frank_jarle Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Skal gå til innkjøp av ny PC og dermed også ny skjerm(er), på jobben bruker jeg 2stk LCD skjermer og det fungerer perfekt. Spørsmålet er bare om jeg skal gå for to 19", disse skal brukes til spilling og til PS Elements editering...Eller burde jeg heller gå for en 24" widescreen, men da får man ikke to skrivebord(?). Er det noen som har erfaring med to skjermer, eventuelt i en annen størrelse enn det jeg har nevnt her, f.eks 20" ? Frank Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) En ting som jeg ikke ser ut til å komme bort fra, er at en 24" antagelig vil ha 1920x1200 oppløsning, mens en 22" og 19" skjerm vil sikkert ha færre pixler. Som f.eks 1680x1050 på en Eizo 22" skjerm og 1280x1024 på en Eizo 19" skjerm. Jeg har 1280x1024 på en 17" og 1600x1200 på laptop'ens 15" skjerm. Har litt problemer med å bestemme meg for en Eizo 24", eller 2 x 22" Eizo skjermer for samme prisen. Vil jo gjerne få enda større skjermoppløsning enn det jeg er vant til, vil jo få mer plass på skjermen med ting. Tenkte å kjøpe en skjerm etter nyttår hos meeter.no (regner med at de er ok, har ingen erfaring med nettbutikker fra før). Tror jeg kjøper en 24" selv men det er kanskje fordi jeg har en 17" fra før som jeg kan bruke. Men det finnes mer kvalifiserte folk i forumet tror jeg som kan kommentere ytterligere. Tror uansett man må bør være bevisst på hvilken skjermoppløsning man vil få, uansett hvor mange tommer skjermene har. Endret 26. desember 2007 av Decoman Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Tror forresten det ikke er noen fast standard for selve skjermoppløsningen for en 17", 19" eller 22" , så det er lurt å sjekke rundt på internett og forsøke sammenlikne dem. Endret 26. desember 2007 av Decoman Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 2*22" vil gi deg en anelse mindre skrivebordsplass enn 17"+24" Og ofte når man bruker toskjermsoppsett er at den ene blir hovedskjerm og den andre sideskjerm, så da kan det være bedre med en stor+ en/to liten/små Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Grunnen til at jeg personlig heller mot 2 skjermer er at jeg holder på endel på jobben med forskjellige programmer og det gjør jeg hjemme også pg da syntes jeg det er himla greit å kunne sette opp to applikasjoner i fullskjerm-modus...Greit med widescreen, men da må man herje og justere hvor stor applikasjonen skal være hele tiden.... Men som sagt jeg vil gjerne høre deres erfaringer. Frank Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Det er veldig allright å kunne ha 2 skjermer, liker selv å ha oppe en nettleser hele tida på min eksterne 17" skjerm, og ha andre ting på den 15" store laptopskjermen. Hvis man har 2 skjermer med ulik oppløsning så er det en liten ting å merke seg. Det går selvfølgelig greit å bevege musepekeren fra en skjerm til den andre, men ca 1/6 av skjermkanten på den "største" skjermen (hos meg), vil stenge for musepekeren fordi den andre skjermen har lavere oppløsning. Er ikke noen sjenanse for meg for jeg passer på å ikke dra musepekeren mellom skjermene nede i området ved start menyen i windows. Endret 27. desember 2007 av Decoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå