V-by Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Anmeldelser og rettssaker? Det ville unødig handikappe politikere, fordi de ikke bare ikke kunne lyve, men de ville være nødt til å være meget forsiktige selv når de har rimelig grunn til å tro at de vil lykkes, på grunn av de alvorlige konsekvensene av å feile å leve opp til forventningene. Det er slett ikke alle storslåtte planer som går i vasken fordi de var bygd på løgner og bedrag. Mange ganger har folk urealistiske forventninger, politikerne klarer ikke å se objektivt på saken selv om de ønsker det, ny informasjon som ingen rimelig kunne tatt med i beregningen dukker opp underveis, og det skjer uventede ting. For ikke å snakke om de praktiske problemene med å få politikere til å inngå en juridisk bindende avtale med folket hver gang de lover noe. Derimot kunne det vært hyggelig om de aller mest skråsikre puttet noe på bordet som innsats når de lovet gull og grønne skoger. Å gå av, om ikke annet. Politikerne kan gjøre det så enkelt å si at de skal gjøre sitt beste for å få det gjennomført Lenke til kommentar
reverto Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det er når jeg leser enkelte av innleggene i denne tråden jeg kommer på George Burns sitt sitat "... too bad that all the people who really know how to run the country are busy driving taxi cabs and cutting hair". Men også Alan Coren sin "... democracy consists of choosing your dictators, after they've told you what it is you want to hear" og Winston Churchill sin "... no one pretends that democracy is perfect or all wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of Government except all those other forms that have been tried from time to time" ringer en bjelle. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Politikerne kan gjøre det så enkelt å si at de skal gjøre sitt beste for å få det gjennomført Det gjør de da også, noen av dem. Noen er dårligere på det enn andre, selvfølgelig. Men jeg har en snikende følelse av at de (dessverre) tjener på det. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Politikerne kan gjøre det så enkelt å si at de skal gjøre sitt beste for å få det gjennomført Det gjør de da også, noen av dem. Noen er dårligere på det enn andre, selvfølgelig. Men jeg har en snikende følelse av at de (dessverre) tjener på det. Ja det er noen som gjør det. Men det er ikke de jeg prater om. Jeg prater om alle løftene "Jeg lover" som har blitt gitt, men ikke holdt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå