jeg_lyver_mye Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei! Moren min er uføretrygded og kommer ikke til å jobbe, pappa er den eneste inntektskilden. Vi har ingen formue etter hva jeg vet bare lån etc. Uansett, hvis han dør. Må vi flytte fra alt, mister vi alt? Han jobber ikke svart hvis dere lurte . Takk for svar . Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det er her forsikringer kommer inn i bildet. De etterlatte får da en viss sum utbetalt ved forsikringstakers død. Hvor mye dere får utbetalt varierer jo naturligvis etter hvor god forsikringen er og hvor mye den koster dere. Normalt sett har eg fått inntrykk av at man sørger for å ha en forsikring som dekker inn lån pluss litt ekstra dersom inntekskilden skulle forsvinne. På den måte får man dekket lånet. Regner med dette var hypotetisk? Personlig vil faktisk dattera mi få utbetalt nærmere 3 mill. Sykt å tenke på i grunn... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Hva slags forsikring er det da? Hypotetisk ja, tenkte på det siden pappa går aldri til lege. Og på hans side er det veldig mye hjerteinfarkt. Tviler på at vi har noe sånn forsikring... er vi screwed da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Vel, arbeidsgiver er pålagt å ha en viss form for forsikring, men eg vet ikke hva denne skal dekke av minimum. Typisk er det en forsikring som dekker skader som skjer på jobb. Er man organisert får man som regel også tilbud(om det ikke er obligatorisk) å ha en personforsikring. Har man lån kan det også hende den krever det(for å dekke i lånet i tilfelle). Men ta en prat med foreldrene vel? Om du ikke vil at de skal vite hvorfor så prøv med litt social-hacking. Si at du vil lære mer om det og lurer dermed på hvilke forsikringer de har og hva det dekker. Samtidig kan du grave mer og spørre dem om hva det faktisk betyr Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Dette går muligens litt utenfor topic, men profilen din tilsier at du er 29 år gammel. Jeg skal ikke legge meg videre opp i dette, men jeg ville da tro at du skulle kunne ha en jobb (eller evt. arbeisledighets-/uføretrygd)? Og er det forresten dumt av meg å spørre om hvorfor du lurer på dette, noe utover "bare nysgjerrig"? Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Er ikke min alder. Sorry... burde vel endre den... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har du spurt foreldrene dine om saken? De kan jo forhåpentligvis kunne gi deg bedre svar enn her på eteren! Og forresten hva har dette med P&S? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå