Shoxx Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ønsker og kjøpe meg en ny system disk,da den gamle har begynt og lage noen rare lyder + at den plutselig henger seg opp.. Dette er en 250gb WD sata disk.. Denne gangen ønsker jeg en god disk som yter bra,men er usikker på om raptor diskene er verdt pengene ytelses messig. Merker man stor forskjell? Hvilken disk skal jeg kjøpe meg? Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 En raptor kan være grei å ha til os disk og spill osv. Men om du pleier å lagre mye film og musikk og sånt bør du ha en ekstra disk til det, den er for dyr til å brukes kun til det. Enten gå for en raptor+500gb løsing, om du har cash, eller kjøp deg en 750gb disk i stede, de nye western diskene er bra. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg har både Raptor 150 og Hitachi Deskstar 7K1000. Jeg kan si deg at Raptor er ikke verdt pengene. Merker MINIMAL med forskjell mellom disse diskene, nesten ingenting egentlig. Men Hitachi Deskstar 7K1000 kan jeg anbefale deg! Lenke til kommentar
haalo Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ja, ytelsesforskjellen er ikke stor. Ville satset på en disk med store plater (250 GB), da får du både ytelse og stor plass. Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg har nok plass til andre ting en OS da.så det er ikke problemet. Tenkte bare at om jeg bytta ut den defekte 250gb disken med en WD raptor f.eks,så hadde jeg fått endel ytelses forbedringer av dette. Prisen er jo temmelig drøy da for 150 gb så synes det er rart at de ikke gir noe ytelse. Meen er mye jeg ikke skjønner i denne data verdenen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Raptor vil nok være raskere enn din gamle 250GB disk ja. Raptor 150 er en god disk, ingen tvil om det. Men du får vurdere om den er verdt pengene. Lenke til kommentar
smy Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) har 2 stykker her raid i 0 bra disker , kjekt med søktid på 6-7ms spør du meg flott os disk men ikke stort mer enn det ,bråker vell mye Endret 27. desember 2007 av smy Lenke til kommentar
gigax Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Du kan kjøpe et bare billigere disker og sette i raid 0, da? Eller kanskje to raptordisker i raid 0? Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) vel, du for jo skryterettigheter, kompisen min som måtte absolutt ha den fordi den er på 10 000rpm . Endret 28. desember 2007 av xninja92 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Men i tester så er det jo minimal ytelsesforskjell mellom 1TB diskene og Raptor. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Kjøp heller en 750-1TB stor disk med 32 MB, de yter like bra eller bedre enn raptorer på sustained read/write pga høy tetthet. Bråker mindre og (alle unntatt Hitachi som er nesten like ille som raptor). Anbefaler SpinPoint F1 fra Samsung. Endret 28. desember 2007 av tommyms Lenke til kommentar
KimT Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Forskjellen mellom raptor og vanlige disker merker jeg når jeg laster spill f.eks online-brettbytte og selvfølgelig ved formatering\installasjon. Om du kjører raptorer i raid0 så er det faktisk STOR forskjell fra en vanlig singeldisk. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Her er det søketiden som er mye bedre, ikke nødvendigvis overføringshastigheten. Dvs.. overfører du en stor fil, så vil den muligens ikke bli noe raskere.. Jobber du derimot med masse små filer, eller flere bruker disken for å hente ut småfiler samtidig, så har det absolutt noe for seg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har selv en raptor x til os disk, er rask den, men støyer endel i forhold til F1 750GB disken. Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Har foreløpig satt mine 2 Seagate Barracuda Sata disker i Raid 0,og må si jeg ble temmelig overrasket over hvor bra dette gikk,så mulig jeg kjøper 2 500gb disker eller enda bedre 2 raptor disker.. Endret 31. desember 2007 av Shoxx Lenke til kommentar
smy Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 hm point med å tenk på en raptor er vel søktiden. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Spørs jo hva du skal bruke disken til...Som system disk er Raptor bra. På ren overføringshastighet finnes det bedre og billigere alternativer. Har selv en 74Gb Raptor og liker at det er 5 års garanti på den. Lenke til kommentar
Pondus81 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Jeg kjøpte en 74 GB raptor ved nybygg av PC og jeg må si meg meget godt fornøyd. Seagate Barracuda på 7200 rpm lastet ikke windows på langt nær like fort og spill starter meget raskt. Merker også forskjell fra kompiser sine 7200 disker at brettbytter i onlinespill går mye raskere hos meg enn hos de. Jeg er klar inne på brettet før de i det hele tatt har loadet ferdig. Bruker den gamle 120GB Seagaten som lagringsplass i tillegg til raptoren. Nå bruker jeg bare PCn til spill så jeg trenger ikke veldig mye plass så for meg var det verdt de ekstra kronene jeg betalte for den. Den bråker noe, men jeg sitter med headsett når jeg bruker PCn så det plager ikke meg. Til surfing kan det nok bli irriterende.. Blir en avveiing i forhold til bruksområde om det er verdt det. En større harddisk med 32 MB cache kan være å foretrekke for en som flytter mye store filer som filmer og mp3er. Ganske merkbar forskjell spør du meg. Endret 31. desember 2007 av Pondus81 Lenke til kommentar
rolfmp Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Er det noen som vet hvordan en solid state disk klarer seg mot to raptor disker i raid 0? Det høres veldig lokkende ut med systemdisk uten bevegelige deler. Mens jeg skrev spørsmålet sa google meg at annandtech hadde undersøkt dette , med testresultater og greier (hvordan oversetter vi benchmarks?): Anandtech. Etter å ha sett litt på denne ønsker jeg meg en eller to ssd disker som systemdisk (og noen utvalgte spill) og to raptordisker i raid 0 som "arbeidsdisk" Må nok vente litt til de går ned i pris. Ville tro smertegrensen for meg er 32GB for 2-3000kr. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) På ren overføringshastighet finnes det bedre og billigere alternativer.Det samme gjelder søketid. EDIT: Jeg burde slutte å poste når jeg er overtrøtt; bestemte meg visst for å overse ordet "billigere" :/. Endret 31. desember 2007 av haalo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå