Gå til innhold

Vista når ikke IPC$ share'a i XP

Anbefalte innlegg

Hei

Er det ikke mulig å komme inn på standard share'a i XP fra en vista maskin?

Kommer ikke inn på (Eks) \\192.168.1.100\d$ som er på en XP maskin fra en vista. Går bra mellom XP maskiner.

For å nå noe fra vista, må jeg dele disken.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker ikke IPC$ sharet? dette står for "Inter Porcces Communication" og er ikke noe du burde tøyse med ;)

For å komme inn på administrator sharene, må du nødvendigvis være administrator på den maskinen du prøver å nå.

Enkleste er å bruke Map Network Drive og velge "Connect using a different user name".

Lenke til kommentar
Du bruker ikke IPC$ sharet? dette står for "Inter Porcces Communication" og er ikke noe du burde tøyse med ;)

For å komme inn på administrator sharene, må du nødvendigvis være administrator på den maskinen du prøver å nå.

Enkleste er å bruke Map Network Drive og velge "Connect using a different user name".

Skal ikke tøyse med det:-) Det er bare så mye enklere å få tak i det jeg trenger fra den ene maskinen når man bare kan skrive \\192.168.1.100\d$, enn først å dele det jeg trenger på den en maskinen og så skrive inn \\192.168.1.100\musikk på vista maskinen

Fra XP til XP så kan man få tak i d$ og andre $ share. Dette synes jeg er greit at man kan på hjemmenettverket. For å nå noe i XP fra Vista, så må jeg share det på XP maskinen og så når jeg det fra Vista.

Jeg er administrator på begge maskiner, så det skal ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...