Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det normalt å ha så mange angrep på så kort tid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit å se litt mer detaljerte opplysninger enn det der. Hvilke portnummer er det som blir varslet noe på, hva slags protokoll etc.... muligens er det bare portscans (skjer ganske ofte), kanskje er det folk som tester om du kjører ftp eller ssh server, kanskje er det noe annet.

IPen som er oppgitt som "most frequent" er en boks hos dslreports.com, mest sannsynlig du selv om portscanner boksen din? Eller noen andre som har det morro med deg.

http://www.dslreports.com/scan

Gi oss mer info, så er det litt greiere å si hva som er saken. Det du lister over er omtrent like hjelpsomt som "Hjelp, PCen min virker ikke, hva kan være galt" :-P

Lenke til kommentar

Hva betyr "intrusion attempt"? Er det scanning av port? Det var jo nylig en orm ute og gikk som var glad i portscanning, så man må nesten regne med å se endel mer aktivitet på firewallen enn normalt.

Hvorvidt det faktisk er mer enn normalt, vet jeg ikke. Synes ikke tallene virket spesielt høye, det må vel være mer interessant å se *hva slags* forsøk det er snakk om - og da holder det ikke med noen tørre statistikk-tall. Du får gå ned og grave i loggen og se om du finner noe...

Lenke til kommentar

Kjører du en webserver, som f.eks apache?

I så fall er det ikke sikkert det er noe galt. Med tanke på hvor mange

"scriptkiddies" det er ute i den store "internett"-verden er det normalt med masse angrep. Kan du se hva disse "hackerne" har prøvd å gjøre?

Du blir antakeligvis prøvd hacket av ferdiglagde programmer som prøver å utnytte kjente sikkerhetshull i f.eks apache og andre server-applikasjoner. Disse programmene bare velger ut tilfeldige ip-ranger og prøver å hacke disse. Etter å ha satt opp apache på Linux, fikk jeg etter 24 timer, flere hundre angrep..

Hvor mange angrep har du fått i døgnet?

Lenke til kommentar

Den ip'n viser:

navn: bronze.dslreports.com

This machine is the security scanner at dslreports.com

Server : Apache/1.3.12 (Unix) mod_perl/1.24

Operating System : Unix

Een god del protokoller, ser ut som om den kjører en ftp på port 21.

Lenke til kommentar
noen fildelingsprogrammer (Jeg opplevde det med Bearshare) kan forårsake massive "port-scans" i ukesvis etter du sist brukte det. (Gjelder muligens for Kazaa og andre også.)

Ellers er det flusst av "Script-kiddies" ute og går.

benytter meg dessverre ikke av p2p crap. Holder meg kun til ftp servere og irc>! :woot:

Lenke til kommentar
noen fildelingsprogrammer (Jeg opplevde det med Bearshare) kan forårsake massive "port-scans" i ukesvis etter du sist brukte det. (Gjelder muligens for Kazaa og andre også.)

Ellers er det flusst av "Script-kiddies" ute og går.

benytter meg dessverre ikke av p2p crap. Holder meg kun til ftp servere og irc>! :woot:

Okei. Men på IRC så er det også en del som har script, eller egne bot'er som portscanner alle som joiner (og av og til parter) kanaler.

Får du fram host'n til "angriperen" kan du jo for gøy prøve å skrive /who <host> i IRC klienten, og se om får fram et nick. :)

Evt. /dns <IP> og så /who <host'n du fikk med /dns>

Var en gang en som trua med å anmelde meg til politiet for falske beskyldninger ;) sa sånn som "Pappa'n min er politi asså!" og greier.. fikk helt panikk etter jeg sa (for tull) jeg hadde rapportert ham til telenor. ;)

Lenke til kommentar

Du kan rapportere IP'n du får til "hackerens" ISP. Kanskje legge med en bit av intruder-loggen. Har gjort dette selv et par ganger. (En person (på Hawaii(?)) som portscanna meg konstant i over 3 døgn)

Du må ihvertfall ha med IP og tidspunkt.

Vær også klar over at det er mulig å få "falsk alarm". (BlackIce er ekstrem på dette).

Lenke til kommentar

Den most frequent attackeren din ligger i (har ISP i ) London, New York og Oslo, enten Spoofer han veldig eller så er det noe du har på ventelista auto download på getright eller no :p - Prøv Visual Route du også så ser du...Litt stort å paste screenshot av her...

Lenke til kommentar
Lurer på om det er noen kjente sikkerhetshull i Battlefield 1942? Blir angrepet hele tiden mens jeg spiller, mens aldri ellers.

Seriøst? Det er sikkert bare serveren som prøver å kommunisere med boksen din på en port du har glemt å åpne på firewallen. Selv om det står "angrep" i brannmur-programmet, er det ikke alltid man skal ta dette så bokstavelig.

(Har forøvrig aldri hørt om noe sikkerhetshull i BF1942, men kanskje andre synes du er så god at de DDOS'er deg for at du skal få høyere ping? :wink: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...