Gå til innhold

Eneste inntektskilden dør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er her forsikringer kommer inn i bildet. De etterlatte får da en viss sum utbetalt ved forsikringstakers død.

Hvor mye dere får utbetalt varierer jo naturligvis etter hvor god forsikringen er og hvor mye den koster dere. Normalt sett har eg fått inntrykk av at man sørger for å ha en forsikring som dekker inn lån pluss litt ekstra dersom inntekskilden skulle forsvinne. På den måte får man dekket lånet.

Regner med dette var hypotetisk? :)

Personlig vil faktisk dattera mi få utbetalt nærmere 3 mill. Sykt å tenke på i grunn...

Lenke til kommentar

Vel, arbeidsgiver er pålagt å ha en viss form for forsikring, men eg vet ikke hva denne skal dekke av minimum. Typisk er det en forsikring som dekker skader som skjer på jobb. Er man organisert får man som regel også tilbud(om det ikke er obligatorisk) å ha en personforsikring. Har man lån kan det også hende den krever det(for å dekke i lånet i tilfelle).

Men ta en prat med foreldrene vel? Om du ikke vil at de skal vite hvorfor så prøv med litt social-hacking. Si at du vil lære mer om det og lurer dermed på hvilke forsikringer de har og hva det dekker. Samtidig kan du grave mer og spørre dem om hva det faktisk betyr :)

Lenke til kommentar

Dette går muligens litt utenfor topic, men profilen din tilsier at du er 29 år gammel. Jeg skal ikke legge meg videre opp i dette, men jeg ville da tro at du skulle kunne ha en jobb (eller evt. arbeisledighets-/uføretrygd)?

Og er det forresten dumt av meg å spørre om hvorfor du lurer på dette, noe utover "bare nysgjerrig"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...