saturnia Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei alle sammen.. Trenger litt hjelp her.. Fikk meg sykkelsko til jul (Scott MTB Comp med SPD klips), men ingen bruksanvisning på hvordan de monteres.. Finner ingen internettsider der det er forklart heller.. Takker for svar.. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Antar at du sitter med en eller to problemer: 1. Sko, der klippsene ikke er påmontert. 2. Sko med klips, men uten noen festemåte. Løsning: (ja vet jeg går feil vei, men du vil skjønne hvorfor) 2: Kjøp deg pedaler for SPD. Jeg anbefaler egentlig 2-sidige pedaler med SPD fester på den ene siden og vanlige _stål_ pedaler på andre siden slik at du kan benytte sykkelen uten skoene om ønskelig. (Om du kjøper Shimano, eller nesten alle andre merker for den del: Ikke kjøp plast pedaler, de har elendig kvalitet, knekker...) 1. Med sykkelen i nærheten skrur du inn festene svakt med denne retningen: i hvilken "høyde" og "bredde" du så skal fastmontere de i avhenger egentlig av din sykkel og sittestilling: Derfor tar du å setter deg på sykkelen, trår pedalen ner, ser hvor nedtråkket er og fester festet på skoen slik at du har et mest opptimalt nedtråkk. (Tåballene) Pass forøvrig på at du ikke skrur festet slik at du har unødvendig kontakt av skoen mot pedalen (gnissing). Med dette gjort er det bare å kaste seg på sykkelen... Når det gjelder utløsing av skoen fra pedalen er det kun å fri hælen til siden, å rive skoen rett opp hjelper ingenting (litt av poenget med sykkelskoene er nemlig at du kan bruke motsatt fot til å dra pedalen opp samtidig som du tråkker Lær deg den teknikken og du blir konge) Fall: Skoene løsner av seg selv, forutsatt at justeringsskruen på pedalen ikke er for hardt skrudd til i forhold til din vekt. Endret 27. desember 2007 av Remerser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå