Gå til innhold

Xbox spill på billigsalg - under 300 kroner (NB!: Ingen requests i tråden!)


zilixiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok sendte en klage til [email protected] nå så håper de faktisk leser den å kan starte å prise pakkene riktig :p Skrev som følger:

 

 

Hi.

 

 

Recently i have had some problems with the packages you guys send me. You price the the package to £38 even though the content is much cheaper. This first happend a few weeks ago when i recieved Lost Odyssey to the Xbox360. The game itself costed £19.99 inc shipping but the price on the package was £38 so it got stopped in the Toll and they added 25% Norwegian VAT to the price and handling expenses becasue it was above the price limit that you can import to Norway.

 

 

The current free import price limit is 200kr (£20) and since the price on the package was priced to £38 i was ordered to pay the VAT before i could recieve the game. Luckily i got this fixed by calling www.toll.no where they told me that if the reciept inside the package was really showing £19.99 as i told them and not £38 as the package said on the outside it was ok and they would remove the fine so i could take the game home with me without any more trouble. To do this i had to go to the post office and explain my situation to the people working there and they had to call toll.no (wich took 40 minutes to get through on the line) and then open the package while on the phone with them and confirm that the reciept inside said £19.99 and then they had to fax a copy of it to them. After that was done they let me bring the game home with me without any more trouble or expenses.

 

 

 

So you see how much extra trouble this wrong pricing of the package is causing?

 

 

Anyways. Since i have ordered hundreds of DVD's and loads of games from you guys in the past and never have had any problems i didn't take this so hard cause i said to myself that accidents do happen and this was probably just a one time thing and would not happen again so i didnt want to complain about it, until now.. Becasue it has happened again! I got a bill in the mail today asking me to pay out a game (Army of Two to X360) at the post office from play.com that was priced to £38 so now i have to go through all that previous trouble AGAIN to get my game with me home. This game costs £17.99 and is also the price thats on the reciept and the sum that was taken out of my bank account when it was mailed to me so why you guys set the price on the package to £38 is really confusing me. And why that exact number?? Why don't you just put the price on the package to the same price as the content as you did before? It doesent make sence and also causes both me and the people at the post office alot of trouble because they are the ones that have to fix it while i have to be there guiding them through the problem.

 

 

I have also noticed that it's not just me this is happening to becasue the Norwegian forums on the internet are full of annoyed people having the same issue. We all buy games that costs under £20 so it would slip through the toll but even their packages are being priced at £38 casuing them to pay extra (Actually 190kr (£19). Almost the same price as the game itself or even more) so this seems to be becoming a plague.

 

 

So im telling you this with ha faint hope that you guys will start pricing the packages with the same price as the reciept from our orders so we dont end up getting these uneccasary problems :)

 

 

Kind regards and sorry for my bad english but i hope most of this made sense anyways :)

 

 

Engelsken min er ikke på topp å jeg gjenntar meg selv en del ganger men forhåpentligvis skjønner de det meste :) Heter det forresten "toll" i england også? visste ikke noe annet ord å bruke :hmm: Men de tok sikkert hintet

 

Har du fått svar fra Play?

 

Var på postkontoret i dag og som vanelig tok jeg med meg utskrift fra ordrebekreftelse og utskrift fra ordresiden til Play.com.

 

Men nå viser det seg at Posten har hatt så mye jobb med feilprisete pakker fra Play.com.

Og at de hadde gitt Play.com en frist på å fikse feilprisingen sin og at denne fristen nå hadde gått ut.

Så nå nekter posten å tollbehandle pakkene fra Play.com på nytt og jeg må ta det opp med Play.com direkte.

 

Så det endte med at jeg måtte gå tomhendt fra posten i dag :no:

 

 

Jeg har full forståelse for at posten nekter dette da de helt klart får mye ekstra jobb og utgifter på en feil som ikke er deres.

 

 

Skal sende en mail til Play.com nå og høre hva de har å si.

Kan vel ikke være for mye å forlange at de merker pakkene med riktig verdi? :wallbash:

Dette begynner å bli kjipt :(

 

 

Har ikke fått svar enda nei :thumbdown: Har heller ikke fått vært på postkontoret å tatt ut pakken min. Skal prøve i mårra å se om det går. Håper de ikke nekter å hjelpe meg :( Blir vanskelig å fikse dette selv når play ikke svarer på mail å jeg ikke har noen annen mulighet til å få fiksa det enn via posten som ringer tollen og bekrefter riktig pris :(

Lenke til kommentar
Du får avlegge rapport etter du har vært på postkontontoret :)

 

Søkte også litt på nettet etter hvilken e-mail addresse som var best å kontakte Play.com med og da fant jeg noen som sa de hadde fått svar på [email protected]

 

Har alt sendt en mail til [email protected], men tenker jeg tar å sender en mail til denne addresen også.

 

Ja skal fortelle hvordan det gikk :) Skal kopiere å sende den mailen jeg sendte til [email protected] til [email protected] også :) Synes de skal fikse dette problemet snart..

Lenke til kommentar
Som jeg tidligere nevnte brukte jeg: [email protected]

 

Fikk svar med en gang hvor de ga meg et "query ticket number" - ble også bedt om å gi de 2 working days til å svare på.

 

Jeg la ved et bilde i mailen som viste den påklistrede "overdrevne" verdien.

 

Ja sånne query ticket numbers har jeg fått på begge adressene jeg også :) Satser på at jeg får noe respons i løpet av noen dager da. første mailen sendte jeg jo fredag.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Er det vanlig å betale 98 kroner frakt for et 360-spill? Kan ikke skjønne at det skal koste nesten like mye å sende ett spill som det koster å sende selve konsollen :S

 

Dette er på mpx med betaling med visa/mastercard. Når jeg la inn bestillinger på andre sider kom frakten på rundt 30 kroner... Mpx som tar for mye i frakt eller?

Endret av Rhythm
Lenke til kommentar
Er det vanlig å betale 98 kroner frakt for et 360-spill? Kan ikke skjønne at det skal koste nesten like mye å sende ett spill som det koster å sende selve konsollen :S

 

Dette er på mpx med betaling med visa/mastercard. Når jeg la inn bestillinger på andre sider kom frakten på rundt 30 kroner... Mpx som tar for mye i frakt eller?

 

Flere år siden jeg kjøpte spill fra mpx sist men da tok de iallefall rundt 100 lappen for frakt ja. Har nok ikke forbedra seg :nei:

Lenke til kommentar

Oi, ja, da har den gjort et lite hopp. Men sist jeg bestilte hos CD-Wow, fikk jeg pakker uten pris utenpå. De tok riktignok lang tid, så spørsmålet er om de surret rundt hos tollvesnet en stund likevel, men det ble ikke noe ekstra å betale. Så jeg tror det skal gå greit, selv om £19.99 da egentlig blir 201,-... :whistle:

Lenke til kommentar

Surfet litt videre og fant:

 

Lost Planet: Extreme Condition - Colonies Edition (Classics) til £17.99 på Play

 

http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/35168...on/Product.html

 

Nå som dette er på vei til meg så håper jeg at Play har bedret rutinene :hmm:

 

Jeg sjekket litt inne på Playx.no sidene - det er en del spill der som er priset ganske lavt og er merket med "REFURB" betyr dette brukte spill?

Lenke til kommentar

Fikk dette til svar på min henvendelse til play.com ang for høye priser på pakkene de sender ut. Positivt svar da:)

 

Dear Fredrik

 

Thank you for your email.

 

I am extremely sorry to hear of the custom charge you have incurred.

Due to the logistics associated with a large mail order business

packing errors may occur, however we intend to make shopping with

Play.com enjoyable and accessible for all of our customers.

 

I am happy to refund you the custom charge if you still intend to

obtain your item from the post office. I will need photographic

evidence of your package label and the charge receipt to proceed with

the refund, these can be e-mailed as an attachment to

[email protected] or faxed to 01223 202001 for the attention of

Rebecca Rhodes.

 

If you no longer require the item please instruct you post office to

return the package to sender. Upon return you will receive a full

refund issued to the card details held on your account.

 

Please accept my apologies for the inconvenience caused and thank you

for your valued custom.

 

 

Kind Regards,

 

Rebecca Rhodes

Customer Care Team

Lenke til kommentar
Du får avlegge rapport etter du har vært på postkontontoret :)

 

Søkte også litt på nettet etter hvilken e-mail addresse som var best å kontakte Play.com med og da fant jeg noen som sa de hadde fått svar på [email protected]

 

Har alt sendt en mail til [email protected], men tenker jeg tar å sender en mail til denne addresen også.

 

Ja skal fortelle hvordan det gikk :) Skal kopiere å sende den mailen jeg sendte til [email protected] til [email protected] også :) Synes de skal fikse dette problemet snart..

 

Var innom postkontoret i dag å damen bak disken hjalp meg hun :) Fikk med meg Army of Two hjem uten problem. Fikk Xboxen tilbake fra rep også men den var jo RROD med en gang den ble koblet til. Faen så jævla elendig reprasjon de må ha gjort. er jo i dårligere stand nå enn den var når jeg sendte den inn :mad:

 

Fikk dette til svar på min henvendelse til play.com ang for høye priser på pakkene de sender ut. Positivt svar da:)

 

Dear Fredrik

 

Thank you for your email.

 

I am extremely sorry to hear of the custom charge you have incurred.

Due to the logistics associated with a large mail order business

packing errors may occur, however we intend to make shopping with

Play.com enjoyable and accessible for all of our customers.

 

I am happy to refund you the custom charge if you still intend to

obtain your item from the post office. I will need photographic

evidence of your package label and the charge receipt to proceed with

the refund, these can be e-mailed as an attachment to

[email protected] or faxed to 01223 202001 for the attention of

Rebecca Rhodes.

 

If you no longer require the item please instruct you post office to

return the package to sender. Upon return you will receive a full

refund issued to the card details held on your account.

 

Please accept my apologies for the inconvenience caused and thank you

for your valued custom.

 

 

Kind Regards,

 

Rebecca Rhodes

Customer Care Team

 

Mulig de har fikset det ja :) Fikk en TV serie derifra i dag med normal pris på pakken som ble sendt forrige uke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...