amunds Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei. Jeg har kjøpt et ASUS P5N-E SLI 680i sammen med 2gb Corsair Twin2x 6400 DDR2 Ram. Når disse er satt opp i Dual Channel, så henger maskinen seg fort, og når som helst. Med bare en brikke i bruk (har prøvd begge, så er ikke en av brikkene som er ødelagt) så ser det ut til å fungere helt fint. Hvordan løser jeg dette ? mvh Amund Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Minnebrikkene dine står ikke i QVL-en til Asus, og det er da ingen garanti for at de vil funke. Jeg har imidlertid opplevd at dette lett kan fikses ved å sette dimmspenningen (i BIOS til f eks 2.1 volt, noe som burde være innenfor en trygg grense for DDR2. Sett markert til 2.1 volt. Endret 27. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Å sette opp volten er en god ide, men du bør også absolutt starte opp med en brikke og oppdatere bios. Og P5N-E SLI er basert på 650i - ikke 680i Endret 27. desember 2007 av PerUlv2 Lenke til kommentar
amunds Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Å sette opp volten er en god ide, men du bør også absolutt starte opp med en brikke og oppdatere bios. Og P5N-E SLI er basert på 650i - ikke 680i jepp... 650.. :-) skrev bare feil... bios har jeg prøvd de tre nyeste versjonene som støtter prossessoren... og det hjalp ikke... :-( men kan jo prøve med volten... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Last ned. http://www.ultimatebootcd.com/ Så sett korrekt spenning og timings til minnet i bios. Skal se sånn ut. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Memory Voltage:2.0v NB Core Voltage: 1.4v tCL (CAS Latency 5) tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO CPU Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled LDT Spread Spectrum: Disabled CPU Internal Thermal Control: Disabled Limit CPUID MaxVal: Disabled Enhanced C1 (C1E): Disabled Execute Disable Bit: Disabled Virtualization Technology: Disabled Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled LDT Frequency: 5x PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100 SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200 Da booter du ubcd og velger memtest86+ 1.70 Ved mange feil stop og test 1 og 1 brikke. Ved feil i test 5 øk spenning til 2.1v Diss brikkene skal gå på 800mzh cas5 1.9v(så 2.0v skal være nok) Kan gått gå ned til 1.9v og teste viss ikke feil. Eller prøvd cas4 på 2.0-2.1v. Endret 27. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå