Gå til innhold

Nye drivere til ATI skjermkort: Catalyst 3.1

Spaz

Anbefalte innlegg

noen som har problemere med  saphire  radeon 9700 pro  som  har prøv de nye drivere ?  

gidder ikke  sette  i  kort og teste selv ,,

Vet ikke helt om det er skjermkortet, men jeg har Sapphire 9700 PRO, og det kræsjer fremdeles på 3DMark2001SE med cat 3.1. Jeg har ikke prøvd BF1942 enda. Begge disse kræsjet med cat 3.0 når jeg ikke satte ned AGP-hastigheten i bios(bildet frøs, skjermen ble svart). Når jeg ikke kjører 8XAGP funker det. Ellers har jeg ikke rukket å prøve så mye enda med de nye drivere. Bortsett fra Harry Potter og Delta Force TFD. Men de funket helt fint fra før også. Er det andre som har lignende problemer, eller noen som har en løsning?

Jeg har Saphire 9700 pro, og jeg har hatt litt problemer med de nyeste driverne (les postene over). Men jeg har aldrig hatt ustabilitets problemer. Jeg får litt tekstur problemer i BF, men spillet funker. Ellers er det helt stabilt. Hovedkorte mitt støtter ikke mer enn 4x AGP heller da. Men som sagt..ikke hatt noen store problemer før de nyeste driverne nå.

AKIRa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

doh . må vere noe galt med våre skjermkort da . bios flash reinatall windows , nyeste driver ingen ting funker .

i BF 42 flasher menyene vildt og det henger seg opp.

i everquest er det uber garafikk lag .

andre jeg kjenner kjorer begge de spill som om det var tetriz og kan bruke full grafikk og oppløsning ..

hehe svidde min xp 1600 også .. men den faar jeg vel ny .. sto i en ferdigbygd pc fra komplett.

dont u just love comps .. :wink:

Lenke til kommentar

Men det er fremdeles utrolig irriterende at jeg ikke enkelt får TV-bilde ut på skjerm #2 uten å måtte herje med å forandre oppløsning på skjerm #1.

Jeg skulle kjøpt et parhelia-kort isteden. *snerr*

Jeg har TV'en koblet til som skjerm #2, og jeg har det akkurat slik som du beskriver her. Det kalles Overlay og er 100% støttet i Catalyst 3.1 XP Drivere.

Har måttet jukse litt for å få det til tidligere, men nå er det direkte støtte for det.

Fremgangsmåte:

1. Sett opp skjerm #2 som Clone, men ikke extend desktop til den eller skru den på i Display Properties

2. Sett ned oppløsningen til 1024*768 på skjerm #1

3. Gå inn på Advanced Propterties på skjerm #1

4. Under Overlay skal det nå være mulig å skrue på Theatre Mode, gjør det.

5. Sett oppløsningen slik du vil ha den den.

Filmer skal nå være fullscreen på TV'en og kjøres i lite vindu på primær skjerm. Her trenger den ikke være aktiv, i fokus og kan være minimert.

Matrox kort er greit det, men 3d ytelse finnes jo ikke...

Lenke til kommentar

Men det er fremdeles utrolig irriterende at jeg ikke enkelt får TV-bilde ut på skjerm #2 uten å måtte herje med å forandre oppløsning på skjerm #1.

Jeg har TV'en koblet til som skjerm #2, og jeg har det akkurat slik som du beskriver her. Det kalles Overlay og er 100% støttet i Catalyst 3.1 XP Drivere.  

Fremgangsmåte:

1. Sett opp skjerm #2 som Clone, men ikke extend desktop til den eller skru den på i Display Properties

Filmer skal nå være fullscreen på TV'en og kjøres i lite vindu på primær skjerm. Her trenger den ikke være aktiv, i fokus og kan være minimert.

Dette burde løst problemet mitt, ja. Etter litt fikling fikk jeg fram Clone Options i Overlay-taben, og satte Theatre Mode. Dessverre fungerer skjerm #2 fremdeles som en vanlig klone:

- Video i vindu på skjerm #1 kommer ikke opp i fullskjerm på skjerm #2

- Hvis jeg setter skjerm #1 tilbake til 1280x1024, holder oppløsningen seg på 1024x768 mens den har en virtuell desktop på 1280x1024.

Det *kan* hende det er win2000 som er problemet, men det burde ikke være noe problem. Irriterende!

Lenke til kommentar

Jeg skulle kjøpt et parhelia-kort isteden. *snerr*

Har måttet jukse litt for å få det til tidligere, men nå er det direkte støtte for det.

Fremgangsmåte:

Matrox kort er greit det, men 3d ytelse finnes jo ikke...

Hvor setter du opp skjermen som "clone" ? ..

Og på punkt 5 .. hvilken skjerm setter du oppløsningen som du vil ?

Åssen funker dette da ? Får man bilde på pcen og på tven ? Skal man bare starte filmen, så vil den "popp" opp på tven ? Skjønner ikke helt hva du mener her ..

Lenke til kommentar

Fremgangsmåte:

Hvor setter du opp skjermen som "clone" ? ..  

Display Properties -> Advanced -> Displays -> Velg [1] på TV

Og på punkt 5 .. hvilken skjerm setter du oppløsningen som du vil ?

Skjerm #1.

Åssen funker dette da ? Får man bilde på pcen og på tven ?  Skal man bare starte filmen, så vil den "popp" opp på tven ? Skjønner ikke helt hva du mener her ..

Jepp, videoinnhold skal blåses opp i fullskjerm på TVen helt uten videre. Det var iallfall sånn det fungerte på mitt Matrox G450-kort. Jeg har ikke fått det til på radeonkortet mitt enda, men det har tydeligvis heldiggrisen noocyte.

Lenke til kommentar
lønner det seg å bytte fra Omega --> Catalyst 3.1 ?

Hadde selv omega drivere, men etter at jeg prøvde 3Dmark03, så ville jeg prøve Cat3.1... Har så langt ikke sett noe negativt med Cat3.1 i forhold til Omega dirvere... Eneste jeg kan notere er at 3dmark03 scoren gikk fra 2500 til 4600.... :D

Noen innstillinger fra og til i kontrollpanelet er vel å forvente, bare så du er klar over d....

Lenke til kommentar

vel.. jeg fikk et problem med cs.. at folk kom ikke til syne når du skulle det... bare plutselig kom frem midt på skjermen... litt kjipt..

men ellers så hadde jeg 2500 i 3dmark03 med 3,0

og med 3.1 fikk jeg 3500 :yes:

synes det var en nesten for stor overgang... :roll:

Lenke til kommentar

Ingen problemer med Cat 3.1 her... foreløpig iallefall. 3Dmark og CS funker fint.

Hadde litt innstallasjonsproblemer, men det var fordi jeg dreit i innstallasjonsmetoden og bare innstallerte over det gamle... og i tillegg innstallerte controlpanel først... :roll:

Soyo Dragon+/AthlonXP 1600+

512MB RAM

Sapphire R9700

Lenke til kommentar

har flasha BIOS på mitt Hercules Radeon 8500LE til 8500, har derfor kun brukt BBA drivere :D (og de virker bra)

det har jeg også, til ati 8500

(Tok med to for å slenge meg på bølgen :D)

Jeg kjøpte et BBA Retail Radeon8500 128MB kort, men jeg har også flashet det til å kjøre på 300/300 =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...