Gå til innhold

AMD Phenom eller Intel Quad

Anbefalte innlegg

ja da var kortet forandret til et DDR2 kor men da er det rammen igjen.

kortet støtter

1. 4 x 1.8V DDR2 DIMM sockets supporting up to 8 GB of system memory

2. Dual channel memory architecture

3. Support for DDR2 1200/1066/800 MHz memory modules, ECC

velger da ECC ram og den kommer opp med noen kingston brikker og en Crucial.

men noen forslag.

blir hel borte i havet av minne som florerer rundt her.

hva er best? Mhz, PC2-xxxx, latency, kapasitet.

kortet støtter 1066MHz minne. men er det da bedre enn 800Mhz minne med bedre Latancy,

jeg er lost... hjelp? LOL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ECC er ikke nødvendig til ditt bruk. Det er en teknologi for feil/retting, og kan i tilfeller påvirke ytelsen negativt. Og det koster mye. Gå for PC5400 eller PC6400, med CL4 eller CL5 latency, alt etter hvor mye du vil betale. GeiL, OCZ, Corsair og Kingston er alle gode merker. :)

Lenke til kommentar
Phenom er en god prosessor. Bare fordi Intel har de beste prosessorene på det dyreste betyr det ikke at Phenom ikke holder. Det kommer bare ann på budsjettet hans.

De rimeligste Phenom jeg fant var 9500 til 1486,- , den er på 2.2ghz, men du får en Q6600 til 1790,-

Phenom 9700 er den du burde sammeligne Q6600 med, begge er på 2.4ghz - den fant jeg til 2049,- og den er fremdeles en god del treigere en Q6600, så hvor kommer budsjettet inn her da?

Hvorfor tror så mange at "AMD gir mer for penga"? Det stemte for to år siden kanskje - men ikke nå

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Phenom er en god prosessor. Bare fordi Intel har de beste prosessorene på det dyreste betyr det ikke at Phenom ikke holder. Det kommer bare ann på budsjettet hans.

De rimeligste Phenom jeg fant var 9500 til 1486,- , den er på 2.2ghz, men du får en Q6600 til 1790,-

Phenom 9700 er den du burde sammeligne Q6600 med, begge er på 2.4ghz - den fant jeg til 2049,- og den er fremdeles en god del treigere en Q6600, så hvor kommer budsjettet inn her da?

Hvorfor tror så mange at "AMD gir mer for penga"? Det stemte for to år siden kanskje - men ikke nå

satt et budsjett på 6k så det går akkurat dette.

er ganske fornøyd egentlig.

på nyåret blir det kjøpt inn tydligvis fra netshop.no som NÅ har den beste prisen.

kan hende det forandrer seg før jeg får handlet men det betyr bare mere minne.

Lenke til kommentar

ja en ting til..

har nå et 500w ATX (gammel) PSU.

må jeg da bytte eller er det overganger å få kjøpt?

dette er det som er på HK.

vet ikke om SK trenger noe extra power.

1 x 24-pin ATX main power connector

1 x 8-pin ATX 12V power connector

1 x 4-pin PCIe 12V power connector

Endret av SnurrDass
Lenke til kommentar
Det minnet der har CL7, noe som er veldig høyt. Når det i tillegg koster 2000, er det ikke i tvil om hva man får mest for pengene for. Kjøp DDR2 versionen av hovedkortet. Når det kommer til ram kan du kjøpe dette settet fra OCZ. Mye bedre ytelse til under halve prisen! 4gb er ikke vits med mindre du multitasker mye eller holder på med videoredigering på litt høyere intensitet.

er det ikke JO lavere CL, JO bedre?

Lenke til kommentar

sant det. Jeg er en AMD fan. jeg synes at det holder. isåfall merker ikke jeg noe forskjell på en AMD prosessor med 3GHz dual core og 2mb cache, og en Intel duo 2 core på 2,4 GHz og 4-6mb cache, pluss at intel koster mer. det er latterlig.

Lenke til kommentar
sant det. Jeg er en AMD fan. jeg synes at det holder. isåfall merker ikke jeg noe forskjell på en AMD prosessor med 3GHz dual core og 2mb cache, og en Intel duo 2 core på 2,4 GHz og 4-6mb cache, pluss at intel koster mer. det er latterlig.

Hallo.. på tide å få vekk skylappene... en 2.4ghz Phenom er DYRERE enn Q6600 som ogå er på 2.4ghz - og når Q6600 er raskere, bugfri og kan overklokkes til himmels - hvordan kan dere si at Intel er dyrere? 2.2ghz versjonen av Phenom er LITT rimeligere, men sammen med TLB bugfix så matcher ikke denne de raskeste Athlon X2 en gang....

Så Athlon X2 gir faktisk mye mer for penga enn Phenom gjør pr. dags dato

Edit... Ser at du snakker om X2 vs Core2 sorry... Du får en Core2 6550 og en X2 6000+ til samme pris og ytelsesmessig er disse ganske like, men nå har det seg sånn at de fleste på dette forumet overklokker, da blir det noe helt annet... Og legge du i 200-300 kroner til får du en 6750 som klokker til himmels.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Hallo.. på tide å få vekk skylappene... en 2.4ghz Phenom er DYRERE enn Q6600 som ogå er på 2.4ghz - og når Q6600 er raskere, bugfri og kan overklokkes til himmels - hvordan kan dere si at Intel er dyrere? 2.2ghz versjonen av Phenom er LITT rimeligere, men sammen med TLB bugfix så matcher ikke denne de raskeste Athlon X2 en gang....

Så Athlon X2 gir faktisk mye mer for penga enn Phenom gjør pr. dags dato

Edit... Ser at du snakker om X2 vs Core2 sorry... Du får en Core2 6550 og en X2 6000+ til samme pris og ytelsesmessig er disse ganske like, men nå har det seg sånn at de fleste på dette forumet overklokker, da blir det noe helt annet... Og legge du i 200-300 kroner til får du en 6750 som klokker til himmels.

jeg har sjekket prisen på begge og de er omtrent de samme....

og en ting til... ikke si at AMD er dårlig når dere ikke har engang prøvd det. meninga er ikke at du skal overklokke.

jeg har et ASUS Crosshair HK med AMD Athlon 64 x2 3GHz dual core, hatt det ett år nå... og jeg gamer crysis med den problemfritt. og kanskje om noen mnd til, skal jeg kjøpe meg Phenom. Hovedkortet mitt er ikke designet til Quad prosessorer, men jeg har hørt at det går an med Bios Update. ;)

Lenke til kommentar
men hva gjør Intel q6600 bedre enn AMD Phenom

er det ikke bedre med 4x cpu enn 2x dual core?

AMD skryter vel veldig over at de har en "ekte" firekjerneprosessor, mens Intel "bare" har to dobbeltkjerner på samme brikke.

Det vil vel være bedre med fire prosessorer på en chip, men i praksis så er Core 2-prosessorene bedre av design, og yter dermed bedre selvom de ikke er likt oppbygd.

Også er jo Q6600 mye bedre å klokke med :D

intel går og over til måten amd har bygg opp 4 coren sin jo ! kansje det er et hint, amd sin 2,3GHz er bedre enn intel sin 2,4gHz pluss amd har L3 minne i seg... pluss om du skal da readeon skjermkort så jobber amd bedre sammen med readeon..

Lenke til kommentar
men hva gjør Intel q6600 bedre enn AMD Phenom

er det ikke bedre med 4x cpu enn 2x dual core?

AMD skryter vel veldig over at de har en "ekte" firekjerneprosessor, mens Intel "bare" har to dobbeltkjerner på samme brikke.

Det vil vel være bedre med fire prosessorer på en chip, men i praksis så er Core 2-prosessorene bedre av design, og yter dermed bedre selvom de ikke er likt oppbygd.

Også er jo Q6600 mye bedre å klokke med :D

intel går og over til måten amd har bygg opp 4 coren sin jo ! kansje det er et hint, amd sin 2,3GHz er bedre enn intel sin 2,4gHz pluss amd har L3 minne i seg... pluss om du skal da readeon skjermkort så jobber amd bedre sammen med readeon..

sammarbeider de bedre sammen? hva er det som tyder på det? har ikke hørt at AMD/ATI har laget noe særsilt til sine produkter som gjør at de jobber bedre sammen.

Endret av SnurrDass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...