Gå til innhold

Begynne å trene, take 2002402 eller no

Anbefalte innlegg

Jaaada, da har den tia kommet igjen. Jeg har innsett igjen at jeg må komme i bedre form og dermed må begynne å trene. Men tenkte å gjøre det "hjemme" i begynnelsen så begynne på studio eller noe.

Vel, det som er er at jeg veier nå 87 kg :thumbdown: istedet for mine vanlig 84-85 og jeg liker det dårlig. Det som er at jeg ikke eier utholdenhet eller muskler (se bilde om jeg husker å laste opp) og det vil jeg gjøre noe med.

Vurderte å jogge rundt 3 ganger i uka rundt om hjemstedet her (etter mørket har lagt seg av merkelige grunner) og dermed ta noen pushups/situps når jeg kommer hjem før jeg tar en dusj. Men hvordan vil det være når det kommer til effekt og muskelbygning? Jeg har noen manualer av et slag liggende rundt her så kan sikkert ta noen øvelser med de. Men hovedfokuset vil være å forbrenne fett på magen og forbedre kondisjonen kraftig og fikse ryggholdningen.

Og hva med kosthold? Dagene går i at jeg spiser kanskje et sånn yoghurtbeger 5 ganger i uka med sånn frokostblanding. Dropper som regel frokost på vanlige dager fordi det føles som jeg skal kaste opp igjen og venter til storefri på skolen hvor det går i to brødskiver med smør og et kjøttpålegg av noe slag og 0,2 L Kuli for å skylle ned. Og når jeg kommer hjem, spiser jeg enten den yoghurten som nevnt over, eller lager meg en stor skål med havregrøt blanda med vann, lager meg egg og bacon eller et par brødskiver med smør/annet smørepålegg, kjøttpålegg og salat, agurk eller ost på toppen. Til middagg er det som regel noe kjøtt eller fisk og jeg spiser vel en normal posjon før jeg får i meg 2-3 brødskiver med samme som over. Hva burde jeg forandre? Tar 2 skjeer med Biovit om dagen og, føler at det hjelper :wee: . Kan fint få i meg en hel grandiosa uten problemer, så apetitten er det ikke noe å si på.

Og nå i juletia så føler jeg at jeg trasker rundt og propper i meg sjokolade, ribbe, potetgull og cola (som jeg forøvrig har gått over til Cola Zero (jeg driter i om dere mener den er vond eller god) og får i meg rundt 1,5 L om dagen, feriedager og helger), får da dytta i meg rundt en eller to potetgullposer iløpet av en helg med hjelp av dip.

Det var vel det, får håpe dere forstår hva jeg prøver å få frem?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kutt ned på søtsaker og slikt. Hvorfor kan du ikke begynne å trene med en gang på studio? Der kan du få en flott plan du kan følge av de som jobber der som er laget for deg.

Se litt rundt i de andre trådene hva som er lurt å spise. De fleste vet hva som er usunt og hva som er sunt ;)

Lenke til kommentar

Aldri dropp frokosten! Det er det viktigste måltidet i løpet av dagen!

Spis mye frukt og grønt (5 om dagen :) ), og mat med umetta fett (f.eks fisk).

For å få bort fettet bør du jogge mye en god del i starten, og som Overdox sa, hvorfor ikke begynne på studio med en gang? Like greit det.

Der kan du få lagt opp et treningsprogram som kan hjelpe deg mot målet ditt ;)

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig annbefalt å jogge i tillegg, men om du vil se gode resultater fort er styrketrening tingen.

Du forbrenner fett og bygger muskler. Ting strammer seg opp og plutselig kler du et par ekstra kilo godt (: Trenger ikke være tynn for å være pen!

Lenke til kommentar

Treningsstudio er skummelt. Høres sikkert ut som en bleikfisk her, men er fader ikke lett å stille opp der. På den annen side så har man en forpliktelse til å ikke kaste bort kroner på Sats ol. Synes også det er skummelt å dra kjempelangt "bare" for å trene, derfor jeg tenkte å begynne hjemme.

Og noen tips til å ikke ha lyst på disse usunne greiene? Føler at jeg spiser bare for å spise uten å være sulten. Kan på en måte ikke kontrolere det. Plutselig "våkner" jeg og ser at jeg har fått i meg en hel sånn stratos-sjokolade eller noe. Har ikke tnekt til å bli kanin eller noe, men kontrolere det til en hviss grad.

:(

Lenke til kommentar

Jeg vet hva du snakker om chokke. Det kan være jævlig første gangen du beveger deg inn på et studio. Jeg har til og med byttet studio pga ocd, og det var et rent helvete. But in the end, you gotta do what you gotta do!

Mange her som anbefaler at man skal få en instruktør til å sette opp et program, noe jeg egentlig stiller meg litt skeptisk til. Det finnes mange gode instruktører der ute, men det finnes også en rekke idioter som ikke aner hva de driver med. Hvis du først skal få en instruktør til å sette opp program til deg, bør du absolutt rådføre deg med erfarne løftere på diverse forum, for å se om det virkelig duger. Jeg vet ihvertfall at jeg har lært veldig mye av "den hjelpsomme eliten", som ofte vet utrolig mye mer en enn fersking av en "personlig-trener-wannabe" som setter opp et program overlasset med isolasjon. Hvis jeg var deg ville jeg, i alle fall til du får mer peiling selv, satset på et godt ferdiglaget program med beviste resultater - da er du sikker på at du begir deg ut på noe som faktisk funker.

Hvis du spiser "bare for å spise" vet jeg ikke helt hva du skal gjøre, men hvis du ofte spiser fordi du er sulten kan en god løsning være flere måltider om dagen, men kortere intervall mellom - for å unngå sultfølelse. Hvis du fremdeles føler deg sulten, ta et par ss olivenolje mellom et måltid eller to for å fjerne sultfølelse.

Angående det med kostholdet, vil jeg tro at hvis du først kommer i gang med trening, kan det bli lettere å disiplinere seg etterhvert. Det betyr ikke at du må avstå TOTALT fra usunn mat, det er hva du gjør "overall" som teller.

Kan sakse inn noe jeg skrev i en anne post.

En ting veldig mange "gjør feil" når de skal legge om livvstilen, spesielt i henhold til det med kosthold, er at man gir opp uten at det er noen grunn til det. Mange som vil ned i vekt kan fint klare å holde et skikkelig kosthold gående en periode, men så en dag sprekker det helt, og man gafler innpå med alt man ser rundt seg. Det mange gjør da, er å tenke at "faen, nå gikk det til helvete, nå har jeg ødelagt alt", og så driter de i hele greia og vender tilbake til gamle vaner. Det du skal huske på er at om du sprekker en gang i blant, er det helt OK! Det eneste rette å gjøre når man sprekker, noe man nesten helt sannsynlig vil gjøre før eller senere, er å gi faen i det. Bare ignorer det, legg det bak deg, og fortsett med kostholdet som planlagt. Man skal ikke begynne å sulte seg selv som straff, ei skal man gå rundt å tro at alt er ødelagt.
Lenke til kommentar

Hua!

Så er det noen forslag til sånne planer jeg kan følge og alt det der?

Men når jeg får tatt sertifikatet så vil det løse MYE av mine tanker ang. treningsstudio, men inntill da har jeg lite lyst. Tar 45 min en vei til og fra studioet, noe jeg er drittlei av med tanke på at jeg bruker mellom 45-60 min til og fra skolen de siste 6 åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...