jugleren Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei! Jeg har hatt litt problemer med sms som eg har fått fra numrene 8501 og 8502, der det eneste sms-en inneholder, er "Meldingen kan ikke vises". Dette er svært frustrerende, for det har holdt på en stund, og jeg aner ikke hvilken melding som skulle blitt vist... Noen som har peiling, samme problem?? Mobilen dette har skjedd på, er en Nokia 1112. Håper på hjelp! HelgeB Lenke til kommentar
bluefire Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ring operatøren din Telenor 09000 og Netcom 05050 Forklar problemet, og da vil de ha mulighet til å si hvor meldingene er sendt i fra. Lenke til kommentar
breakerbeak Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 min konto ble belastet 1,0 kr på 18.12.2007 SMS Innholdstjenester 8501 men det er feil. noe rart bak det hele? Lenke til kommentar
georgios Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 min konto ble belastet 1,0 kr på 18.12.2007 SMS Innholdstjenester 8501 men det er feil. noe rart bak det hele? Det er nok ikke en innholdstjeneste, tipper du har NetCom og at noen ha forsøkt og sendt deg en MMS, dette har da feilet. Om det er det som er casen skal du ikke bli belastet. Kontakt kundesenteret du. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Bump: Noen som har funnet ute av det? Melding fra 8501, der det står: meldingen kan ikke vises. Har en mistanke om at noen prøver å sende meg en mms, men har en gammel mobil som ikke kan motta dem. Lenke til kommentar
Panasony Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg fikk disse meldingene en stund. Chess kundeservice fikk slutt på det etter en kjapp telefon. Det hadde noe med MMS å gjøre.. Lenke til kommentar
NorwegianFarmer Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Får også slike meldinger på min nokia 1616. Begynte å få de etter at jeg forsøkte å aktivere MMS tjeneste tror jeg, så det har nok noe med MMS å gjøre ja! Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Dette er nok MMS ja. Feilen oppstår stort sett når det forsøkes å levere en MMS til en tlf der det ikke virker eller i noen tilfeller der det er noe galt med MMS-tjenesten på abonnementet. Kontakt operatøren din så er det nok en sannsynligvis en enkel fiks. Nokia 1112 kan ikke motta MMS så er er det nok førstnevnte tilfelle. Om du har Chess så kan du sende meg en PM med nummeret ditt så kan jeg sannsynligvis fikse det på et par minutter. I 99% av tilfellene så er det bare til å fjerne MMS-tjenesten slik at systemet ikke forsøker å levere den i det hele tatt. Da får du heller en SMS om at det og det nummeret har sendt deg en MMS som kan leses på nett (litt avhengig av operatør). Det skal egentlig automatisk detekteres at telefonen ikke er kompatibel (via en push-melding som sendes ut før selve MMS-en), men det hender at denne ikke fungerer helt som den skal. Lenke til kommentar
Trolololo Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Dette er en gammel tråd, men jeg prøver lykken her, fremfor å starte en ny. ...jeg får også meldinger fra 8501/8502, og snakket nettopp med Netcom i forbindelse med dette. Han svarte, som det også antydes her, at det skyldes MMS som ikke kan vises, men jeg synes det høres ganske merkelig ut at jeg går fra å knapt få MMS overhodet til plutselig å få det flere ganger i uken rett etter å ha kjøpt ny mobil og nytt SIM-kort (dog med samme nummer). Er det andre forslag til hva problemet kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Er det andre forslag til hva problemet kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre med det? Det er ingenting å tenke på, da det ikke er noen andre forklaringer. Grunnen til at du ikke har fått disse meldingene tidligere kan være i forbindelse med telefonkjøpet, dersom du kjøpte den med abonnement, eller i forbindelse med at du byttet SIM-kort. Alle standard tilleggstjenester, deriblant MMS, vil da bli slettet og lagt til på nytt på abonnementet ditt. Om det ikke gjøres automatisk så vil det trolig gjøres manuelt av en kundebehandler, som har lagt merke til at du mangler en standard gratis tilleggstjeneste på ditt abonnementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå