Gå til innhold

Nokia 6110 Navigator - SMS og diverse

Anbefalte innlegg

Har brukt SE i flere år nå. Vurderer på denne nye fra Nokia med GPS. Et av hovedargumentene mine for SE er hvordan man skriver og bruk av ordliste. SE kommer opp med en liste av forslag når det finnes flere, mot Nokia der man måtte trykke hele tiden for å få nye forslag og det stresset om man var uheldig og trykket forbi, da måtte man starte helt på nytt igjen...

Vet ikke om Nokia har lagt seg på SE sin standard her nå eller om det er samme gamle håpløse opplegget? Dette gjelder jo ikke kun skriving av SMS, men all skriving som epost, notater osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har brukt SE i flere år nå. Vurderer på denne nye fra Nokia med GPS. Et av hovedargumentene mine for SE er hvordan man skriver og bruk av ordliste. SE kommer opp med en liste av forslag når det finnes flere, mot Nokia der man måtte trykke hele tiden for å få nye forslag og det stresset om man var uheldig og trykket forbi, da måtte man starte helt på nytt igjen...

Vet ikke om Nokia har lagt seg på SE sin standard her nå eller om det er samme gamle håpløse opplegget? Dette gjelder jo ikke kun skriving av SMS, men all skriving som epost, notater osv..

Dessverre...

Du kan også glemme liste over de du sist sms'et til. Her må du pent bla i telefonboken.

Du kan også glemme smileys. Mulig det kan installeres program for slikt, men det burde da vært standard.

SE sin ordliste husker også mye bedre hvilke ord man brukte sist, og kommer gjerne med forslag til neste ord. F.eks når du skriver Mvh, vil den gjerne foreslå 'Mvh FranzJosef', dersom du nettopp skrev det i forrige sms.

For øvrig er 6110 en meget bra telefon :) . Jeg har en liggende som har gjort utmerket tjeneste før jeg kjøpte meg N82 til jul. Aldri tull med den, kanskje derfor det ennå ikke er kommet programvareoppdatering til den. Den er meget innholdsrik, og GPS'en fungerer flott. Dessverre tror jeg ikke man kan oppgradere de innebyggede kartene fra Route 66. De jeg har er fra fjerde kvartal 2006. For øvrig er navigasjonen med Route 66 kjapp og grei å betjene. Dersom man heller vil bruke Nokia Maps, er det bare å installere Nokia Maps programvare på telefonen, og evt. også kart for å redusere utgifter til datatrafikk. Men selve navigasjonen koster (abonnement av valgfri lengde).

Noe jeg foretrekker med Nokia er bedre kalender og telefonbok. Den varsler også bedre kalenderavtaler. Man kan velge tone, mens SE har en meget kort snutt, som man langt fra alltid hører, fordi volumet er for dårlig. Vibrasjonsvarlingen kunne også bært bedre. Dette har jeg erfart på flere SE-telefoner. Synes dette generelt er bedre på Nokia, ikke minst 6110, der volum ikke er noe problem! Den har to høyttalere og spiller høyt som faen.

Dessverre er ikke stoppeklokke og nedtellingstidtaker standard på Nokias S60-telefoner, men det kan kjøpes utenom. Da får man en lisens som er knyttet til IMEI-nummeret, og så må man kontakte produsenten hvis man vil bytte telefon. Blæææ... Ellers er S60 et flott operativsystem med mange muligheter, og mye bedre multitasking enn det SE tross alt har. 6110 var en av de første S60-telefonene med raske menyer. Tidligere, som på f.eks N73, gikk det noget treigt, men dette er ikke noe problem lenger. Har hatt/prøvd noen nyere S60-telefoner fra Nokia (6290, 6110, E51 og N82) og de er kjappe.

Kameraene på Nokia er mer lyssterke enn SE. Har hatt noen SE-telefoner i 2007 (W610i, K810i, K550i og W850i) og bildene blir mørkere enn på Nokia, med samme lysforhold. Dette gjelder innendørs. Utendørs er de like bra, minst.

La meg nevne at SE-kameraene er mer brukervennlige, men Nokia på S60-telefonene lagrer billedfiler med filnavn basert på dato. Dette tror jeg de er alene om på kameramobilfronten. Synes det er veldig praktisk.

Jeg kan trygt anbefale 6110 Navigator. En av de beste mobilene jeg har hatt.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...