Gå til innhold

Endre kontrolloppsett på PS3 mulig ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg fikk endelig PS3en i hus, etter å ha kjøpt den til meg selv til Jul :) Men, hva i alle dager har de gjort med knappene. Nå er running for å gå inn på ting, mens krysset er for å gå tilbake. Såvidt jeg husker fra ps2 var trekant å gå tilbake og krysset for å gå inn på ting. Og slik vil jeg ha det også..er det mulig å skifte det tilbake slik at man får knappene i ps2-stil ? (som etter min mening er mye bedre;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk endelig PS3en i hus, etter å ha kjøpt den til meg selv til Jul :) Men, hva i alle dager har de gjort med knappene. Nå er running for å gå inn på ting, mens krysset er for å gå tilbake. Såvidt jeg husker fra ps2 var trekant å gå tilbake og krysset for å gå inn på ting. Og slik vil jeg ha det også..er det mulig å skifte det tilbake slik at man får knappene i ps2-stil ? (som etter min mening er mye bedre;))

Det er nok noe muffins med oppsettet ditt. Her er alt som vanlig. X=enter, O=Backspace.

Lenke til kommentar

X er enter, O er avbryt, /\ er for meny (i XMB). Hvis du har japansk PS3, er (var?) X og O byttet om, som i FFVII på PS1. Dessuten, hvis du har PAL PS3, er det det samme hva slags språk du har (prøvd selv). Si meg, er det FFVII eller et annet tidlig PS1-spill du spiller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Trenger ikke spille spill heller. Det er slik i menyen også. Jeg kjøpte boksen i Hong Kong, vet ikke om det har noe å si da..jeg skal straks forsøke å sette til Norsk for å se om det hjelper.. x=enter og o=avbryt hadde jo vært perfekt, da det er det samme som på xbox'en..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Det er vanlig i japan/asia å ha enter på O og tilbake på X. Det var slik på den importerte PSP'en min også, uansett om jeg byttet språk, la inn amerikansk firmware osv... Men så kom det et hack som kunne bytte dem om, og nå ligger det i custom firmware også. Uheldigvis har det ikke kommet noe slik hack for PS3 enda, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...