Gå til innhold

Ny tlf i julegave, feil språk

zipuz

Anbefalte innlegg

Hei og god jul!

I år endte jeg opp med å kjøpe en mobiltelefon til min mor, etter mye klaging på den hun hadde. Så jeg kjøpte en SE z320i, saken er at jeg kjøpte den i sverige. Så når vi starta mobilen kunne man bare velge mellom svensk, finsk og engelsk som språk. Det jeg da lurer på er om jeg på noen måte kan endre dette med en update, eller om jeg må sende den inn noe sted for å flashe den?

Mvh Kristian

Endret av zipuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og god jul!

I år endte jeg opp med å kjøpe en mobiltelefon til min mor, etter mye klaging på den hun hadde. Så jeg kjøpte en SE z320i, saken er at jeg kjøpte den i sverige. Så når vi starta mobilen kunne man bare velge mellom svensk, finsk og engelsk som språk. Det jeg da lurer på er om jeg på noen måte kan endre dette med en update, eller om jeg må sende den inn noe sted for å flashe den?

Mvh Kristian

Synes det var rart at den ikke hadde norsk. Regnet med at SE installerte Nordic språkpakke (svensk, finsk, norsk, dansk, islandsk og engelsk) på telefoner til nordiske land.

Kanskje en mobilbutikk kan oppgradere for deg, slik at du slipper å sende den fra deg i ukevis. Men det som kan være litt kinkig er dersom man først må flashe mobilen til en annen språkutgave, og så oppgradere den.

Lenke til kommentar

En mobilbutikk kan ikke gjøre dette. Et verksted kan heller ikke, fordi de da mister lisensen til å utføre service på SE-telefoner.

Det er to løsninger på dette. Enten levere tilbake telefonen og kjøpe en ny i Norge, eller flashe den selv. Hvis du tar en titt på www.davinciteam.com så finner du mer info om dette.

PS: Årsaken til at det ikke går an å skifte språk er at SE vil hindre gråimport av varer.

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...