er server greier. du kan ikke forvente på 12mb/s så får du 12mb/s ... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Laster ned fra asus nå, men går utrolig treigt. Selv med 12mbit ligger jeg på 10kbit, ingenting annet som går, ikke brannvegg, pg eller noe. Har hørt at det kan ha noe med bios å gjøre. Noen tanker rundt det foresten? asus siten har 1Mbit linje.. ALLE får dårlig hastighet derifra. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 ftp://ftp.uninett.no/linux/ISO-images/Fedora/F-7-x86_64 Prøv der for å sjekke linja Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Takker. Foresten, et lite muligens bizart problem; når jeg prøver å flashe bios i biosvia usb dingsen så finner ikke søkeren i biosen noe som helst. Om dere ikke aner hva det er hadde de vært mulig å oppgradere den i windows? Mompen, får bare opp error når jeg prøver å gå inn. Edit: Hver jævla gang jeg prøver å laste ned fra siden får jeg error i nedlatningen som jeg deretter må starte på nytt. Endret 27. desember 2007 av ghost_ronin Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 ftp://ftp.uninett.no/linux/ISO-images/Fedora/F-7-x86_64 Prøv der for å sjekke linja Hvordan sjekker man der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå