tivolikropp Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 hei. Har samboer, nettopp kjøpt hus til 3 mill og ungen kommer 16 mars. og er innkalt til madla 25 mars. hvordan slippe unna? vil absolutt ikke inn. vil oppdra sønnen min. mvh tivolikropp Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Be om utsettelse... Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Dersom du faktisk ender opp på Madla, så tar du kontakt med legen eller presten. Si at dette ikke er plassen du vil være, og så sitter du på toget hjem om et par dager. Forsvaret vil ikke ha umotiverte personer lenger, så det er veldig lett å dimme, spesielt når du har en såpass god grunn. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ring VPV og forklar situasjonen. Om de ikke vil høre på deg, søker du om utsettelse. Om det ikke går i boks, følger du Lyngfisk's alternativ. Ikke gi deg før du er hjemme. Husk at du får dekt huslån osv så lenge du er inne i tjeneste, om du så er der i 10 dager skal de betale renter på huslånet ditt den tiden. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hvor gammel er du egentlig? Jeg var på madla i juli-september, og der fortalte presten i etikktimene alderen til den eldste de hadde hatt inne til rekruttjeneste, husker ikke dette i farten men det er mulig det var så mye som 43 år. Som presten sa, så er det jo klart at det er verre for en "gamling" (unnskyld uttrykket) som er etablert og har fast og høyt lønnet jobb å dra i militæret enn det vil være for oss som nettopp er ferdig med videregående utdannelse. Det at du i tillegg vil ha en nyfødt unge når du rykker inn burde vel være ekstra formildende i saken skulle jeg tro. Som nevnt så bør du snakke med VPV, og evt. kan du prøve å ringe dem på Madla (51 34 73 00). Dersom du ikke klarer å unngå dette, så er det langt fra umulig å dimme kort tid etter at du kommer inn. I løpet av de 3-4 første dagene så var det vel 5 stk fra min tropp som dimmet (av 46 mann) pluss en til noen dager senere. Har du en eller annen medisinsk årsak kombinert med ingen motivasjon, har de neppe særlig lyst å beholde deg uansett. Hvis det er ingen vei utenom, så får du prøve å søke deg på enten en tjeneste i nærheten av der du bor, eller en tjeneste med bra turnus. Vakt og sikring i Luftforsvaret har turnus på så å si alle tjenestesteder (utenom for VS basesett 2). Meg bekjent har Sørreisa lengst turnusfri med 3 uker på, 3 uker av. Hvordan dette er for sjøforsvaret vet jeg ikke (luft og sjø holder til på madla, du har ikke sagt hvilke av dem du er innkalt til). Men om du prøver skulle det la seg gjøre å dimme i løpet av rekrutten - uansett bør du starte å forhøre deg om videre tjenestemuligheter etter rekrutten allerede nå, for å være sikker på at du vet hvilken tjeneste som passer best med tanke på familien dersom dimmingen ikke skulle gå i boks. http://www.mil.no/sjo/knm_hh/start/fgtj/ Endret 1. januar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
vajda Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Forige kontigent som var på leiren min så var det et par som hadde kid hjemme. etter hva de sa til meg så hadde de fått tilbud om å dimme siden de hadde unge osv.... presten oppsøkte de, men mange av de valgte å bli på leiren og full føre førstegangstjenesten. Men det koster jo ganske mye for forsvaret å ha deg der!! Lenke til kommentar
tivolikropp Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Da fikk jeg brev i posten i dag om att eg får utsettelse ett år. Grunn: Familieforhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå