Gå til innhold

Mye bråk fra ny Wii...-og feilmld midt i spill..

SSX

Anbefalte innlegg

Fått i hus en ny Wii, men allerede andre dagen begynte problemene.... Utrolig mye støy/ulyder/bråk fra maskinen når den spiller spill, var da ikke slik den første gangen vi spilte...

Dessuten har vi problem med et spill, Shrek3, som spilles en liten stund før det blutselig blir svart skjerm med feilmelding på. Dette skjer hver gang, men på ulike steder i spillet, men er ikke kommet lenger enn til bane to da..

Kan jo være spillet, men litt rart at det sammenfatter med disse fæle ulydene fra maskinen?! Det kan da ikke være normalt med så høye bråkelyder fra en Wii?? Spørs om en må ta turen til Expert igjen... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Høres ut som at det er noe feil med wiien, men det kan være lurt å kontrollere diverse ting først:

- Står den slik at den får nok luft til å kjøle seg ned? Wiien min skrudde seg av pga at den sto for tett inntil siden på tvbordet, sammen med fult av DVDer og lite lufttilførsel.

- Det kan være en feil som skjer i sammenheng med firmvare og det spillet. Har du oppdatert maskinen via internett?

Kan du beskrive ulydene/støyet/bråket? Kommer det fra dvd-drevet?

Håper noe av dette kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar

Når eg spillet Red Steel spesielt er det meire støy fra drevet enn ved f.eks MOH:H2 spilling. Kan beskrives som klikkelyder etc. Virker som dette varierer fra spill til spill. Men eg vil ikkje kalle det støy akkurat.. fullt mulig du har fått ein defekt konsoll.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene! Tror nok maskinen skal ha nok luft rundt seg ja...

Lydene kan vel beskrives som en kraftig during om enn i litt varierende grad, men av og til høres det ut som om hele maskinen skal "gå i luften"! Lyden er der når spillene er igang, fra dvd-er (nye spill). Alt fra moderat til veldig kraftig during altså...

Men disse feilmeldingene kommer nå på flere enn ett spill, det spiller ok en liten stund, så kommer det opp "The disc could not be read" osv. I manualen får man beskjed om å sjekke for støv, riper osv på discen, men spillene er jo dønn nye og uten så mye som en liten flekk på seg..

Utrolig kjedelig for junior som fikk denne til jul... hvis vi tar wiien med til butikken vi kjøpte den tar de den vel inn og vi må vente i ukesvis før vi får den tilbake..? :blink:

Lenke til kommentar

Hmm, er egentlig ganske uheldig å få ein defekt Wii. Er meget god kvalitet på denne konsollen har eg fått intrykk av. Men mulig det har kommet eit litt slappt parti til jul siden det er fleire her inne som har rapportert feil og mangler ved sine nye konsoller. :p

Håper du får ny konsoll kjappest mulig da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...