Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Her i verden finnes det manger guder av Sci-Fi .. den jeg uten tvil synes er den største guden av Sci-Fi er .... Gene Roddenberry ... skaperen av Star Trek ..... men hvem synes du er en Gud av Sci-Fi ? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Spielberg og george lucas? Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du kan glemme Lucas. Han har jo stjålet alle sine ideer fra 20 og 30 tallets sci-fi forfattere. Jules Verne var jo en sci-fi i sin tid. Glemte den ultimate: Douglas Adams Hvordan kunne jeg glemme Adams..... :x Lenke til kommentar
icer Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Spielberg og george lucas? Enig med deg, Star Trek er ganske bra men syns d er litt for mye av det samme... Liker litt bedre mer skikkelige visuelle effekter eller skikkelig manus... Et mannskap som søker etter liv på planeter er ikke så spennende i lengden for meg... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Et mannskap som søker etter liv på planeter er ikke så spennende i lengden for meg... det finnes da fler enn 1 Star Trek serie (og totalt 10 filmer) TOS: orginale serien (1966-1969) lete etter liv osv TNG: (1987-1994) ganske lik TOS bare med bedre effekter og bedre skuspillere DS9: (1993-1999) denne gang var det en historie som gikk over 7 sesonger .. balnt annet noen fantastiske Kamp scener i rommet .. hvor tusner av skip angriper hverandre .. se på krigs klippene her (første gang Star Trek brukte CGI) VOY: (1995-2001) enda en Lang historie og hva noen mener var begynelsen på slutten av Star Trek .. (90% av alle scenene med skip var CGI(eller.no)) ENT: (2001-?) Nyeste serien .. denne gang med Jolene Blalock ... Nyyydelig!! .... (men ellers lam serie.. 100% CGI .. trur jeg?) mye å velge mellom .. DS9 er min favoritt! den har mer en mare handling .. den har action! .. noen alle de andre mangler litt.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 MErkelig nok så har jeg aldri sett star trek før... Kansje på tide å begyne? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 MErkelig nok så har jeg aldri sett star trek før...Kansje på tide å begyne? vel 2 mars begyner Star Trek: Voyager på Tv2... kom igjen da folken ... hvem er din Sci-Fi gud??!! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Peter Jackson? Eller Tolkien om du vil. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Peter Jackson? Eller Tolkien om du vil. Er ikke sci-fi, er fantasy. tror ikke det er det samme Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Oi, utrolig raskt reply. Det går også under kategorien sci-fi, egentlig jo. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Oi, utrolig raskt reply. Det går også under kategorien sci-fi, egentlig jo. nope fantasy ... ... men de 2 kategoriene er veldig tett knyttet sammen .. men svaret godtas ikke!.. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 det finnes da fler enn 1 Star Trek serie (og totalt 10 filmer) TOS: orginale serien (1966-1969) lete etter liv osv TNG: (1987-1994) ganske lik TOS bare med bedre effekter og bedre skuspillere DS9: (1993-1999) denne gang var det en historie som gikk over 7 sesonger .. balnt annet noen fantastiske Kamp scener i rommet .. hvor tusner av skip angriper hverandre .. se på krigs klippene her (første gang Star Trek brukte CGI) VOY: (1995-2001) enda en Lang historie og hva noen mener var begynelsen på slutten av Star Trek .. (90% av alle scenene med skip var CGI(eller.no)) ENT: (2001-?) Nyeste serien .. denne gang med Jolene Blalock ... Nyyydelig!! .... (men ellers lam serie.. 100% CGI .. trur jeg?) mye å velge mellom .. DS9 er min favoritt! den har mer en mare handling .. den har action! .. noen alle de andre mangler litt.. Du kan ikke seriøst mene at ds9 er den beste startrek serien, og at enterprise er lamt ?!?!? Enterprise RULER, men fortsatt er TNG min favoritt. Men ds9 er litt boring, og voyager... don't get me started. Ikke misforstå meg, ds9 og voyager er bra sci-fi, men sammenlignet med andre startrek serier er det ikke helt på topp Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Oi, utrolig raskt reply. Det går også under kategorien sci-fi, egentlig jo. nope fantasy ... ... men de 2 kategoriene er veldig tett knyttet sammen .. men svaret godtas ikke!.. Hvorfor går drager og sånt u nder sci-fi da? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Hvorfor går drager og sånt u nder sci-fi da? det går under Fantasy ...Hva faen har drager med SCI-FI!! å gjøre? DS9 er best .. ENT er boring og fortjener ikke å bli kallt "Star Trek" Rick Berman var smart ved å bare gi den navnet "Enterprise" og ikke "Star Trek: Enterprise" DS9 har 2 utrolige kjedelige sesonger i begynelsen .. men det har jo TNG også .. det er først da The Dominion kommer inn i bildet det blir gøy .. men det finnes folk som elsker DS9 allerede etter å ha sett sesong1 (utrolig ikke sant?) (Eks. Telcontar...) Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hvorfor går drager og sånt u nder sci-fi da? det går under Fantasy ...Hva skitt har drager med SCI-FI!! å gjøre? DS9 er best .. ENT er boring og fortjener ikke å bli kallt "Star Trek" Rick Berman var smart ved å bare gi den navnet "Enterprise" og ikke "Star Trek: Enterprise" DS9 har 2 utrolige kjedelige sesonger i begynelsen .. men det har jo TNG også .. det er først da The Dominion kommer inn i bildet det blir gøy .. men det finnes folk som elsker DS9 allerede etter å ha sett sesong1 (utrolig ikke sant?) (Eks. Telcontar...) Jeg har bare lest et sted at dragesaker var science-fiction. Hva er definisjonen på sci-fi da? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Sci-Fi står for Science Fiction .. er vel ett hint Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg ber ikke om hint, jeg ber om svar på hvorfor drager er science-fiction. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg ber ikke om hint, jeg ber om svar på hvorfor drager er science-fiction. fordi det er Fantasy (drager er ikke noe med "Science" å gjøre .. det er FANTASI! altså "Fantasy") PS: IMDB sier at TTT er Fantasy de sier også at Dungeons & Dragons er fantasy og ikke Sci-Fi .. den filmen handler bare om drager .. men Reign of Fire som også handler om drager er både Fantasy og Sci-Fi .. Sci-Fi delen er fordi det er i "vår tid" .. og dragen drar med seg fantasy ... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 De kan jo genmanipulere litt(=science), og mekke en drage? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 De kan jo genmanipulere litt(=science), og mekke en drage? du gir deg ikke? ... hvis de gjør det så blir det fortsatt Fantasy/Sci-Fi ... du kommer aldri til å finne en film med drage som er rein Sci-Fi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå