danielsn Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Har tenkt til å kjøpe meg kamera nå. Har egentlig aldri fotografert noe serlig annet enn med mobilen. Har lyst til å ut å ta litt bilder og sånn. Samtidig vil jeg kunne ta bilder når jeg er borte og sånn, så det jeg lurte på.. Er d40 et greit valg da? Eller bør jeg velge et annet? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Hei. Du er nok ikke den eneste som lurer på dette. Dette er et av de spørsmålene som går mest igjen her inne. Så jeg gjør det enkelt og greit, jeg søkte etter "Nybegynner hvilket kamera" og her er noen linker du bør se litt på, det er stort sett samme problemstilling og det samme som går igjen. Hjelp til valg av førstegangs-kamera Nytt (billig) kamera til nybegynner? Trenger råd/tips til innkjøp av SLR Valg av kamera til nybegynner Dette er bare 4 av utallige i den siste tiden, så om du kikker litt rundt så finner du nok veldig mye informasjon her. Dersom du har noen konkrete spørsmål eller ting du lurer på så er det bare å legge inn et nytt innlegg i denne tråden, så får du nok svar EDIT: Et søk på "Nybegynner D40" vil nok også gi mange fine tråder som kan være relevant for deg. Fortsatt god jul, Beej80 Endret 26. desember 2007 av Beej80 Lenke til kommentar
pirathund Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Hva er kriteriene dine? Hvis du er vant til mobilkamera tror jeg du kommer til å bli fornøyd uansett så mine tips er da, med hensyn til pris: Nikon D40 kit - 3899 (japan photo) Olympus E-410 kit - 44909 (japan photo) Canon 350D kit - 3995 (komplett.no) Pentax K100D - 4998 (ddmr.no) Sony Alpha A100 - 4495 (siba.no) Nikon og canon er jo billigst, men ikke nødvendigvis det som gir mest for pengene, så da må man tenke på hva man vil ha og trenger. På en annen side så tror jeg neppe du vil bli skuffet over D40 hvis det bare var det du lurte på. : ) Forskjellene i kvalitet er nok ikke så forskjellige. Endret 26. desember 2007 av pirathund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå