finnipinni Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Splunk ny ASUS M3A32 - Phenom - jomfruoppstart. Har formatert HD på en annen maskin og skal installere XP. BIOS finner både HD, DVD, CPU og minne og viser korrekt info om disse. Floppy er disabled - Asuslogo er disabled. Bootsekvens står på CD DVD står på cable select og siste kontakten brukes. Har og prøvd jumper i masterposisjon. DVD funker fint i den gamle maskina. Den lyser, og markeringslyset indikerer at jeg har lagt i en CD - men jeg hører ikke at CD-en spinner opp. Feilmeldinga kommer før denne spinner opp, og DET er nok selve problemet, om jeg har tenkt rett da. Har prøvd å starte opp uten HD og får da en annen feilmelding - at jeg skal velge en passende bootbart media. Derfor virker det som at HD-en blir godtatt (raptor) Har også prøvd en gammel Philips CD-brenner uten forandring. BIOS er resatt uten at det hjalp. Den kommer ikke i gang med POST-sekvensen. Det kommer et skrivemerke øverst i v.hjørne som blunker et par ganger - så kommer feilmeldinga : NTLDR mangler. Trykk CTRL+ALT+DEL og prøve på nytt. - men det er jo bare tøv. Det skal jo komme en masse bootinfo som avsluttes med "press any key to boot from CD" eller noe i den duren - og det kommer ikke. Null skrift på skjermen. Jeg behøver ikke ha i CD - feilmeldinga kommer likevel. Samme feilmelding kommer også uten at DVD er tilkoblet. Er mitt første ASUS dette, BIOS ser ut som det var en Pc med intel sokkel 3 eller noe....... er vant med EPOX, men jeg kan ikke finne noe feil med innstillinger. Det kan være noe lurt en skal gjøre som kun ASUS-mennesker vet om ?? Har en post om dette før, men tenkte at det kanskje er fler som ser denne - og håper på gode råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå