Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Pc - ikke kontakt med DVD

Anbefalte innlegg

Splunk ny ASUS M3A32 - Phenom - jomfruoppstart.

Har formatert HD på en annen maskin og skal installere XP.

BIOS finner både HD, DVD, CPU og minne og viser korrekt info om disse.

Floppy er disabled - Asuslogo er disabled.

Bootsekvens står på CD

DVD står på cable select og siste kontakten brukes. Har og prøvd jumper i masterposisjon. DVD funker fint i den gamle maskina. Den lyser, og markeringslyset indikerer at jeg har lagt i en CD - men jeg hører ikke at CD-en spinner opp. Feilmeldinga kommer før denne spinner opp, og DET er nok selve problemet, om jeg har tenkt rett da.

Har prøvd å starte opp uten HD og får da en annen feilmelding - at jeg skal velge en passende bootbart media.

Derfor virker det som at HD-en blir godtatt (raptor)

Har også prøvd en gammel Philips CD-brenner uten forandring.

BIOS er resatt uten at det hjalp.

Den kommer ikke i gang med POST-sekvensen. Det kommer et skrivemerke øverst i v.hjørne som blunker et par ganger - så kommer feilmeldinga : NTLDR mangler. Trykk CTRL+ALT+DEL og prøve på nytt. - men det er jo bare tøv.

Det skal jo komme en masse bootinfo som avsluttes med "press any key to boot from CD" eller noe i den duren - og det kommer ikke. Null skrift på skjermen.

Jeg behøver ikke ha i CD - feilmeldinga kommer likevel.

Samme feilmelding kommer også uten at DVD er tilkoblet.

Er mitt første ASUS dette, BIOS ser ut som det var en Pc med intel sokkel 3 eller noe....... er vant med EPOX, men jeg kan ikke finne noe feil med innstillinger.

Det kan være noe lurt en skal gjøre som kun ASUS-mennesker vet om ??

Har en post om dette før, men tenkte at det kanskje er fler som ser denne - og håper på gode råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...