_tHokA_ Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 God kveld. I det siste har jeg opplevd at bilen min har brukt mer enn normalt mye olje. Er det noe jeg kan fikse? Eller er det bare å bytte motor? Jeg skal prøve å bytte ventil tettninger, se om det hjelper. Men er det vits? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Kan være deffekt toppakning. Mulig slitte stempelringer. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 hva slags bil sitter denne motor i da?? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Kan jo legge til forbruket Den 4. desember begynte motoren å tikke mens jeg kjørte. Flaks for meg så hadde jeg en 4liter bak i bilen. Gikk på veldig mye av den. Over halvparten. Si 2 til 3 1/2liter. Nå idag var den veldig tom igjen. Måtte fylle på mye Og jeg har kjørt små turer, og en lang ifra Oslo til kr.sand. Kan si ca rundt 100-150mil kjøring den mnd Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 hva slags bil sitter denne motor i da?? Audi 80, 93 mod. motoren er en ABT 2.0liters 66kw(90hk) Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 ok, jeg har vært borti at jeg hadde fått en stensprut opp i oljefilteret, det lagde da et bittlite hull i filter, resultat er at det siver ut olje hele tiden mens bilen er igang, du kan jo passe på å ta deg en titt under der hvor motor har stått over natten, rygg bilen tilbake å se om det er noen oljeflekker på bakken, du kan jo la motor stå å gå litt, også rygger du bilen litt tilbake og tar en ny titt. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 ok, jeg har vært borti at jeg hadde fått en stensprut opp i oljefilteret, det lagde da et bittlite hull i filter, resultat er at det siver ut olje hele tiden mens bilen er igang, du kan jo passe på å ta deg en titt under der hvor motor har stått over natten, rygg bilen tilbake å se om det er noen oljeflekker på bakken, du kan jo la motor stå å gå litt, også rygger du bilen litt tilbake og tar en ny titt. jeg har flekker ved grusen der bilen bruker å stå Kanskje det kan være det. Filteret sitter jo "kritisk" til. Kan fort skje. For jeg synes det er litt for mye olje til å være tettninger Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) ja det høres slik ut, sånnt oljeforbruk da hehe 3-4 liter på 150 mil er jo helt sykt, tror du kan bytte oljefilter og se om det hjelper, det skader jo ikke, koster sikkert ikke mere enn 100 kr for et filter. og bilen har jo godt av et filterbytte i ny og ne. det kan jo også være noen pakkninger som er ryki da. feks. nede ved veiva. men det er vel mere skjeldent igjen TROR jeg. gi meg tilbakemld på dette da. artig å høre hva det evt var har bilen din gått langt da?? Endret 26. desember 2007 av audifreek Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Har et filter liggenes hjemme, så skal få byttet til fredag. Er på ferie nå. Så skal jeg gi deg tilbake meld. Filteret er jo noe jeg kan bytte fort å. Er det ikke bare å skru av, og skru på igjen? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 joa. det skulle gå fort det. bare husk å bruk sånn filterklemme til å ta og på med. når du setter inn det nye filter,sånn at du ikke skviser filteret ditt og får en skade på det, smør litt olje rundt gummipakkningen på filter før du skrur det inn igjen, det hjelper til med å holde filter tett Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Oljetrykkgivere begynner også lekke med åra på VAG. Pleier å stå en ved oljefilteret og en i toppen. Sjekkes mens motor går. Endret 26. desember 2007 av trra Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 sjekk også oljekjøleren, om din bil har det... jeg hadde lekkasje i en o-ring på oljekjøleren på min passat, olja forsvant fort Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hvis motoren brenner en masse olje så ser du jo det når du kjører. Det ryker og lukter"sierra" lang vei :!: Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Hvis motoren brenner en masse olje så ser du jo det når du kjører. Det ryker og lukter"sierra" lang vei :!: Ja, har merket en svidd lukt da jeg parkerer. Lukter ikke godt Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 kanskje bedre å bare bytte hele motoren hehe.. har jo andre problem å Vil en ABK passe der en ABT motor sitter? eller er det en annen type og sånn? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 kanskje bedre å bare bytte hele motoren hehe.. har jo andre problem å Da er det vel kanskje enklere å bare bytte hele bilen? Men jeg tror jeg ville lett etter lekkasje først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå