Martin-sama Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 God kveld Har nettopp fått meg en Acer Aspire 5720ZG. En flotters laptop med dedikert skjermkort, god lyd og kraftig prossessor. Jeg lurte på hva den enkleste måten er for å få lyd fra laptopen og ut av hjemmekinoanlegget mitt? Har en Denon surround-reciever, Denon 1905 eller noe sånt; med en del innganger. I brukermanualen til PC-en står det nemlig at hodetelefonutgangen støtter S/PDIF? Vil det si at jeg kan kjøpe en 3.5mm jack-kabel med digital støtte? Hvordan burde jeg koble dette for å få best mulig lyd? Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 ja det vil jeg tro er så på flere pc`r.. vis ikke det funker så funker vertfall en helt vanlig 3.5mm jack kabel som deler seg i enden som skal inn i forsterkern. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har samma greiene, men med XPS 1730 hvor S PDIF er i S video utgangen (må kjøpe en dell adapter å sette inn, i den kan jeg ha optisk kabel til forsterkeren). Har ikke gjort det enda, bruker bare 3,5 med stereo. Har ikke sorround lydkort uansett, men kunne hatt digital stereo. Synes lyden er grei nok analogt. Nå har heller ikke jeg sorrund. Først må du undersøke om du har sorround lydkort, noe som er litt sjelden. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Har du ikke Digital Coaxial inngang/utgang(?)(LOL) på pcen? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Hei igjen! Jeg har 3.5 mm plugg i PC-en, som støtter optisk. Det finnes jo 3.5mm kabler med et lite "hull" på tuppen som gjør at den har støtte for optiske signaler. Jeg har sett den på Clas Ohlson, i tillegg trenger jeg en optisk adapter/skjøt som slik at jeg kan forlenge den ene siden, da jeg bare har funnet 3.5mm optiske på 1.5 meter Takker for svarene! Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei igjen! Jeg har 3.5 mm plugg i PC-en, som støtter optisk. Det finnes jo 3.5mm kabler med et lite "hull" på tuppen som gjør at den har støtte for optiske signaler. Jeg har sett den på Clas Ohlson, i tillegg trenger jeg en optisk adapter/skjøt som slik at jeg kan forlenge den ene siden, da jeg bare har funnet 3.5mm optiske på 1.5 meter Takker for svarene! Hei! Har selv kjøpt meg denne kabelen for litt siden, og den funker supert. http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20187078 Finnes i flere lengder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå