Goliath Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Kjører i en Mercedes E280 W210 1998 og den har gått rundt 80k. Det er noe rart med det elektriske; vinduene går ned når du trykker opp på knappen og setene som er elektrisk justert går også motsatt retning. Dette hender i blant og man må trykke 2-3 ganger før det som skal hende hender. Var litt skummelt når jeg skulle ta setet tilbake, den gikk bare fram og jeg satt fast uten å kunne ta setet tilbake. Når jeg prøvde å ta setet tilbake, kom jeg i klem med dæsjen helt til setet endelig gikk riktig retning Noen hørt om slike feil? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Virker som det er noe feil med styringsnettverket på bilen. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Er dette softwareproblem eller fysisk problem? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har de bilene canbus? Kan høres ut som "med speed" canbus feil... Da skjer det mye rart! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 W210n har CAN bus ja. Vil det fikses med en softwareoppdatering eller må CAN bus'en byttes? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Tja... man bytter ikke canbus, men det skader ikke og sjekke at det funker. Det kan høres ut som om signalfeil. Det er noe som fortyrrer signalet som kan gjøre at det oppfattes feil av "hubbene". Kan være at den ene bus ledningen har ryki, de har blitt kobla sammen eller at det har ryki en terminerigsmotsand i en styreenhet. Det kan også komme av at du har lagt opp en feit ledning til et stereoanlegg... Anbefaler deg og sende det til verksted hvis du ikke har utstyr/kunnskap til canbus. Du kan jo seff prøve litt og se om du skjønner noe. Det skader ikke.. Canbus er veldig sikkert sånn sett. Se om du finner motoren til setene eller en eller annen elektrisk dings det går 2 ledninger som er tvinna sammen. Dette er canbus ledningene. Se litt om du finner noe brudd eller lingnede. Sjekk dette først. Et ohm meter er også bra og ha, men det beste er scoopmeter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå