Gå til innhold

Lenovo N200 tråden.....

teik

Anbefalte innlegg

R61i er ikke like bra som R61. En del småting, den har ikke touchpad, lokket er vanlig plastikk og ikke det ripefrie som R61 leveres med. Men når prisforskjellen er så stor (jeg så ikke at prisen var uten moms først), så er det nok et greit valg.

Fungerer bege like bra under kubuntu og er det noen muligheter med å downgrade til windows xp?

R61i leveres vel kun med xp. Ja de fungerer fint med ubuntu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har funnet firmware for å gjøre drevet på Lenovo N200 region fritt?

I enhetsbehandleren kommer den opp som Matshita UJ-850, mens på selve drevet står det UJ-860. Finner kun firmware til UJ-850, men tar selvsagt ikke sjangsen på å flashe med den.

Lenke til kommentar

Hm, til dere ute etter en ny cpu, ser ut til at det er socket M som gjelder:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...microprocessors

Matcher man den listen med denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...microprocessors

Finner man ut at T7200 sannsynligvis vil passe.

Håper ikke ballen er lagt død.

Om noen vil ha en billig socket M

prosessor å teste med, burde i følge skjemaet denne også passe:

http://cgi.ebay.com/Intel-Core2-Duo-T5500-...7QQcmdZViewItem

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Dette er jo en gammel serie, men slik som de som komplett har solgt billig nylig, ble vel levert med socket P, som det er vist før i tråden.

Jeg har sammenlignet kabinettet på min, med kabinettet på en annen, og min har løs plast flere steder, slik som over åpningen for luft fra cpu på venstresiden, knirker når jeg tar såvidt bortpå. samme på motsatt side, over de 3 USB portene.

er det likt hos andre? det var ikke sånn på en eldre slik maskin jeg sammenlignet med.

Lenke til kommentar
Dette er jo en gammel serie, men slik som de som komplett har solgt billig nylig, ble vel levert med socket P, som det er vist før i tråden.

Feil feil feil, det ble spekulert i socket P, men Celeron M 530 er en socket M prosessor ihht. wikipedia, ergo er enkelte av T7xxx prosessorene kompatible.

Og btw, den ramuttalelsen din tidligere i tråden, der du mente at ramhastighet (533mhz) kommer til å forsinke systemet da prosessorbushastigheten på T7x serien er på 800mhz er ikke tilfelle.

Ram blir lenket til FSB.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Feil feil feil, det ble spekulert i socket P, men Celeron M 530 er en socket M prosessor ihht. wikipedia, ergo er enkelte av T7xxx prosessorene kompatible.

Og btw, den ramuttalelsen din tidligere i tråden, der du mente at ramhastighet (533mhz) kommer til å forsinke systemet da prosessorbushastigheten på T7x serien er på 800mhz er ikke tilfelle.

Ram blir lenket til FSB.

Jeg antydet at det kunne ha noe å si det med ram, men det har det ikke.

Men jeg må arrestere deg, det står i tråden at han skrudde opp maskina, og fant en SLA2G, som i den http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...microprocessors, og det er en socket P.

Lenke til kommentar

Eller T7250 som koster ca det samme, men som er 2GHz istedet for 1.8GHZ

Kan også bruke T7300, T7500, T7700 (såvidt jeg så, er disse kun produsert som socket P)

T8100 o.s.v er laget for santa rosa refresh, så vet ikke om de vil fungere, mulig med bios oppdatering.

Lenke til kommentar

Jeg har da returnert min N200. Jeg opplevde den som ganske treg selv med 2 GB ram og tastaturet var ikke spesielt bra og flere taster måtte jeg trykke hardt på for at de skulle fungere. Alt i alt er jeg ikke godt fornøyd. Blir nok en vesentlig dyrere maskin på meg - man får enda det man betaler for.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp bestilt denne fra komplett. Bestilte også med et 2gb ram brikke.

Jeg tror dette blir en okei pc for meg. Jeg trenger den til litt studiebruk, surfing, se litt på filmer og det er det. Driver ikke med videoredigering eller gaming på pc.

Tror denne er bedre enn min 3/4 år gamle acer med imponerende 512mb ram.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde den som ganske treg selv med 2 GB ram

Det ser ut til å være en almenn oppfatning at maskinen er relativt treg med Vista. Mange, inkludert meg selv kjører XP på den og er veldig fornøyd. Maskinen blir mye kvikkere i responsen med XP.

og tastaturet var ikke spesielt bra og flere taster måtte jeg trykke hardt på for at de skulle fungere.

Da har du fått en maskin med feil på. Tastaturet på min er av de bedre jeg har prøvd, også når jeg tar med maskiner som koster opptil tre ganger så mye.

Blir nok en vesentlig dyrere maskin på meg - man får enda det man betaler for.

Synes jeg har fått svært mye for pengene jeg. Det forutsettes at man kjører XP og gjerne setter inn mer ram, men denne maskinen er bedre utstyrt, har bedre skjerm og gir generelt et mye bedre kvalitetsinntrykk enn de fleste bærbare jeg har hatt. Det eneste skåret i gleden er vifta som går konstant. Selv om lydnivået ikke er veldig høyt er det nok til å irritere. Om Lenovo klarer å klemme ut en bios som tolererer f.eks. 10 grader høyere temperatur vil ikke dette være et problem lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...