Oxidia Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 GRAW 2 og Blue dragon koster da over 200 kr på play.com, om du ser på Euro så koster de 27.99, som er rundt 228 kr, altså over mva-grensa Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hvorfor ikke bare gå på Play-Asia.com? De nyeste spillene koster 360 kr - Det er lix utgangsprisen for alle spill, Du får bla Mass Effect, Bioshock og Halo 3 for 250 kr hver. Hva slags kurs regner du med da? Dollaren ligger på 5,6 om dagen der jeg sjekker ihvertfall, og så må du legge på $3 i frakt, så da kommer man opp i 300,- i stedet. Ikke så stor forskjell i kroner og øre, og det er fremdeles en god pris, men det ser liksom for godt ut i en slik diskusjon, slik du fremlegger det... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 GRAW 2 og Blue dragon koster da over 200 kr på play.com, om du ser på Euro så koster de 27.99, som er rundt 228 kr, altså over mva-grensa Men hos Play-Asia har ikkje den grensen noe og si Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Altså, med pund-kursen for neste uke blir £17.99 omregnet til 199,689 norske kroner. Men Play.com rekker nok ikke å få sendt pakka slik at den passerer tollvesnet før 6. januar, så i praksis kan man ikke være sikker på at det går under tollgrensa, for vi vet jo ikke hva slags kurs tollvesnet setter etter den 6. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Hvorfor ikke bare gå på Play-Asia.com? De nyeste spillene koster 360 kr - Det er lix utgangsprisen for alle spill, Du får bla Mass Effect, Bioshock og Halo 3 for 250 kr hver. Hva slags kurs regner du med da? Dollaren ligger på 5,6 om dagen der jeg sjekker ihvertfall, og så må du legge på $3 i frakt, så da kommer man opp i 300,- i stedet. Ikke så stor forskjell i kroner og øre, og det er fremdeles en god pris, men det ser liksom for godt ut i en slik diskusjon, slik du fremlegger det... Jeg er ikke helt klar over hva du mener. Dollaren ligger på 5.44 ifølge DNB markets. Mass Effect koster 50$ noe sim tilsvarer 272 kr. (Greit da, 20 kr dyrere enn det jeg sa istad) + 3$ frakt, til sammen 288 kr. På elkjøp får du det samme spillet for 599. Det er over dobbelt så billig på Play Asia. Med andre ord, du kan kjøpe 10 spill der for prisen av 5 her i Norge. Det lønner seg å handle der uansett hvordan du vrir og vender på det. Og tollen er jo ikke et problem, med tanke på at de setter en annen pris på pakken. Og la oss si at det er toll da. Det lønner seg egentlig uansett. Mass Effect er på 272kr, og toll er 25% av prisen. 25% av 272 er 68kr. 272kr+68kr= 340kr + frakt som da koster 16.19kr etter dagens kurs VIPS- 356kr - noe som fortsatt er 243kr billigere enn på elkjøp. Endret 30. desember 2007 av EdinhoBIH Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Joda, Play-Asia er helt klart det billigste på sonefrie spill, og hvis man tåler den asiatiske versjonen. Jeg har asiatisk Crackdown, og syns coveret er mye kulere enn det europeiske. Poenget mitt var bare at hvis du finner et sted hvor man kan kjøpe nye spill til 250,- så si ifra. For der har jeg lyst til å handle. Jeg er såpass prisbevisst at en femtilapp lavere enn det billigste jeg har funnet, ville være et meget interessant sted å handle. Derfor reagerte jeg på overdrivelsen din. I en slik tråd er en femtilapp fram og tilbake faktisk ganske mye. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Joda, Play-Asia er helt klart det billigste på sonefrie spill, og hvis man tåler den asiatiske versjonen. Jeg har asiatisk Crackdown, og syns coveret er mye kulere enn det europeiske. Poenget mitt var bare at hvis du finner et sted hvor man kan kjøpe nye spill til 250,- så si ifra. For der har jeg lyst til å handle. Jeg er såpass prisbevisst at en femtilapp lavere enn det billigste jeg har funnet, ville være et meget interessant sted å handle. Derfor reagerte jeg på overdrivelsen din. I en slik tråd er en femtilapp fram og tilbake faktisk ganske mye. Hehe jaja. Men det Crackdown spilelt ditt - er forskjellen bare på coveret eller? Jeg har tenkt å kjøpe Geras of War derfra, og det spillet står det er Asiatisk versjon(Det er regionfritt også ) Hvor er det du vanligvis pleier å handle da? EDIT: Jeg ser enda ikke hva du mener med overdrivelse Endret 1. januar 2008 av EdinhoBIH Lenke til kommentar
Typho Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Amazon selger nå Eternal Sonata til £19.96. Når Amazon trekker fra den britiske momsen så havner det på 16.99, altså godt under 200kr Inklusive frakt så havner spillet på ca. 240kr. Jeg må si dette er en kjempegod pris på dette knall spillet! Jeg har hvertfall bestillt Endret 4. januar 2008 av Typho Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Må bare kommentere at CDON selger "Ghost Recon 3 Advanced Warfighter Classics" til 209 kr Endret 4. januar 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
Typho Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nå er vel forsåvidt Ghost Recon Advanced warfighter egentlig Ghost Recon 3. Så det er jo ikke helt feil Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Altså, med pund-kursen for neste uke blir £17.99 omregnet til 199,689 norske kroner. Men Play.com rekker nok ikke å få sendt pakka slik at den passerer tollvesnet før 6. januar, så i praksis kan man ikke være sikker på at det går under tollgrensa, for vi vet jo ikke hva slags kurs tollvesnet setter etter den 6. Tviler sterkt på at Tollvesenet bryr seg så mye om prisen er 10/20 kr over grensen på 200 kr. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Altså, med pund-kursen for neste uke blir £17.99 omregnet til 199,689 norske kroner. Men Play.com rekker nok ikke å få sendt pakka slik at den passerer tollvesnet før 6. januar, så i praksis kan man ikke være sikker på at det går under tollgrensa, for vi vet jo ikke hva slags kurs tollvesnet setter etter den 6. Tviler sterkt på at Tollvesenet bryr seg så mye om prisen er 10/20 kr over grensen på 200 kr. Klart de bryr seg, har fått toll på ting som bare har vært noen kroner over tollgrensa selv. De er veldig nazi på dette. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Nå er uansett pund-kursen for neste uke lavere (10,81 kroner). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Altså, med pund-kursen for neste uke blir £17.99 omregnet til 199,689 norske kroner. Men Play.com rekker nok ikke å få sendt pakka slik at den passerer tollvesnet før 6. januar, så i praksis kan man ikke være sikker på at det går under tollgrensa, for vi vet jo ikke hva slags kurs tollvesnet setter etter den 6. Tviler sterkt på at Tollvesenet bryr seg så mye om prisen er 10/20 kr over grensen på 200 kr. Klart de bryr seg, har fått toll på ting som bare har vært noen kroner over tollgrensa selv. De er veldig nazi på dette. Rart kameraten min som jobber i Tollvesenet sa noe annet. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvor "hyggelig" den som er på jobb den dagen er. Lenke til kommentar
HBK Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Og la oss si at det er toll da. Det lønner seg egentlig uansett. Mass Effect er på 272kr, og toll er 25% av prisen.25% av 272 er 68kr. 272kr+68kr= 340kr + frakt som da koster 16.19kr etter dagens kurs VIPS- 356kr - noe som fortsatt er 243kr billigere enn på elkjøp. Kom over tråden og blir oppgitt over forenklingen her. Er ikke toll på spill, men vanlig moms. Moms er av hele beløpet inkluder frakt viss item u/frakt koster over 200,- For det andre er kursen som er oppgitt på kjøp/salg ikke den som vi får. Kurspåslag etter gjeldene satser kommer itillegg, dette finner man på bankens hjemmesider ( nordea, skandia, amex osv). Til slutt må man regne med postens fortollingsgebyr som for tiden er på kr 97,- ved varer med verdi under 1000,- ( reine røveriet spør du meg, meg slik er staten norge). Så, bildet blir litt annerledes enn det som blir skrive her. Itillegg lever man i den faren for å bli oppdaget pga svindel med verdi på pakken. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Itillegg lever man i den faren for å bli oppdaget pga svindel med verdi på pakken. Det er jo ikke vi forbrukere som står til ansvar for hvordan en butikk i utlandet merker pakkene, da. Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg bestilte call of duty 3 til 199.- kroner på platekompaniet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Overlord koster 199kr på Absoluttspill nå, januar salg. Vurderr og kjøpe det Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kan også kjøpes i Platekompaniet-butikker for samme pris. Absolutt verdt pengene. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ah, koster det det i butikkene og ja. ja vurderer det til den prisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå