Gå til innhold

Sommerreise 08 ungdommer - Magalluf eller Ios?

Teds

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er en guttegjeng som har startet en årlig reisetradisjon, hver sommer samles vi for å dra en tur ut i Europa. Sommeren 08 vil vi til syden. Av den grunn ser vi på følgende reisemål; Magalluf på Mallorca eller Ios i Hellas, men vi er ikke sikre på hvor vi vil dra.

Jeg håper at noen kan komme med noen snertne innspill og egne erfaringer om hvor det er best å feste. Denne turen er beregnet rent på fest og fyll, men vi styrer unna Bloody Beach og Aiya Napa på grunn av all negativ omtale (merk: sier ikke at det er sånn). :)

For oss ser Magalluf ut som et mer moderne sted med BCM som hovedattraksjon, mens Ios på sin side virker mer tradisjonelt og personlig - Kan dette stemme?

Vi håper at dere kan komme med innspill på disse spørsmålene, for hvert enkelt sted:

- Hvilken nasjonaliteter og aldersgrupper finner vi på de forskjellige plassene?

- Høysesong, når bør vi egentlig dra?

- Aldersgrenser på utesteder og servering?

- Priser, spesielt alkohol?

- Utelivet; dag og natt?

- Kriminalitet og sikkerhet?

Vi håper dere har noen svar på dette og håper turen blir bra, uansett hvilket sted vi velger.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på Ios ifjor. Det positive er at det er mye billigere enn magaluf der. Utrolig bra uteliv og fine strender. Men dra ganske tidlig i ferien slik at du kommer likt som fellesferien til resten av andre i skandinavia. Vi dro de to aller siste ukene i sommerferien, og den siste uken ble vi sittende igjen med bare grekere og italienere. Ikke særlig kos å få et mobilkamera opp i rumpa uansett hvor man går...

Lenke til kommentar
Hva du mener med mobilkamera opp i rumpa hvor enn man går?

Tok dem bilder av dere hele tiden?:p

Grekere kan være ganske slitsomme ja, når man drar ut på utesteder feks. Men man skal ikke ta det som et kompliment for de tar jo bilder av alt og alle hehe, slitsomt alikevel;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva du mener med mobilkamera opp i rumpa hvor enn man går?

Tok dem bilder av dere hele tiden?:p

Grekere kan være ganske slitsomme ja, når man drar ut på utesteder feks. Men man skal ikke ta det som et kompliment for de tar jo bilder av alt og alle hehe, slitsomt alikevel;)

KOS ER STEDET I 2008!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hørt om Kos ja, kan bli heftig, kjenner mange som skal dit.

Personlig reiser jeg til Magaluf den 18 Juli, så jeg rekker akkurat riste av meg hangoveren fra Metallica konserten den 16.. :D

Vi er ti stk som reiser på en tur med jenter og gutter. Vi skal bo i Palma Nova på, husker ikke navnet på Hotellet men det ligger ved stranda. :D Der får vi vel sjekke ut det som bør sjekkes ut, alt som er av utesteder, Gjøkeredet som et obligatorisk alternativ. Blir mye drikking, mye kos og maaaange penger sløst bort på hva jeg håper vil bli en fin opplevelse. Og heftig. Har valgt å bo i Palma Nova etter anbefalning fra bekjente da søvn og avslappning faktisk er viktig når du skal være der i 14 dager. Må jo ha 3-4 rolige dager også, hehe..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hørt om Kos ja, kan bli heftig, kjenner mange som skal dit.

Personlig reiser jeg til Magaluf den 18 Juli, så jeg rekker akkurat riste av meg hangoveren fra Metallica konserten den 16.. :D

Vi er ti stk som reiser på en tur med jenter og gutter. Vi skal bo i Palma Nova på, husker ikke navnet på Hotellet men det ligger ved stranda. :D Der får vi vel sjekke ut det som bør sjekkes ut, alt som er av utesteder, Gjøkeredet som et obligatorisk alternativ. Blir mye drikking, mye kos og maaaange penger sløst bort på hva jeg håper vil bli en fin opplevelse. Og heftig. Har valgt å bo i Palma Nova etter anbefalning fra bekjente da søvn og avslappning faktisk er viktig når du skal være der i 14 dager. Må jo ha 3-4 rolige dager også, hehe..

Kom nettopp hjem etter 2 uker på Magaluf. Støtter deg ang. hotel i Palma Nova, da søvn og hvile er ekstremt viktig i en knallhard alkoholisert hverdag, som du sier selv =)

"Gjøkeredet" er et must, men også den svensk/norske som ligger rett over gata for førstnevnte. "Den glade viking" (?) kan også være bra enkelte kvelder. Et skandinavisk utested også dette.

Slingshot er noe som bare må tas. Punktum! Får alkoholen til å gå rett i hodet på deg ;)

Ellers kan BCM's foamparty, waterparty eller laserparty med kjente dj's anbefales på det varmeste. Ingenting partyplasser over, ingen ved siden.

Fikk ikke vært med på partybåten selv, men etter hva jeg har hørt, skal dette være noe av det feteste av partyopplevelser på magaluf.

Jeg skal helt klart tilbake<3 God tur=)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen historier, eksempler eller opplevelser som du vil dele? Er veldig "nyfiken" på hvordan det er der nede. På godt og vond.

Magaluf er plassen man reiser til om man er ute etter party og lettkledde damer, enkelt og greit=) De norske/svenske uteplassene er ikke så veldig store. Så disse brukes bare som en vorseplass etter selve vorset, før man stikker videre på ett større party. F.eks BCM, som kan ta opp mot 5000 mennesker, og er verdenskjente for sine skum/vann/popcorn-party's.

Dagene tilbringes ofte på stranden eller ved badebassenget, for å slappe av og lade opp til den kommende kvelden og natta. Selv var vi en tur på aqualand, for å få litt variasjon fra stranda. Var helt konge.

En liten historie fra da jeg var der nede. Skulle følge ei dame hjem etter en lang kveld og natt med massiv drikking. Vi gikk langs stranda på vei mot hotellet hennes, som lå ett stykke fra der vi var. Traff på evig mange fulle europeere som kom bort for å sjekke ut dama jeg gikk med. Forstod raskt at det eneste jeg kunne gjøre for å holde dem unna, var å si at vi var sammen. Fikk også evig mange spm om trekant o.l. Er det mulig tenkte jeg. Da vi endelig var fremme ved hotellet, gikk vi inn i resepsjonen. Jeg skulle få nummeret til dama, men hadde ikke mobil med meg. Det hadde heller ikke hun, så jeg spurte mannen i resepsjonen om jeg ikke kunne få låne penn og papir. Det gjorde tydligvis kvelden hans mye mer strevsom, så han avviste meg med et kontant nei. Jeg, full som jeg var, ble gjerne litt for bråkjekk, og sa til resepsjonisten at, kjære deg, det ligger en penn like ved siden av tastaturet du sitter å hviler hendene dine på. Er det så vanskelig å gi meg den pennen? Da reiste han seg opp, bøyde seg over disken, og skreik ut; "do you have a problem sir?". Dette kunne jeg avkrefte med en gang, men det så ikke ut til å hjelpe. Han hadde tilkalt security, og før jeg visste ordet av det, ble jeg geleidet ut av hotellet av en securityvakt som tydligvis var ute etter pengene mine. Mens vi gikk ut, gjentok han hele tiden at jeg skulle gi han 2 euro. Dette ville ikke jeg gå med på såklart, da jeg ikke hadde all verdens med penger på meg. Han ga meg deretter et dytt, og sendte meg ut av hotellets område. Jeg ga ham noen saftige norske gloser, før jeg vendte hjem. Tok ikke sjangsen på å bevege meg inn på hotellet igjen, da jeg ikke vet hvordan det spanske politiet behandler fulle turister som har forårsaket ro og ordensforstyrrelser ;)

Lenke til kommentar
Hvor mye penger brukte du og hvordan funker prisene på BCM??

Brukte 10 000 kr på 2 uker. Prisene der nede er ganske høye egentlig. Kjøper du sprit i butikk, sparer du jo en del om du sammenligner med norske priser, men ute på byen koster drinkene en god del. Husker jeg måtte punge ut med 9 euro for en long island. Men for all del. I norge måtte du ha bestillt 20 slike drinker for å få samme mengde med sprit.

BCM har et ganske genialt opplegg. Du betaler 30 euro når du går inn. Da er t-skjorte og eventuelle andre gjenstander inkludert. (Det kommer helt an på hvilket opplegg de kjører den kvelden/natta). I tillegg får du så mange gratis drinker du bare orker. Så de 30 euroene er fort spart inn for å si det sånn=)

Lenke til kommentar
Hvor mye penger brukte du og hvordan funker prisene på BCM??

Brukte 10 000 kr på 2 uker. Prisene der nede er ganske høye egentlig. Kjøper du sprit i butikk, sparer du jo en del om du sammenligner med norske priser, men ute på byen koster drinkene en god del. Husker jeg måtte punge ut med 9 euro for en long island. Men for all del. I norge måtte du ha bestillt 20 slike drinker for å få samme mengde med sprit.

BCM har et ganske genialt opplegg. Du betaler 30 euro når du går inn. Da er t-skjorte og eventuelle andre gjenstander inkludert. (Det kommer helt an på hvilket opplegg de kjører den kvelden/natta). I tillegg får du så mange gratis drinker du bare orker. Så de 30 euroene er fort spart inn for å si det sånn=)

Kall meg gjerne dum, men hva er BCM?:S

Lenke til kommentar
Et utested på Magaluf.. Europas nest største sådan..

En helt fantastisk plass for de som liker discotek med høy technofaktor, og leddkledde damer (dansere/strippere som er leid inn av BCM hver kveld) som danser på egne små plattåer rundt omkring i lokalene :D I tillegg kan de skimte med ett av verdens beste lysanlegg.

Eneste minuset med BCM er at det omtrent bare er briter som fester der. Og dem liker vi ikke^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...