Gå til innhold

Gudene av Sci-Fi

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spielberg og george lucas? :roll:

Enig med deg, Star Trek er ganske bra men syns d er litt for mye av det samme... Liker litt bedre mer skikkelige visuelle effekter eller skikkelig manus...

Et mannskap som søker etter liv på planeter er ikke så spennende i lengden for meg...

Lenke til kommentar
Et mannskap som søker etter liv på planeter er ikke så spennende i lengden for meg...

det finnes da fler enn 1 Star Trek serie (og totalt 10 filmer)

TOS: orginale serien (1966-1969) lete etter liv osv

TNG: (1987-1994) ganske lik TOS bare med bedre effekter og bedre skuspillere

DS9: (1993-1999) denne gang var det en historie som gikk over 7 sesonger .. balnt annet noen fantastiske Kamp scener i rommet .. hvor tusner av skip angriper hverandre .. se på krigs klippene her (første gang Star Trek brukte CGI)

VOY: (1995-2001) enda en Lang historie og hva noen mener var begynelsen på slutten av Star Trek .. (90% av alle scenene med skip var CGI(eller.no))

ENT: (2001-?) Nyeste serien .. denne gang med Jolene Blalock ... Nyyydelig!! .... (men ellers lam serie.. 100% CGI .. trur jeg?)

mye å velge mellom .. DS9 er min favoritt! den har mer en mare handling .. den har action! .. noen alle de andre mangler litt..

Lenke til kommentar

det finnes da fler enn 1 Star Trek serie (og totalt 10 filmer)

TOS: orginale serien (1966-1969) lete etter liv osv

TNG: (1987-1994) ganske lik TOS bare med bedre effekter og bedre skuspillere

DS9: (1993-1999) denne gang var det en historie som gikk over 7 sesonger .. balnt annet noen fantastiske Kamp scener i rommet .. hvor tusner av skip angriper hverandre .. se på krigs klippene her (første gang Star Trek brukte CGI)

VOY: (1995-2001) enda en Lang historie og hva noen mener var begynelsen på slutten av Star Trek .. (90% av alle scenene med skip var CGI(eller.no))

ENT: (2001-?) Nyeste serien .. denne gang med Jolene Blalock ... Nyyydelig!! .... (men ellers lam serie.. 100% CGI .. trur jeg?)

mye å velge mellom .. DS9 er min favoritt! den har mer en mare handling .. den har action! .. noen alle de andre mangler litt..

Du kan ikke seriøst mene at ds9 er den beste startrek serien, og at enterprise er lamt ?!?!?

Enterprise RULER, men fortsatt er TNG min favoritt. Men ds9 er litt boring, og voyager... don't get me started.

Ikke misforstå meg, ds9 og voyager er bra sci-fi, men sammenlignet med andre startrek serier er det ikke helt på topp :)

Lenke til kommentar

Hvorfor går drager og sånt u nder sci-fi da?

det går under Fantasy ...Hva faen har drager med SCI-FI!! å gjøre?

DS9 er best .. ENT er boring og fortjener ikke å bli kallt "Star Trek"

Rick Berman var smart ved å bare gi den navnet "Enterprise" og ikke "Star Trek: Enterprise"

DS9 har 2 utrolige kjedelige sesonger i begynelsen .. men det har jo TNG også .. det er først da The Dominion kommer inn i bildet det blir gøy ..

men det finnes folk som elsker DS9 allerede etter å ha sett sesong1 (utrolig ikke sant?) (Eks. Telcontar...)

Lenke til kommentar

Hvorfor går drager og sånt u nder sci-fi da?

det går under Fantasy ...Hva skitt har drager med SCI-FI!! å gjøre?

DS9 er best .. ENT er boring og fortjener ikke å bli kallt "Star Trek"

Rick Berman var smart ved å bare gi den navnet "Enterprise" og ikke "Star Trek: Enterprise"

DS9 har 2 utrolige kjedelige sesonger i begynelsen .. men det har jo TNG også .. det er først da The Dominion kommer inn i bildet det blir gøy ..

men det finnes folk som elsker DS9 allerede etter å ha sett sesong1 (utrolig ikke sant?) (Eks. Telcontar...)

Jeg har bare lest et sted at dragesaker var science-fiction. Hva er definisjonen på sci-fi da?

Lenke til kommentar
Jeg ber ikke om hint, jeg ber om svar på hvorfor drager er science-fiction.

fordi det er Fantasy (drager er ikke noe med "Science" å gjøre .. det er FANTASI! altså "Fantasy")

PS: IMDB sier at TTT er Fantasy

de sier også at Dungeons & Dragons er fantasy og ikke Sci-Fi .. den filmen handler bare om drager ..

men Reign of Fire som også handler om drager er både Fantasy og Sci-Fi .. Sci-Fi delen er fordi det er i "vår tid" .. og dragen drar med seg fantasy ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...