fAight Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei, Jeg skal kjøpe ny mobil til dama. Øvre prisgrense er ca 2000 kr. Alternativene er som topicen sier, Ericsson t300 t68i eller Siemens S55. Jeg får alle til under 2000 kr hvis jeg viderefører mitt Netcom TALK-abonnement. Hvilken mobil kjøper jeg og hvorfor? Takk:) Lenke til kommentar
ZeBoss Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg vurderte disse opp mot hverandre og S55 vant. En av grunnene til ikke T68I er navigasjons knappen som ved et lite uhell ikke vil ha samme _fasong_ (ytre bit av knappen har kan lett skades) Andre grunner, tja, tastene på telefone er etter min mening bedre på S55. Det er helt sikert flere grunner til valget en disse her, men telefonen er TOPPERS! Kjøp Siemens S55 du Jeg har en og jobber ikke i Siemens (er ikke sponset til å si det :wink: ) Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg er heller ikke sponset av Siemens på noen måte så jeg lister opp noe av det S55 har, som ikke T68i har: - Java - Polyfonisk støtte - Høyttalerfunksjon - Soft keys - Støtter Mail med vedlegg - Mulighet for å fjerne operatør-tekst fra displayet - Mulighet for egen logo - Mulighet for egen skjermsparer (standard GIF-animasjon) - Skikkelig Outlook-synkronisering (T68i støtter ikke alle 'felt' slik S55 gjør) - Kamera med blitz - Mulighet for å bruke hvilken som helst ringetone som SMS-varsling - Displayet har bedre kontrast og lys Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 S55 8) 1. Den er rå 2. Den er ny Lenke til kommentar
fAight Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 hei, tusen takk til alle sammen for svar... tror det ender med at jeg kjøper S55 til meg selv, og gir min "gamle" 7210 til dama Lenke til kommentar
Rank_1 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Eneste minuset med s55 etter min mening er kun 256 farger på displayet.. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 molna Skrevet: Tir Feb 11, 2003 12:34 pm Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Jeg er heller ikke sponset av Siemens på noen måte så jeg lister opp noe av det S55 har, som ikke T68i har: - Java - Polyfonisk støtte - Høyttalerfunksjon - Soft keys - Støtter Mail med vedlegg - Mulighet for å fjerne operatør-tekst fra displayet - Mulighet for egen logo - Mulighet for egen skjermsparer (standard GIF-animasjon) - Skikkelig Outlook-synkronisering (T68i støtter ikke alle 'felt' slik S55 gjør) - Kamera med blitz - Mulighet for å bruke hvilken som helst ringetone som SMS-varsling - Displayet har bedre kontrast og lys Okey MOLONNA rams opp alt T68i har som ikke s55 har! Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Vel, den lista blir kort - HSCSD Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 ting t68i har som du mente den ikke hadde: - støtter mail med vedlegg, - støtter gif-animasjoner som skjermbeskytter - kan ha egen logo/bakgrunnsbilde har ikke prøvd S55, men er den like bra som spesifikasjonene sier så er det en kjempetelefon. Den har jo etter hva jeg har funnet ut alt som T68i har, og jeg må si meg kjempefornøyd med min T68i. Vil man bruke kalender på telefonen så faller vel T300 ut, så dermed er det ingen dårlig telefon enten du kjøper Ericsson'en eller Siemens'en bertie Lenke til kommentar
Tele-Harry Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg er heller ikke sponset av Siemens på noen måte skulle da nesten tro det, slik du markedsfører for S55 Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 bertie: jeg gidder ikke krangle om s55/t68i mer, men egen skjermbeskytter på t68i er litt meningsløs, når den pre-installerte klokka uansett starter når din egen skjermsparer er ferdig. Og t68i støtter vel ikke logo, men kun bakgrunnsbilde. Er vel derfor det er umulig å fjerne operatørnavnet på displayet. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 hei igjen, en liten finesse som jeg ønsker: kan man tilrettelegge et unikt bilde til hver kontakt på t68i og s55? Slik at hvis f.eks dama mi ringer meg, så viser et bildet av ho i skjermen. Hvilke telefon har denne muligheten. En annen ting, kan noen av telefonenene ta opp egne ringetoner? Så en reklame på MTV der en dame tok opp lyden av en geit og brukte denne som ringetone når sjefen hennes ringte Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 På S55 kan du ha såkalte 'Calling Images' ja, da her du et bilde for hver av dem som ringer. Feks bilde av dama di, om dama ringer, bilde av kompisen hvis han ringer osv. - Vet ikke hvordan dette er på T68i. Du kan ikke ta opp egne ringelyder til S55. - ei til T68i. Den reklamen du så, var en reklame for Siemens C55 Lenke til kommentar
Tele-Harry Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 t68i har også såkalte "Calling Images". (bare så det er sagt) Mer info. t68i Mer info. S55 Lenke til kommentar
espengun Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 På S55 kan du ha såkalte 'Calling Images' ja, da her du et bilde for hver av dem som ringer. Feks bilde av dama di, om dama ringer, bilde av kompisen hvis han ringer osv. - Vet ikke hvordan dette er på T68i. Sony Ericsson T68i og T300 støtter denne såkalte 'Calling Images' funksjonen..... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 bertie: jeg gidder ikke krangle om s55/t68i mer, men egen skjermbeskytter på t68i er litt meningsløs, når den pre-installerte klokka uansett starter når din egen skjermsparer er ferdig. Og t68i støtter vel ikke logo, men kun bakgrunnsbilde. Er vel derfor det er umulig å fjerne operatørnavnet på displayet. Jeg krangler aldri om to mobiltelefoner :-) men jeg har stor tro på S55 faktisk... Bare at jeg er så inderlig fornøyd med min T68i. (skal være enig i at skjermbeskytteren er litt tåpelig, men den er der. Det var det jeg mente) :-) S55 burde være bedre, av den enkle grunn at den er mye nyere enn T68(i). Husker ikke når den kom ut, men det må vel være rundt 14-15 måneder siden (kanskje lenger). bertie Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hvis du er godt fornøyd med din T68i ser jeg egentlig ingen grunn til å bytte til S55. Sålenge du ikke absolutt mååå ha java f.eks Kommer nok mye annet nytt i løpet av året som du kanskje heller bør vente på Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 blir ingen ny mobil på MEG nei... Jeg og 007 har jo samme... T68i 8) bertie Lenke til kommentar
Rank_1 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 er keen på s55 eller t68i, det eneste som holder meg tilbake er litt få farger på displayet :-? hadde bare s55 hatt f.eks 4096 farger..hadde jeg vel kjøpt den på rappen, som det er nå så får jeg meg selv til å vente litt, kanskje se på noen nyere modeller... kanskje 7250... Lenke til kommentar
molna Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Rank_1: 4096 farger på S55 hadde ikke gjort noen forskjell. F.eks er displayet på S55 bedre enn på 3510i som har 4096 farger. Rett og slett fordi oppløsningene på disse mobilene er ganske lav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå