Gå til innhold

Får jeg ny mobil snart?

$ig

Anbefalte innlegg

Jeg har en SE W880i, den skrur seg avogtil av når noen ringer eller jeg mottar SMS, eller bare når den vil.

Jeg har levert den inn på service 2 ganger allerede (med 1 ukes mellomrom), men ikke blitt noe bedre. Er det ETTER tredje gangen jeg har krav på ny hvis den fortsatt ikke virker? Eller er et nå? Siden den ikke virker etter to ganger på service?

Mvh Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du har krav til heving av kjøp ved tredjegangsfeil. Husk at det må være samme feil alle tre gangene. MEN; En teknikker må undersøke mobilen den tredje gangen for å verifisere at det faktisk er en feil. Holder ikke at du sier det. Når serviceverkstedet har sjekket og funnet feilen for tredje gang, vil du kunne heve kjøpet i butikken der du kjøpte telefonen

Lenke til kommentar

Har ikke noe med at det skal være samme feil 3 ganger! ALDRI hørt om det!

Uansett så får du ny om det er feil alle 3 gangene.

Om den er fukt skadet må du kjøpe ny telefon.

Har erfaring med dette og har en kompis som jobber hos elkjøp! :)

Takk for meg!

Lenke til kommentar

Det skal være samme feil alle tre gangene. Om elkjøp velger å omlevere om de tre feilene ikke er identiske er ikke det lovpålagt men en service de yter utover hva de er pliktig til å gjøre.

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

lovdata.no

Lenke til kommentar
Det skal være samme feil alle tre gangene. Om elkjøp velger å omlevere om de tre feilene ikke er identiske er ikke det lovpålagt men en service de yter utover hva de er pliktig til å gjøre.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

lovdata.no

Forøvrig er ikke selgers rett til to avhjelpsforsøk absolutt heller.

Lenke til kommentar

lovdata.no

Oja :)

Men dette var menigen om hva elkjøp gjør!

Hvilke lover som er shjiter jeg i :) SÅlenge jeg fikk ny telefon av sony når min telefon var fucka 3 times! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...