Gå til innhold

Hjelp, spille over nett...?

Krogerf

Anbefalte innlegg

Hei, fikk meg PS3 i julegave og spillet PES 08, men så skal jeg spille over nett med en kompis og får følgende melding opp:

Unable to connect to server for network connection test.

The server may be too busy, down for maintenance or a

firewall or router may be restricting access.

Har lastet ned spill så nettverket skal jo fungere... :dontgetit:

Hva skal jeg gjøre??

Please hjelp meg!

ps. har prøvd å koble meg opp på naboens trådløse nettverk og dette funker heller ikke!(har kabel inn selv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! JA det er jo enten at serverene er nede for vedlikehold, ellers så blokkerer brannmuren din deg tilgang til nettverket. Men kommer du deg på nettet ellers? Den feilmeldinga gir deg jo nesten all informasjonen du trenger? Jeg hadde ingen problem å komme på nettet med min ps3. Har dere et veldig sikkert nettverk? I så fall burde du jo sjekke brannmuren og routeren?

Endret av tosk422
Lenke til kommentar
Hei! JA det er jo enten at serverene er nede for vedlikehold, ellers så blokkerer brannmuren din deg tilgang til nettverket. Men kommer du deg på nettet ellers? Den feilmeldinga gir deg jo nesten all informasjonen du trenger? Jeg hadde ingen problem å komme på nettet med min ps3. Har dere et veldig sikkert nettverk? I så fall burde du jo sjekke brannmuren og routeren?

Brannmuren på PC-en? eller på ps3'n?

hvordan kommer jeg meg inn på routeren? mangler brukernavn og passord...

Lenke til kommentar

Dette fant jeg hos nettselskapet mitt:

Har du ADSL fra Monet? Da kan du være mer beskyttet enn du tror..

Alle DSL-modem fra Monet har innebygd router funksjon i seg. Det gjør at maskinen din er ikke direkte i kontakt med Internett*. Dermed er du også beskyttet mot de fleste Internett-ormer som er i omløp.

Routeren er den som synes fra utsiden, og dermed kan ikke omverdenen se din maskin. Derfor er det routeren som tar støyten når f.eks. en orm prøver å trenge seg inn på din maskin. Den stanser ormen eller hackeren.

Routeren vil også ta støyten når det er virus som prøver å koble seg til spesifikke porter på maskinen din. Windows har en del tjenester som gjør at operativsystemet i seg selv kan være utsatt for en viss fare.

Dette gjør også at de fleste brannmurer som installeres på pc egentlig ikke får noen funksjon, siden routeren allerede ligger i front.

* Dette såfremt du ikke spesifikt har bedt oss om å gjøre endringer på ditt modem.

da må jeg vel snakke med dem :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei igjenn. Ehh regner sterkt med at det ikke er brannmur på ps3. Men skjekk om du har alle dine nettverksinnstillinger i orden. Men kommer du i det hele tatt på nett? På pcen mener jeg at man kan bestemme hvem og hva som skal komme på nett. Du må bare ehh.. Vanskelig å forklare men du må gi ps3en din adgang til nette.Forskjellig fra router til router

Lenke til kommentar
Du må åpne portene slik at din ps3 kan få tilgang. som du sier ovenfor at routeren beskytter pcen din for hackere osv osv.. Det er derfor din ps3 ikke får adgang til nettet siden rounteren nekter den :ph34r:

Ok Tusen takk for raskt SVAR!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...