ketilgd Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Lurte på om noen av dere vet om minnet mitt er CL2 eller 2.5. Kjøpte det i mars sist år. APACER Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100, 256MB PC-266. Ser i biosen at det står på CL2, men mener at det var en kamerat av meg som stilte inn dette. Hvis minnemodulen min er CL2.5 er det farlig å kjøre den på 2.0? Hvis ikke noen vet dette , så skal jeg unansett snart fikle litt i kabinettet og finner vel ut svaret da, men hvis noen vet det slipper jeg jo å løsne på ram-en for å se på den. PS:Jeg tenker på oppgrader pc-en min med mer ram. Hvilken ram modul bør jeg kjøpe( fra Psdata)(enten 256 eller en 512 MB) ?. Hovedkortet mitt er et via KT266A Pro RU. Det som ligger i hodet med tanke på oppgradering er at jeg om en stund( ~1år) skal komponere meg en ny pc(helt ny), der jeg tar den ram-modulen som jeg tenker på å kjøpe nå over i den nye pc-en. Hva bør jeg kjøpe og hvordan bør innstillingene i bios stå? Takker for alle som gidder å hjelpe meg! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Det er ufarlig å kjøre cl2.5-minne på cl2 - du vil kun merke ustabilitet i OS'et hvis det feiler. Høy temp-økning ved volt-overklokking er spesielt farlig, men er du usikker senk alarm-temp i Bios. Varsler da med høy pipetone. Gode "ram-råd" er vanskelig i.o.m. at prisene svinger kraftig, men behovet ser du over tid/bruk ( tipset er 512 mb pc3200 ) - følg med i prisguiden :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå