Gå til innhold

Sivilingeniør inenn produktutvikling

Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Hei

Bare lurer på om noen har tatt master innen produktutvikling ved NTNU, eller et annet universitet. Noen som vet hvordan jubbmulighetene etter endt utdannelse er, vil jo gjerne utdanne meg til noe hvor jeg faktisk får jobb. :p

Synes dette virker som et ganske spennende studium, og det dekker mange av mine interessefelt.

Er det muligheter å ta deler av utdannelsen i utlandet, og er det mye reise i jobbsammenheng? Noen andre skoler med lignende opplegg, eller er det NTNU som er regnet som det beste?

http://www.ntnu.no/studier/produktutvikling-produksjon

På forhånd takk! :)

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Redigert: Jeg blandet sammen dette studiet med det som tidligere het "Teknisk design" eller noe slikt.

Er dette det samme som tidligere het "Maskin" - mens jeg var der hadde de en ganske stor rebranding av studienavnene på gamle NTH, uten at det nødvnedigvis ble gjort så mye med innholdet.

Generelt er det ganske enkelt å ta utenlandsopphold ved studiene på Gløshaugen, mest vanlig er å ta 4. året i utlandet, det var det i alle fall i min tid.

Om det er mye reising i jobben? Det kommer da vel betydelig mer an på hvilken jobb du tar enn hva du har studert? Med mindre du blir pilot, da er det rimelig å anta fra første stund at det blir en del reising;)

På klassiske ingeniørfag på master-nivå, ville jeg nok holdt en generell knapp på NTNU - det finnes sikkert andre universiteter og høyskoler som er bra på enkeltting, men det er nå en gang slik at Gløshaugen er teknologibastionen i Norge.

Endret av nb
Lenke til kommentar

Sant som det er skrevet over her - Produktutvikling og produksjon er det tidligere maskin på NTNU. Det du skal gjøre blir nok å være med og prosjektere og konstruere maskiner, vedlikehold, ytelsesforbedring o.l. Bare ikke la deg lure av selve navnet - det er ikke hovedfokus på design.

Og utenlandsarbeid kan du få gjennom alle ingeniørfag, så også maskinfaget, og som sagt er fjerdeåret gjerne utvekslingsår.

Om du vil ta utdannelsen stort sett i Norge, vil NTNU helt klart være det beste valget, dersom vi snakker master. Ellers finnes det mange universiteter i utlandet du kan ta en lignende utdannelse på minst like høyt nivå (eks. Toulouse i Frankrike, Zurich i Sveits).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...