Gå til innhold

Får ikke platespiller til å virke.

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Kjøpte ny platespiller nå til jul, siden den gamle var litt vel... sliten. Så vi kjøpte en spiller som skulle kunne kobles rett på ett vanlig annlegg, så lenge det hadde phono/jack inngang. (Innebygget RIAA forsterker) Når vi skulle prøve den, fikk vi ikke mye lyd. Den innbygde forsterkeren stod på, men ingen lyd. Så jeg prøvde å koble den på mitt eget mixebord, som også hadde en RIAA forsterker innebygd. Når begge "forsterkerene" var i bruk, ble det lyd, men det skurret. Skrudde jeg av en av de, ble det ikke noe lyd i det hele tatt.

Nå har jeg prøvd å koble platespilleren på flere forskjellige høytalere, men det blir lite med lyd. Noen som har en idé om hva som kan være galt? :)

mrbjoern :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sikkert vet så har platespillere alltid har gitt et lavere signalstyrke ut enn en andre enheter som kasettspiller og cd-spiller. Det er derfor mange forsterkere har en egen inngang for platespillere med lavere motstand slik at signalet ikke blir drept på tur inn i forsterkeren.

Hvis du bruker en inngang beregnet for kasett eller CD-spiller så vil du måtte forsterke signalet mye mer noe som igjen medfører at du forsterker støyen fra vekselretteren mer og lyden blir ikke brukbar.

Hvis dette oppsettet er det samme som det var med den gamle platespilleren så har enten den gamle platespilleren forsterket signalene mer eller så er den nye platespilleren defekt.

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...