Gå til innhold

Nokia N82 og GPS ut via bluetooth?

Exposure

Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe meg ny tlf, og Nokia N82 er en av kandidatene.

Et av kravene til ny tlf er at den har integrert GPS, hvilket N82 oppfyller. Problemet er at navigasjonsprogrammene som følger med telefonen er veldig dårlig.

Jeg har pr idag i bilen en PDA med TomTom Navigator installert, koblet opp mot en 1.gen. bluetooth GPS.

Spørsmålet er om jeg kan kjøre GPS- signalet fra N82 ut via bluetooth, slik at PDA'en min kan ta seg av selve navigeringen.

Hvis svaret er nei, finnes det i såfall en mobiltelefon idag hvor dette går an?

Ex.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et av kravene til ny tlf er at den har integrert GPS, hvilket N82 oppfyller. Problemet er at navigasjonsprogrammene som følger med telefonen er veldig dårlig.

Jeg har pr idag i bilen en PDA med TomTom Navigator installert, koblet opp mot en 1.gen. bluetooth GPS.

Spørsmålet er om jeg kan kjøre GPS- signalet fra N82 ut via bluetooth, slik at PDA'en min kan ta seg av selve navigeringen.

Ex.

Hvis du trenger bedre GPS enn medfølgende så trenger du en dedikert GPS. Medfølgende er eget bra og burde jo holde til det meste.

Lenke til kommentar

Ex.

Hvis du trenger bedre GPS enn medfølgende så trenger du en dedikert GPS. Medfølgende er eget bra og burde jo holde til det meste.

Tviler ikke på at GPS-enheten i N82 er bra, men det blir fort irrelevant til mitt bruk dersom den ikke kan sende GPS- dataen ut via BT. Jeg vil ikke bruke programvaren som leveres, eller kan leveres, til N82.

Ex.

Lenke til kommentar
Hvorfor installerer du ikke bare et bedre program på telefonen?

1. Såvidt jeg vet leveres ikke TomTom til Nokia N82.

2. N82 har altfor liten skjerm i forhold til PDA'en.

3. N82 har ikke touchscreen.

Ex.

1. Jo det det gjør det, men programmet kan ikke bruke den interne GPSen. Det finnes derimot andre programmer som kan, f.eks. Route66.

2. Ok, hva med N95 8GB som er nesten prikk lik N82, men har større skjerm?

3. Høres ut som det du egentlig vil ha en vanlig bil-GPS + en telefon uten GPS.

Eller hvis du må ha GPS på telefonen, hvorfor ikke bare fortsette med løsningen du bruker i dag, og bruke N82 når du ikke er i bilen?

Foresten: for å svare på spørsmålet ditt. Nei, det finnes ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...