sj81 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg stilte dette spørsmålet privat til en mormoner her inne, men har enda ikke fått noe svar. Så jeg håper det er noen andre mormonere blant de 133757 registrerte medlemmene som kan svare meg på spørsmålet som er som følger: "Takk for det. Men har bare ett spørsmål foreløpig. Du får rette på meg hvis noen av mine påstander om dere ikke stemmer. Så vidt jeg har skjønt d så annerkjenner dere bibelen på lik linje med mormons bok. Jeg mottok et eksemplar av en kammerat som er intressert i slike ting. Det første jeg la merke til når jeg åpnet boken var at det sto med store bokstaver "Et annet evangelie om Jesus Kristus." Så ble jeg minnet om det som står i Galaterne 1,8-9 : "Men om vi selv, ja, om en engel fra himmelen skulle forkynne dere et annet evangelium enn det vi forkynte dere, forbannet være han! 9 Vi har sagt det før, og jeg gjentar det nå: Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, forbannet være han!" Så da blir spørsmålet mitt: Vil ikke disse to versene motsi og undergrave hele det mormonske trossystemet??? Prøver ikke å dømme eller noe her. Lurer bare på hvordan en mormoner vil forklare dette." Mvh Sj81 Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg stilte dette spørsmålet privat til en mormoner her inne, men har enda ikke fått noe svar. Så jeg håper det er noen andre mormonere blant de 133757 registrerte medlemmene som kan svare meg på spørsmålet som er som følger: "Takk for det. Men har bare ett spørsmål foreløpig. Du får rette på meg hvis noen av mine påstander om dere ikke stemmer. Så vidt jeg har skjønt d så annerkjenner dere bibelen på lik linje med mormons bok. Jeg mottok et eksemplar av en kammerat som er intressert i slike ting. Det første jeg la merke til når jeg åpnet boken var at det sto med store bokstaver "Et annet evangelie om Jesus Kristus." Så ble jeg minnet om det som står i Galaterne 1,8-9 : "Men om vi selv, ja, om en engel fra himmelen skulle forkynne dere et annet evangelium enn det vi forkynte dere, forbannet være han! 9 Vi har sagt det før, og jeg gjentar det nå: Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, forbannet være han!" Så da blir spørsmålet mitt: Vil ikke disse to versene motsi og undergrave hele det mormonske trossystemet??? Prøver ikke å dømme eller noe her. Lurer bare på hvordan en mormoner vil forklare dette." Mvh Sj81 Jeg er kristen, men jeg tror de kan forklare det bort ved at galaterne 1,8-9 snakker om at hvis noen forteller noe som er noe annet, altså noe som motsier, eller er helt anneledes, så kast det bort. Når mormonerne snakker om mormornenes bok, så tenker de nok på det som en del av hele evangeliet om Jesus, altså alt som er sant om Jesus.. Lenke til kommentar
sj81 Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg er kristen, men jeg tror de kan forklare det bort ved at galaterne 1,8-9 snakker om at hvis noen forteller noe som er noe annet, altså noe som motsier, eller er helt anneledes, så kast det bort. Når mormonerne snakker om mormornenes bok, så tenker de nok på det som en del av hele evangeliet om Jesus, altså alt som er sant om Jesus.. Jeg skjønner hva du mener men dette vil heller ikke stemme. For når paulus skrev dette så hadde han aldri hørt om mormonere eller deres lære. Og han sier jo noe ANNET enn det de forkynte, d vil jo si ALT annet, uansett hvor mye det ligner på utgangspunktet, hvis det er noe annet enn det de forkynte så er det forbannet. Og mormons bok er jo helt klart noe ANNET enn det de forkynte. Mvh Sj81 Lenke til kommentar
sj81 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Spørsmålet er hva Galaterne 1,8-9 har å si for det mormonske trossystemet. Det du gjør er å snakke om hvor teit du synes datamaskiner er i en "hjelp til kjøp av PC"-tråd. Hehe, ja d stemmer, og d er fremdeles ikke en eneste mormoner som har svart meg på spørsmålet enda. Begynner å lure på om jeg må oppsøke dem og stille dem spørsmålet ansikt til ansikt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Noen off topic poster er slettet. Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden.¨ Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå