Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En motor som bruker mye olje

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo legge til forbruket

Den 4. desember begynte motoren å tikke mens jeg kjørte. Flaks for meg så hadde jeg en 4liter bak i bilen. Gikk på veldig mye av den. Over halvparten. Si 2 til 3 1/2liter. Nå idag var den veldig tom igjen. Måtte fylle på mye

Og jeg har kjørt små turer, og en lang ifra Oslo til kr.sand. Kan si ca rundt 100-150mil kjøring den mnd

Lenke til kommentar

ok, jeg har vært borti at jeg hadde fått en stensprut opp i oljefilteret, det lagde da et bittlite hull i filter, resultat er at det siver ut olje hele tiden mens bilen er igang,

du kan jo passe på å ta deg en titt under der hvor motor har stått over natten, rygg bilen tilbake å se om det er noen oljeflekker på bakken, du kan jo la motor stå å gå litt, også rygger du bilen litt tilbake og tar en ny titt.

Lenke til kommentar
ok, jeg har vært borti at jeg hadde fått en stensprut opp i oljefilteret, det lagde da et bittlite hull i filter, resultat er at det siver ut olje hele tiden mens bilen er igang,

du kan jo passe på å ta deg en titt under der hvor motor har stått over natten, rygg bilen tilbake å se om det er noen oljeflekker på bakken, du kan jo la motor stå å gå litt, også rygger du bilen litt tilbake og tar en ny titt.

jeg har flekker ved grusen der bilen bruker å stå :) Kanskje det kan være det. Filteret sitter jo "kritisk" til. Kan fort skje. For jeg synes det er litt for mye olje til å være tettninger

Lenke til kommentar

ja det høres slik ut, sånnt oljeforbruk da hehe 3-4 liter på 150 mil er jo helt sykt, tror du kan bytte oljefilter og se om det hjelper, det skader jo ikke, koster sikkert ikke mere enn 100 kr for et filter. og bilen har jo godt av et filterbytte i ny og ne.

det kan jo også være noen pakkninger som er ryki da. feks. nede ved veiva. men det er vel mere skjeldent igjen TROR jeg.

gi meg tilbakemld på dette da. artig å høre hva det evt var :D

har bilen din gått langt da??

Endret av audifreek
Lenke til kommentar

joa. det skulle gå fort det. bare husk å bruk sånn filterklemme til å ta og på med. når du setter inn det nye filter,sånn at du ikke skviser filteret ditt og får en skade på det, smør litt olje rundt gummipakkningen på filter før du skrur det inn igjen, det hjelper til med å holde filter tett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...