Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, Xp og vista snakker ikke sammen?!

Anbefalte innlegg

Hei

Mulig denne burde være under pcen min fungerer ikke, men den fungerer egentlig. Er bare at jeg nærmest aldri finner noen av de andre pcene i nettverket mitt i utforsker og liggnende. Mens Xp pcene(alle uten om en, som er vista) finner hverandre.

Synes dette er greit å få til, så jeg kan kopiere over innhold til og fra istedenfor å bruke dvd osv.

Er ikke helt kjent med vista. Har Vista Permium 64bit. Har skrudd på feildeling, på alle pcene, så det burde funke. Skjønner ikke dette....?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må installere noe som heter LLDP på XP maskinene. En nedlasting og artikkel om det finnes hos Microsoft :)

Thanks. Nå ser jeg dem uten problemer. Men jeg kommer ikke inn på dem, selv om de har aktivert fildeling, og brannmur som så vidt jeg kan se ikke sperrer noe.

Lenke til kommentar
Hei

Mulig denne burde være under pcen min fungerer ikke, men den fungerer egentlig. Er bare at jeg nærmest aldri finner noen av de andre pcene i nettverket mitt i utforsker og liggnende. Mens Xp pcene(alle uten om en, som er vista) finner hverandre.

Synes dette er greit å få til, så jeg kan kopiere over innhold til og fra istedenfor å bruke dvd osv.

Er ikke helt kjent med vista. Har Vista Permium 64bit. Har skrudd på feildeling, på alle pcene, så det burde funke. Skjønner ikke dette....?!

"feildeling" må være noe nytt microsoft har kommet på ;p rart dette var en ny funksjon...må ha ligget latent i alle versjoner siden 95x... har samme problemet hos meg, det som noen ganger, og bare noen ganger, har fungert er å skrive "\\DATAMASKINNAVN" i start-kjør greia. windowsknapp+"R" gjør susen for å finne fram i den hersjens nye interfacen vista kommer med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...