Gå til innhold

Xbox spill på billigsalg - under 300 kroner (NB!: Ingen requests i tråden!)

zilixiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mass Effect til 299. vurderes :)

Å ja - er ganske sikker på at det blir en tur til Elkjøp i morgen :)

same her.

for et par sider siden så tipsa jeg om burnout paradise for 199 på zailor. noen andre som bestilte det? det stod at det var på lager, men nå har de tatt det ut av sortimentet :(

Lenke til kommentar
Perkele!

Lost Odessey fra Play.com ble det krevd tollgebyr og mva for, kr 190,- ekstra skulle de avgiftskåte myndighetene ha :cry:

Enda den kostet £19.99 og kursen har vært under kr 10,- per £

Samme her!!! Prøver å komme gjennom hos tollen nå for å klage. Når jeg regnet ut prisen før jeg bestilte så ble det under 200kr. Å ifølge valutakalkulatoren min nå som er nettoppdatert så er 19.99 pund fortsatt 198,282kr! ikke faen om jeg betaler! :hrm:

Lenke til kommentar

Tollen opererer med satsene du finner på toll.no, så det hjelper dessverre ikke om bankens kalkulator sier noe annet. Det bør imidlertid hjelpe om du har en bankutskrift som viser at du ble trukket under 200 kroner.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
du får ikke spillet før du har betalt uansett ;)

Skal prøve å få opphevd den oppkravsavgiften ;) Så vidt jeg vet så er det de som har gjort feil å ikke jeg. Tollgrensa har alltid vert å er vel fortsatt 200kr?

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

En liten oppdatering:

Tok en telefon til både post og tollmyndigheter.

Det viste seg at Play har skrevet at verdien på pakken er £38??????

Jeg har betalt £19.99 - men play har altså merket pakken med £38. Det rare er at Play har klistret på et "ekstra" klistermerke som de har skrevet verdien £38 på, denne er klistret over den "vanlige" som viser £19.99. Skulle nesten tro det var en som bare ville være jævlig :mad:

Så post og toll har jo gjort helt rett.

Det ble hintet om at jeg kunne sende inn kopier av bankkontoen min så de kunne se hva som var trekt på Visaen, utskrift av bestillingen fra Play osv... så skulle tollen se på det - og kanskje var det noen muligheter til å få tilbake disse pengene?? Det tror jeg ikke jeg gidder... :cry:

Så jeg betalt kr 190,- ekstra i tollgebyr - og sendte en ganske "amper" e-mail til Play.com :hrm:

Er Play ute etter fornøyde kunder så kanskje jeg kan vente en liten kompensasjon??? Et spill til skulle jo sitte bra? Wii Fit hadde jo vært greit :whistle:

Lenke til kommentar
En liten oppdatering:

Tok en telefon til både post og tollmyndigheter.

Det viste seg at Play har skrevet at verdien på pakken er £38??????

Jeg har betalt £19.99 - men play har altså merket pakken med £38. Det rare er at Play har klistret på et "ekstra" klistermerke som de har skrevet verdien £38 på, denne er klistret over den "vanlige" som viser £19.99. Skulle nesten tro det var en som bare ville være jævlig :mad:

Så post og toll har jo gjort helt rett.

Det ble hintet om at jeg kunne sende inn kopier av bankkontoen min så de kunne se hva som var trekt på Visaen, utskrift av bestillingen fra Play osv... så skulle tollen se på det - og kanskje var det noen muligheter til å få tilbake disse pengene?? Det tror jeg ikke jeg gidder... :cry:

Så jeg betalt kr 190,- ekstra i tollgebyr - og sendte en ganske "amper" e-mail til Play.com :hrm:

Er Play ute etter fornøyde kunder så kanskje jeg kan vente en liten kompensasjon??? Et spill til skulle jo sitte bra? Wii Fit hadde jo vært greit :whistle:

Å faen.. kansje de har gjort det samme med meg da :S Vi bestilte sikkert ganske samtidig også. Min ble iallefall send fra play den 15. mai.

EDIT: Kom igjennom på tlf nå å de har registrert at det står 38£ på pakken de også men jeg har både kvittering på 19.99£ å det er det samme som har blitt trekt fra kontoen min. Så her er det rett og slett play som har fucka opp med uhell eller så er det ansatt som har hatt en veldig dårlig dag å i tillegg hater nordmenn.

Han jeg prata med sa at jeg hvis jeg kunne få postkontoret her oppe til å bekrefte at det er et annet klistremerke under det som det står 38£ på som det står 19.99£ på så skulle det ordne seg. Den følgeseddelen/kvitteringen som er med i pakken til spillet står det vel forresten også riktig sum på siden det er en direkte utskrift av ordrebekreftelsen jeg fikk på nett så da kan vel postkontoret bare åpne den også å se på lappen å få bekreftet at den faktisk koster 19.99£

EDIT2: Prata med posten her jeg bor nå også å de har åpna pakken hvor det lå en kvittering på 19.99£ :) Da skal de bare bekrefte den rigtige summen for tollvesnet så er problemet løst :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Det samme har skjedd med 3 spill som jeg bestillte fra Play.com før i år.

De skrev £38 på pakka :mad:

Alle tre gangene så printet jeg ut ordrebreftelsen og ordresiden fra Play.com.

Så dro jeg på postkontoret og da ordnet de det der.

Den ene gangen åpnet de også pakken og faxet inn kvitteringen.

Men det er litt irritabelt for det blir så mye ekstra styr.

Har en misstanke om at Army of Two som jeg bestillte for stund siden til £17.99 har også blitt stoppet i tollen :mad:

Kan virke som om Play.com har to forskjellige lager.

De pakkene som jeg har fått som hadde påskrevet feil verdi kom i hvite konvolutter og verdisummen var skrevet på for hånd. (kan virke som de skriver £38 på alt de sender derfra)

Mens ellers så kommer de i brune kovolutter med klistrelapp som er maskinskrevet.

Det er også forskjellige avsender addresser på de to forskjellige konvolutt typene.

Lenke til kommentar

Har en misstanke om at Army of Two som jeg bestillte for stund siden til £17.99 har også blitt stoppet i tollen :mad:

De pakkene som jeg har fått som hadde påskrevet feil verdi kom i hvite konvolutter og verdisummen var skrevet på for hånd. (kan virke som de skriver £38 på alt de sender derfra)

Mens ellers så kommer de i brune kovolutter med klistrelapp som er maskinskrevet.

Det er også forskjellige avsender addresser på de to forskjellige konvolutt typene.

Har ikke du mottatt Army of Two heller? min ble sendt 9. Mai men har fortsatt ikke dukket opp. 19 dager siden :S Rart om den har blitt stoppet i tollen å jeg ikke har fått beskjed enda også. På play sine nettsider så står det at hvis man ikke har mottatt pakken innen 21 dager så kan man melde ifra så sporer enten play den opp eller så sender de ny vare

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Hmm...

Min ble sendt 12. mai.

Og jeg har fått to filmer som ble sendt fra Play den 15. :hmm:

Har meldt fra før om en vare som ikke hadde kommet frem, og da sendte Play ut en ny vare :)

Ja har det ikke kommet hentelapp innen lørdag så skal jeg melde fra jeg også :) Kane & Lynch som jeg bestilte 24. Mai har fortsatt ikke blitt sendt engang. Står bare "order taken" på statusen å sånn har det stått siden jeg bestilte :S Noen andre som har fått sitt eller har samme status?

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk med meg utskrift av både ordrebekreftelse på e-mail og ordren inne på min side på play. Begge utskriftene viser £19.99.

Damen på postkontoret ringte inn til Tollkontoret og fortalte om opplegget - men det hjalp ikke.

Hun så også på når jeg åpnet pakken og det sto £19.99 på fakturaen som lå inne i pakken.

Pakken var hvit ja.

Får se om jeg ringer Toll i morgen :ermm:

post-25455-1211981844_thumb.jpg

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk med meg utskrift av både ordrebekreftelse på e-mail og rdren inne på min side på play. Begge utskriftene viser £19.99.

Damen på postkontoret ringte inn til Tollkontoret og fortalte om opplegget - men det hjalp ikke.

Hun så også på når jeg åpnet pakken og det sto £19.99 på fakturaen som lå inne i pakken.

Pakken var hvit ja.

Uff skal tollen slå seg vrange å begynne å kødde sånn når jeg skal på posten i mårra med ordrebekreftelser og kvitering så får de heller bare ta å sende hele dritten i retur så bestiller jeg på nytt å håper play setter riktig pris på pakken neste gang. Xboxen er på rep så haster ikke så veldig for meg å få spillet egentlig :p

EDIT: Den planen kan jeg bare glemme forresten. Lost Odyssey er blitt satt opp til 34.99£ nå :(

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Jeg hadde faktisk med meg utskrift av både ordrebekreftelse på e-mail og rdren inne på min side på play. Begge utskriftene viser £19.99.

Pakken var hvit ja.

Pakken var hvit ja. Tenkte meg det :hrm:

Du må ringe å klage ihvertfall!

Vi skulle vel egentlig ha klaget til Play da det er de som har gjort feil ;)

Uff skal tollen slå seg vrange å begynne å kødde sånn når jeg skal på posten i mårra med ordrebekreftelser og kvitering så får de heller bare ta å sende hele dritten i retur så bestiller jeg på nytt å håper play setter riktig pris på pakken neste gang. Xboxen er på rep så haster ikke så veldig for meg å få spillet egentlig :p

EDIT: Den planen kan jeg bare glemme forresten. Lost Odyssey er blitt satt opp til 34.99£ nå :(

Du må bare ikke gi deg på det.

Første gang jeg skulle ha ut en pakke som var feilmerket ble det også veldig mye styr.

Jeg måtte faktisk komme igjen dagen etter da de ikke greide å løse det.

Men du må passe på å klage på momsen før du løser ut pakken!

Det er visst veldig vanskelig å få igjen pengene etterpå.

Etter det jeg har lest er det ganske håpløst å klage på feil tollbehandlig etter du har hentet pakken og betalt momsen.

Har ikke noe erfaring med dette selv, men leste det på forumet her tror jeg.

Derfor har jeg bestandig passet på å klage før jeg har løst ut pakken.

Men det ordner seg sikkert :)

Endret av Typho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...