Gå til innhold

NIKON D40, med en grei leinse?, holder dette?


Anbefalte innlegg

Ellers kan jeg nevne at D40 har et bedre grep enn 350D/400D, og at D40 + 18-70 som et kit gir deg bedre bilder rett ut av kamera enn 350D/400D kit med 18-55.

 

(18-70 koster 2300 kroner nytt nå, kosta borti 3000 kroner før. 18-55 til canon koster 700(?) kroner. Litt annen kvalitet. 18-70'en er F3.5-4.5 mot F3.5-5.6 på 18-55)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter mitt syn så er den innebygde blitsen noe en bør holde seg unna (så langt det er mulig). Nå gjelder ikke dette bare D40, men alle kameraer. Den er selvfølgelig ikke noe dårligere en hva du finner på kompaktkameraer ol, men når du har et slikt fantastisk verktøy så er det synd å ødelegge bildene med denne blitsen.. Hvis du ser for deg mye bilder med blits så kan du sette en ny blits ønskelista med en gang.

Selvfølgelig min personlige mening, og det kan hende du er fornøyd med hva blitsen gir deg..

 

 

Ok! Klarer meg uten ekstra blits foreløpig tror jeg! Så var det dette med ogjektiv! Den pakken fra Japan Photo ser grei ut! Noen andre som har noen andre linser og anbefale?

Lenke til kommentar
Ellers kan jeg nevne at D40 har et bedre grep enn 350D/400D, og at D40 + 18-70 som et kit gir deg bedre bilder rett ut av kamera enn 350D/400D kit med 18-55.

 

(18-70 koster 2300 kroner nytt nå, kosta borti 3000 kroner før. 18-55 til canon koster 700(?) kroner. Litt annen kvalitet. 18-70'en er F3.5-4.5 mot F3.5-5.6 på 18-55)

 

 

Så du mener dt holder med denne ''pakken''?

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...f3-5-4-5-if-ed/

Lenke til kommentar

18-70mm linsa er nok en smule bedre, men her får du jo masse zoom, noe som kan ha sine fordeler det også. Gir i alle fall mulighet til å ta litt andre bilder. Dersom du er hely nybegynner så tror jeg ikke du kommer til å merke svakhetene så veldig godt uansett. Så dersom du ikke finner kit med 18-70, går for 18-135mm-kitet. Du kommer helt sikkert ikke til å angre.

 

Etterhvert kan du jo eventuelt supplere med AF-D 50mm F/1.8, som er en knallgod linse til en billig pris. Men det forutsetter jo at du gidder å fokusere mauellt.

Lenke til kommentar
18-70mm linsa er nok en smule bedre, men her får du jo masse zoom, noe som kan ha sine fordeler det også. Gir i alle fall mulighet til å ta litt andre bilder. Dersom du er hely nybegynner så tror jeg ikke du kommer til å merke svakhetene så veldig godt uansett. Så dersom du ikke finner kit med 18-70, går for 18-135mm-kitet. Du kommer helt sikkert ikke til å angre.

 

Etterhvert kan du jo eventuelt supplere med AF-D 50mm F/1.8, som er en knallgod linse til en billig pris. Men det forutsetter jo at du gidder å fokusere mauellt.

 

 

Ja, kanksje det! Nå vet jo ikke jeg helt hvor ''god'' jeg er/blir til og fokusere! Men det hadde vært greit med Autofokus ja! Men hva syntes du om en Canon EOS 350D med en passe grei linse da? men vet ikke helt hvilken! Vurderer kanskje og kjøpe breukt.. Hva syntes dere om det da?

Lenke til kommentar
Tror faktisk du får mer ut av D40+18-135 enn 350D med 18-55 kit...

Det er hevet over enhver tvil. Tror neppe det finnes et eneste medlem av Akam som vil protestere på at den kombinasjonen tar bedre bilder enn ethvert Canon-kit i entrylevel-klassen. Hvis jeg tar feil så blir jeg forundret over at noen kan protestere på det.

Lenke til kommentar
Det er hevet over enhver tvil. Tror neppe det finnes et eneste medlem av Akam som vil protestere på at den kombinasjonen tar bedre bilder enn ethvert Canon-kit i entrylevel-klassen. Hvis jeg tar feil så blir jeg forundret over at noen kan protestere på det.
Jeg har ikke sett sammenlikninger med 400D og 18-55IS, det er i så fall det Canon-kitet som kan matche. Koster litt mer da, 5999 er vel det rimeligste jeg har sett det til. Kjøper du de løst, får du vel 350D med 18-55IS til omtrent 5000.
Lenke til kommentar
Det er hevet over enhver tvil. Tror neppe det finnes et eneste medlem av Akam som vil protestere på at den kombinasjonen tar bedre bilder enn ethvert Canon-kit i entrylevel-klassen. Hvis jeg tar feil så blir jeg forundret over at noen kan protestere på det.
Jeg har ikke sett sammenlikninger med 400D og 18-55IS, det er i så fall det Canon-kitet som kan matche. Koster litt mer da, 5999 er vel det rimeligste jeg har sett det til. Kjøper du de løst, får du vel 350D med 18-55IS til omtrent 5000.

I farten så glemte jeg det alternativet. Ut fra det jeg har lest på photozone.de så tror jeg faktisk den nye kitzoomen til Canon faktisk er skarpere enn 18-70. Makan til MTF-målinger har jeg aldri sett på en billigzoom. Endelig har Canon fått neven ut av det unevnelige mørke hulrommet på kroppen. Det var sannelig på tide at de lyttet til folkemeningen om kitobjektivet deres. Håper de faser ut den gamle så fort som mulig, så vil sammenligningene av kit'ene få en helt annen tone. Vurderer man Canon bør man kanskje satse på nettopp 350D + en 18-55 IS, selv om et betyr at man får et objektiv som man aldri kommer til å bruke i pakken. Innen et år kan det hende at vi vil oppleve at Canon leverer de mest attraktive kit'ene mht bildekvalitet for pengene. Som Canon-bruker så gleder det selvfølgelig meg. Da kan jeg endelig anbefale kit fra mitt eget merke uten et snev av dårlig samvittighet :thumbup:

Lenke til kommentar
Innen et år kan det hende at vi vil oppleve at Canon leverer de mest attraktive kit'ene mht bildekvalitet for pengene.
I hvert fall skarphet. 18-55IS yter ikke dårlig på andre områder, men har nokså mye vignettering og fortegning fremdeles. CA er godt kontrollert til å være billigzoom, men ikke best heller. Byggekvaliteten er ikke gjort et fnugg med så vidt jeg har skjønt (siden du sammenliknet med Nikon 18-70 ;o).
Lenke til kommentar
Innen et år kan det hende at vi vil oppleve at Canon leverer de mest attraktive kit'ene mht bildekvalitet for pengene.
I hvert fall skarphet. 18-55IS yter ikke dårlig på andre områder, men har nokså mye vignettering og fortegning fremdeles. CA er godt kontrollert til å være billigzoom, men ikke best heller. Byggekvaliteten er ikke gjort et fnugg med så vidt jeg har skjønt (siden du sammenliknet med Nikon 18-70 ;o).

Hvis til en eneste kitzoom som ikke lider av alvorlig fortegning, så blir jeg overrasket. Vår tids beste kitzoom fra Nikon er jo en versting på det området. En annen sak er at Canon også har gitt blenderen flere lameller, for at den skal ha finere bokeh. Ikke verst for Canon å faktisk legge så mye omtanke i et billig objektiv.

Lenke til kommentar
Hvis til en eneste kitzoom som ikke lider av alvorlig fortegning, så blir jeg overrasket.
Slutter ikke å overraske;o)

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/ol..._2835/index.htm

 

Den er ikke fri for fortegning, men er ikke alvorlig plaget heller. Dog i en annen prisklasse enn de tidligere diskuterte, men dog en kit-zoom (til E-3).

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...