flindla Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg har et canon 400D. Har tidligere fått gode tips angående 35L 1.4. Vurderer å kjøpe denne som ei linse som kan gi bedre bilder under mørke forhold enn min nåværende 17-40L. Men ingen av disse er jo noen vidvinkellinser egentlig, hvertfall ikke på mitt crop-kamera. Er mye i naturen og tar bilder der. Tenker derfor på om vidvinkel kunne være tingen. Finnes det gode vidvinkellinser som også kan brukes på litt mørke forhold? canons 10-20 (22?) er vel ikke av de mest lyssterke, så jeg kan vel ikke bruke den om kvelden? Eller kan jeg det hvis jeg har stativ? Lurer på om det er like god ide å kjøpe flere fastobjektiver som er lyssterke enn dyre zoom-objektiver? Håper dere har noen erfaringer og tips:) Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Så lenge du har crop-kamera, og tenker først og fremst på landskapsbilder- så vil canon 10-20mm EF-s sammen med et skikkelig stativ være det opplagte i mine øyne. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Evnt. liknende fra Tamron og/eller Sigma.. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Eller fra Tokina. Det er veldig dårlig utvalg på fastobjektiver i vidvinkelområdet til crop-kamera. Så zoom er vel alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå