Gå til innhold

problemer med å skrive "^^" i windows XP

r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo.

Som emnetittelen sier, har jeg problemer med å skrive tegnet "^^"

Før (og på alle andre dataer jeg har vert på) har det vert nødvendig å trykke to ganger på denne knappen mens man holder shift inne, men nå har det blitt en sperre som gjør at jeg ikke kan trykke på den samme knappen to ganger før jeg har trykket på en annen knapp. Jeg kan med andre ord skrive f.eks "^L" eller "^k", og for å skrive tegnet jeg ønsker, kan jeg skrive "^L" og deretter trykke backspace, og så gjøre det samme på nytt.

Dette synes jeg er veldig tungvindt, da det er noe jeg bruker hele tiden når jeg chatter/skriver på internett. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Har windows XP proffesional

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

isåfall virker det som at sto(/i)ckykeys og filtertaster er det samme, for når jeg holdt inne shift, kom jeg inn i filertaster. Hva er togglekeys, og hvordan deaktiveres det?

isåfall virker det som at sto(/i)ckykeys og filtertaster er det samme, for når jeg holdt inne shift, kom jeg inn i filertaster. Hva er togglekeys, og hvordan deaktiveres det?

Lenke til kommentar
Har du satt riktig tastaturspråk? Virker alle andre taster som de skal?

Vanligvis trykker du shift+^ og trykker på space, så skal tegnet komme fram.

jada, det kommer opp ETT "^" når jeg trykker på [shift+"^"+space]

men jeg vil ha to etter hverandre, og det skal gå ved å trykke [shift + "^" + "^"]

tastatur-språket er på norsk...

Lenke til kommentar

Skjer dette uansett hvilket program du prøver å skrive ^^ inn i?

På min XP Pro holder jeg bare shift inne og trykker ^ 2 ganger, ikke noen space eller annen tast hvis du begynner etter et mellomrom.

Skriver jeg derimot bare en ^ må jeg trykke mellomrom ( eller noe annet ) for å få den fram.

Lenke til kommentar

Jeg trodde dette var helt normalt siden OS'et da vil se om du f.eks skriver bokstaven o etterpå for å danne tegnet ô. Du har det samme med ~´`¨ som alle kan benyttes sammen med andre bokstaver for å lage et tegn. Slike tegn har et navn som ofte er mulig å deaktivere, men nå står det helt stille her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...